Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BertHerrer

Toekomstplannen Eerste Binnenkweekje

Recommended Posts

Ik ben redelijk nieuw op dit forum maar heb al wat kennis opgedaan,

'k zou graag binnenkort zelf binnenkweekje starten alleen ontbreekt de cash een beetj voor de moment.

 

Ik zou het op mijn zoldertje willen doen, het is zo dat mijn moeder hier niets van mag afweten, maar het is een beetj privéterrein

en hier komt ze nooit (zit zelf slotje op de deur). Wss zal het opvallen aan de stroom maar dat weet ik wel te regelen.

eerste vraagjes:

 

- Is het te doen om te kweken op een zoldertje ( want het kan hier de een moment heel warm zijn en de ander heel koud :rolleyes: ) ?

 

- Valt het hard op wanneer je 4 planten onder 400W zet, aan de stroom met een afzuiger en niet veel meer stroomverbruikende zaken?

 

- Waar kan ik het gemakkelijkst en liefst goedkoopst aan kweekmateriaal geraken hier in de buurt van brugge (dichtste growshops) ?

 

 

en verder: zou het lukken om in deze zoldercontructie een deftige kast te plaatsen voor 4 planten onder 400W?

gallery_19590_6641_106958.jpg

 

MvG BH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik u was zou ik een micro kweekje doen...

Waarom?

 

- Het materiaal is makkelijker te vinden.

- Je verbruikt minder elektriciteit.

- Je hebt minder ruimte nodig om een kastje te zetten, Hierdoor kan je de rest van je ruimte blijven gebruiken.

- Als je moeder toch in de kamer komt, zal een klein kastje minder opvallen dan 4 grote planten en een lamp :rolleyes:

 

 

Veel succes!

 

Greetings Piod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt op zich wel de beste oplossing voor wat ik hier vraag, maar stel dat ik het nu toch zo zou willen doen?

ik zit toch met een hoogte van 2meter, en 4 planten nemen ook niet zoveel beslag in...

Materiaal&stroom valt wel voor te kijken, ik doe af en toe wel eens bezoekje aan de coffeeshops, kan ik evengoed eens growshop binnengaan ook

Verder mag de laatste meter (iets meer zelf) van m'n zoldertje gebruikt worden hoor

en die kast zal ik wel zodanig maken dat je het ook zou kunn zien als een gewone materiaalkast die daar staat.

 

Ik overweeg het microkweekje! maar kzou toch eens willen horen of mijn origineel plan zou kunnen doorgaan... ?

 

MvG BH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je 30 cm breedte baart me een beetje zorgen.

Ik weet niet of dit breed genoeg gaat zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, kzou moeten een goede verhouding vinden, hoe lager ik ga hoe breeder het wordt, maar ik mag dan ook weer niet te laag :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht

Afstand tussen lamp en plant?

 

* 250 Watt: minimaal 20cm

* 400 Watt: minimaal 40 cm

* 600 Watt: minimaal 50 cm

* 1000 Watt: minimaal 90 cm

 

Gebruik je extra koeling (luchtgekoelde kappen, watergekoelde lampen, extra pc-fannetjes onder je bulb) dan kun je ze lager hangen. TL tussen 5-10 cm.

 

Min 40 cm afstand tot u lamp dus :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had zo zitten denken, alsk nu is me lamp helemaal bovenaan deed en dan een lampekap in de vorm van mijn top dan kan ik toch de max hoogte benutten en tochnog een brede kast hebben, ofniet? en dan eventueel afzuigen langs rechts onder de lamp dan wel, is dit mogelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik eerst met mijn moeder overleggen, je moet niet alleen nadenken over of het past. Wat dacht je van het lawaai van de afzuiger. Jij die met gieters water begint sjouwen. Brandgevaar. Een gat in het dak voor lucht aan en afvoer. En je dacht dat je moeder daar niet achterkomt. Ik moet het nog zien. Een kweek met een 400W kast incl afzuiging ventilator kost snel 60 euro aan stroom als het niet meer is. Mocht het je al lukken dit klaar te spelen dan wordt je alleen maar enthousiaster en dan wil je nog een keer, wie weet met 2 lampen. Uitleindelijk komt ze er toch wel achter. Als je dit al door wilt zetten, haal een paar tl balken bij de gamma en doe een micro kweek dan geef ik je meer kans van slagen. Komt ook nog bij trouwens stel je wordt gepakt, dan hoop ik voor je dat je moeder geen deegroller heeft want ik denk dat het er niet te best uitziet voor je als de cops voor de deur staan. Ik zou er nog maar eens goed overnadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees gerust, ik heb hier al lang over nagedacht

en ik versta dat de kans er is, maar die stroom per maand valt toch nog behoorlijk mee voor een 400W lamp, of heb ik het mis?

Ik weet zeker dat ik het gebeuren zou kunn verstoppen voor m'n moeder, er zijn gewoon 2 grote problemen, de locatie en de stroom

 

Mss zal ik wa beter nadenken over de microkweek, maar het zou ook kunnen dat ik m'n idee doordring, enkel alsk ik een goede oplossing heb gevonden

 

MvG BH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...