Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

alfaromeo

Kweekkast Bouwen

Recommended Posts

Ik heb uren gelezen alle topics voor beginners maar ik had nog wat vraagjes wat betrekking heeft op mezelf. Nou hou ik van klussen en plantjes dus dit is puur voor hobby.

 

-Ik heb ruimte om een hok van 120x150x25o te maken is dit een goede afmeting voor 1 600 watt lamp of kan ik beter voor een 120x120 gaan?

 

-De kast komt in een tussenruimte dus rechts zit een kamer en links, moet de afvoer van lucht perse naar buiten of kan ik die ook uitblazen in een kamer? en de toevoer, moet dat ook via een raam of kan ik de ruimte daarvoor gebruiken?

 

Ik ben alles aan het uitkiemen en wil een mooie kast bouwen en zal ook zeker fotos van me verslag gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst moet je leren lezen voor dat je met vragen komt

 

 

als je het netjes gelezen had dan had je gezien dat je je zelf eerst moet voor stellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

 

 

 

 

ik zou voor 120x150x250 gaan

 

je warme lucht kan je gewoon binnen uit blazen

 

naar buiten is beter want een kamer is ook zo warm

 

zou wel wat verse lucht van buiten halen

 

wel in de gaten houden omdat het nu vaak erg vochtig en koud buiten is

 

weet niet of je een verwarming in je hok gaat plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het effectief oppervlak dat je met 600 watt verlicht is ingeveer 1.20 x 1.20, maar het kan geen kwaad een beetje extra ruimte te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het winter is staat me verwarming de hele dag te stoken op 22 graden, maar als ik die luchtuitlaat gebruik als verwarming en dus de kachel op uit zet. Bespaart me een hoge stroom rekening of zit ik nu gek te lullen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan hoe warm het blijft als de lamp uit is

 

een verwarming is niet altijd nodig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de warme lucht ook recirculeren in je huis, dat scheelt. Als je met een thermostaat werjt kan het prima dat je 's nachts je licht aan hebt en je verwarming uit, zo doe ik het ook. Zorg er wel voor dat je verse lucht binnenkrijgt. Ik trek mijn lucht van buiten en warm hem op met de cooltube voor hij de ruimte binnenkomt waar de tent staat. Verse lucht dus maar wel voorverwarmd. De afzuiger blaast terug mijn huis in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...