Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ik heb last van meeldauw

normaal zou ik dit wel kunnen bestrijden maar ik zit tegen het einde aan (ong 35% van de haartjes zijn bruin)

wat gebeurt er nou als je ik dat witte poeder op me blaadjes laat zitten en droog en op rook.

en kan ik het nog verhelpen of moet ik kappen om erger te voorkomen.

 

grt bobsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo

 

als je het niet gaat behandelen is het beste om zoveel en zo goed mogelijk alles weg te knippen zodat de schade beperkt blijft :o

 

ik heb het zelf nog nooit ibj me plantjes gehad meeldauw, maar het lijkt me niet echt ideaal als je het gaat drogen en roken dus . .

 

Rustig ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als ik alsnog met melke en water ga spuiten heb ik da geen grote kans op rot.

 

pz

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch behandelen met water en melk,lampen hoger hangen tot ze weer droog zijn en om de paar dagen herhalen.

als je mazzel hebt,blijft het weg en anders hou je de lampen op 60 a70 cm en goed in de gaten houden en zo de rit uit zitten.

let maar op dat het goed komt,melk is goed voor de gezondheid.

zorg wel voor genoeg fans zodat er veel lucht circuleert en zorg dat ze niet tegen elkaar aan komen de toppen,dan krijg je echt geen toprot en een normale oogst.

in amsterdam is het leidingwater ph 8.2 dus kan het zonder melk.

zorg dat je de licht en donkertemperaturen niet meer dan 5 graden laat verschillen want daar krijg je het heel snel door.

groetjes,

de beginner :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

war ik last van had bij mijn raamplanten is dat de melk opdroogt en dan een wittig residu op de blaadjes achterlaat wat kan worden aangezien als meeldauw. Ook heb ik gezien dat meeldauw eerst op de grote bladeren zat en toen steeds verder naar binnen in de toppen ging zitten. errug irritant.

De oogst van een paar planten ligt nu te curen en als je de deksel open doet krijg je een raar muffig scherp luchtje, daarom ben ik nu bezig te watercuren. en daarna wordt het skuff of hash.

 

trouwens ik denk niet dat het erg schadelijk is voor je gezondheid, want het is vast wel is gebeurt dat er schimmel wiet wordt gerookt.

 

groet tappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb precies dat het van buiten naar binnen komt maar het zit slechts op 1 plant.

en het zit gewoon op een paar van die kleine blaadjes van je toppen ik heb het er tot n toe af geknipt om erger te voorkomen.

maar ik ga het tog nog maar met melk bespuiten voor de zekerheid

 

mazzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook melk, in een spuitflacon waar eerst haarconditioner in zat. Dat spuit heel fijn, geen breedstraler zoals bij een plantenspuit.

Zo kan ik ook bij de toppen op de vierkante cm spuiten.

En ik verdun de melk niet. Bevalt me heel goed !

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

maar hoeveel melk en hoeveel water gebruik je dan.

ik las 1/3 melk 2/3 water klopt dat

 

bobsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik verdun de melk niet.

 

Hij verdunt de melk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu

 

@ kraker

 

ik lig elke keer weer in een scheur om je handtekening, heb die post destijds ook gelezen.

 

Ach ja, sommige mensen ...

 

sorry voor de off-topic

 

</off-topic> :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij doet dat niet hoeft niet gelijk te betekenen dat dat het juiste is maar ik ga het proberen .

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat verdunde melk net zo goed is als onverdunde melk.

De reden dat ik onverdunde melk gebruik is : Het vormt een vliesje op je blad, die kan je er zo afpulken als je gaat knippen, met onverdunde melk gaat dat niet.

Maar ik ben een absolute beginner hoor, het is slechts mijn ervaring.

 

Groet Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij doet dat niet hoeft niet gelijk te betekenen dat dat het juiste is maar ik ga het proberen .

 

grt

 

Maar je vroeg hoeveel hij gebruikte.

 

@MT: Hehe ja that guy needs some chill pills ._. or a nice spliff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en is het beter met meeldauw om de ventilator er heel kort op te zetten.

 

mazzl

Share this post


Link to post
Share on other sites
en is het beter met meeldauw om de ventilator er heel kort op te zetten.

 

hey,

ben ik het minder mee eens. meeldauw kan juist goed gedijen en voortplanten als er veel wisseling is van luchtvocht, verspreid de sporen ook zo. in een constante omgeving is meeldauw niet zo gevaarlijk. droog, vocht, droog heeft meeldauw het liefst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...