Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Geen Tijd Om Te Knippen, Dan In De Koelkast.

Recommended Posts

Elke dag kijk ik mijn planten na op toprot en als ik het ergens zie knip ik de hele top eraf, ook als ik maar een minuscuul plekje zie.

Die knip ik er meteen uit en knip de top netjes in model om te laten drogen. Maar ik had gister en vandaag geen tijd om ze in model te knippen en heb de toppen in een plastic zak in de koelkast gelegd (wel eerst de rot eruit gehaald). Zo wordt het blad niet slap, net als met sla en andijvie.

Gaat de kwaliteit daar van achteruit ?

Serieuze vraag hoor.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het best wel even bewaren in de koelkast maar zou het niet te lang laten liggen.

Je laat sla ook geen week liggen zonder dat het slap en minder lekker wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee een week zeker niet, het is van gister en eergister. Morgen heb ik wel tijd om te knippen, ik denk dat het dan nog wel kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik zeggen niets aan de hand :tu

 

Maar dan wel gaan knippen he luie donder :smoke

 

Ik ken zelfs mensen die het in de vriezer flikkeren.

 

knip ze he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja, ik schiet al op, hop naar bed en morgen knippen, het zijn er niet zoveel, een stuk of 50 toppen maar.

Dat wordt nog wat als ik morgen eventueel de rest ga oogsten. Dat zijn nog wel 300 toppen. Knipperdeknip !

Gelukkig krijg ik toch hulp met de knipperij. En heel blij te lezen dat het niet erg is om het in de koelkast te bewaren voor korte tijd.

 

Trusten ! Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koude wiet is vandaag geknipt ja, zag er nog heel stevig uit !

En de hele middag aan het oogsten geweest, jeetje wat een werk, in dit tempo ben ik over een week nog aan het knippen, heb me een beetje erop verkeken geloof ik. Ik knip niet plant voor plant maar knip eerst de takken met een beetje meeldauw eruit. Rot ben ik niet meer tegengekomen :smoke

Denk dat ik net op 1/5 ben met oogsten, gelukkig gaat het wel steeds sneller.

Wat er aan mijn schaartje zat heeft mijn man opgerookt, die is amper nog te verstaan hahaha ! Heeft een half uur suf op de salontafel gezeten, ziet er ook een beetje lodderig uit :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thc wordt afgebroken door licht , dus mocht je weed in de koelkast leggen zorg dan wel dat het lichtje uit is :tu

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...