Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LSDAFFY

De Puntige Kaalkopjes Zijn Weer In 't Land

Recommended Posts

Hallo beste tripvrienden,

Begin september ondergaat de natuur een verandering.Het wordt herfst,de buitenwiet loopt op zijn laatste en met het vallen van het blad komen er ook verschillende paddestoelen hun kopje opsteken.Waarbij ook de 'psilocybe semilanceata' ofwel het PUNTIG KAALKOPJE.

gallery_8570_3801_783760.jpg

 

Begin september ben ik met een paar vrienden de velden in getrokken.Tot 3maal toe zijn we van een plukloze dag weer naar huis toe moeten keren.Het veldje waar we vorig jaar een vette oogst hadden,zie foto,

gallery_8570_3801_221253.jpg

werd dit jaar ergens begin september heeeeel kort gemaaid.Aan de ene kant goed want dan zie je de paddo'tjes beter staan,maar aan de andere kant was het wel vrij kort waardoor de grond meer kans maakt om uit te drogen door de zon ofwel toe te vriezen door de eerste nachtvorst.Waar we wel op letten,was dat er ook nog niet veel andere paddestoelen stonden.Wat wel zo is als er psilo's staan.Op zaterdag25/10 besloten we het er nog eens op te wagen.Na wat buitenplantjes geknipt te hebben,was het al diep in de middag toen we vertrokken naar ons veldje.Op weg naar ons veld zagen we heel wat paddestoelen langs de kant.Waaronder ook deze mooie vliegezwammen

gallery_8570_6604_308607.jpg

gallery_8570_6604_304350.jpg

De vliegezwammen hebben we mooi laten staan ,aangezien het om een beschermde soort gaat in die buurt.Eenmaal op het veld begon de avondnevel al op het veld neer te slaan ,vlug nog 1uurtje gezocht met een 60tal psilo'tjes als beloninggallery_8570_6604_288320.jpg.

Zondag ben ik samen met een andere vriend op pad geweest.De trein genomen,dan de bus naar het dichtste bos en dan de aanliggende velden in met een mooie pluk als gevolg.Ik had spijtig genoeg mijn camera niet mee en heb dan maar bij thuiskomst een foto gemaakt

gallery_8570_6604_195964.jpgDit was onze oogst,niet slecht hé.Ik kan er nu in honing steken enzo lang bewaren.We gaan een leuke winter tegemoed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien rukken jullie er een hoop uit de grond. Als je ze plukt (knipt) is dat minder schadelijk voor het mycelium in de grond.

Ook geen slecht idee om van elk groepje er een paar te laten staan.

 

Voor anderen maar vooral zodat je volgend jaar weer kan plukken.

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik sluit me hierbij aan, voor je het weet alles foetsie!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi gedaan mr daffy.

 

ik had al gehoopt een klein pluk verslag van u te zien, dit vooral naar u verslag van vorig jaar. Jammer dat u veld van vorig jaar er zo slecht bijstond.

Maar het is toch goed om te zien dat u voorzichzelf een mooi voorraadje hebt geplukt.

 

ps. laat die anderen maar mooi kletsen over dat ze allemaal foetsie zijn. Ze zijn gewoon jaloers omdat ze zelf geen paddestoelen kunnen vinden, omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken.

 

de groeten obnoxious

Edited by obnoxious

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@obnoxious

 

Een tuin vol Kaalkopjes en Vliegenzwammen hier in het natuurgebied, niks jaloezie.Alleen plukken wanneer je het nodig hebt en ja ga je niet goed ermee om dan alles foetsie. :P

 

P.S. Denken de mensen nog wel aan Tsjernobyl!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees gerust,diegene die de komende dagen het veld betreed waar ik zondag geplukt heb zal nog heel wat paddestoeltjes vinden.De meeste kleintjes zijn blijven staan.Het enige probleem dat je hebt als je laat in de middag gaat zoeken,is dat de psilo's al aan het uitdrogen zijn in de zon en bij deze niet meer afknakken.In die staat trek je inderdaad veel mycelium mee,mss volgende keer een klein schaartje meenemen.En dat we ze kaalplukken klopt niet want zoals je kan lezen kunnen we ieder jaar terug naar dezelfde velden.Als de boer ze niet omploegt om bvb mais op te zetten zoals enige jaren terug.Dan moet je weer op zoek naar een nieuw veldje,lekker de natuur in,de bossen ,de velden,SUPER leuk allemaal.Wie weet ga ik volgende week eens een ander veldje in,dan komt er zeker nog een verslagje met foto's.tot gauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

LSDaffy,

 

Misschien een idee: maak sporenprinten of schud droge hoedjes in water (iemand een tip?) en ga met een knijpfles op bezoek bij velden waar ze zouden kunnen staan en geef het veld een hoop kneepjes... :P

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren een zoektochtje gedaan maar niks gevonden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...