Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stinos

Stekjes Rebelshack F2

Recommended Posts

Hier dus mijn nieuwe stek kast, voor 150 stekjes. Ik heb vorige week op 6 oktober stekjes genomen van mijn Rebelshack moederplanten. Ik vind alleen dat mijn stekjes het niet goed doen. Ik heb op de oppervlakte van precies 2 stekbakken 6x18 watt 742 coolwhite TL buizen hangen. er word door 1 pc fan verse lucht bij geblazen. Voor de rest hoop ik dat de foto's duidelijk genoeg zijn. Ikzelf heb een paar dingen waarover ik twijfel wat eventueel fout kan zijn. Graag jullie mening hierover.

 

De planten staan in de stekkenbakken op een laagje perliet met water erin, en het water waar de blokjes invoorgeweekt hebben was afgezuurd op ph 6,2 en een beetje van sannie's bacto. Dat zit nu ook onder in de bak.

 

Wat ik fout gedaan kan hebben?!?

- Teveel lampen

- Teveel verse lucht

- afstand tot de lampen te klein?

- Bakken niet goeg genoeg afgedekt ?(ik heb ze met plastic afdekfolie afgedekt de 1e 3 dagen) Maar de luchtvochtigheid is rond de 70%

- Water niet goed? (in de growshop raadde ze me aan om het water helemaal niet af te zuren, en ook geen voeding te gebruiken)

- Stekjes te groot afgeknipt, teveel blad?

- Fout soort licht? (maar Sannie zei dat dit ook een prima kleur was)

- Of moet ik gewoon geduld hebben, dat ik nog geen wortels zie aan de buitenkant, want ze zijn ook nog niet verschrompeld.

 

 

gallery_4287_6557_213139.jpg

gallery_4287_6557_220496.jpg

gallery_4287_6557_167433.jpg

gallery_4287_6557_464215.jpg

gallery_4287_6557_247218.jpg

gallery_4287_6557_12003.jpg

gallery_4287_6557_371173.jpg

gallery_4287_6557_49072.jpg

gallery_4287_6557_450175.jpg

gallery_4287_6557_168731.jpg

gallery_4287_6557_308501.jpg

gallery_4287_6557_223358.jpg

 

 

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven.

Groeten Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de TL buizen er nog iets dichter opzetten.. TLword niet warm, dus afstand van 2 of 3 cm is prima..

weet niet of dat het probleem is, maar als het niet baat dan schaadt het iniedergeval niet :o

succes ermee

 

peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo

 

mooie stekken maar heb je stekkenpoeder en wat wortelstimulator gebruikt?

 

dan zou het wel moeten lukken :o

 

Rustig ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken lijken gewoon aardig

zou iets beter kunnen maar ach beter krijg je ze meestal ook niet

 

hoe is je bodemtemp?

wat was de ph waarde van je ingewaterde blokken?

 

ahhh ik zie je probleem al had ff niet goed gelezen

 

je moet inwateren op ph 5,3

steenwol heeft een ph van 7 en water je deze in met 6,2 zit je nu rond de 6,6

dit is toch te hoog en dit gaat zeker remmen op de ontwikkeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ben ik weer :o

en hoe is je luchtvochtigheid trouwens ?

want het lijkt me best lastig om die hoog te houden met en open kast en TL verlichting..

 

succes

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de kast heeft een rolgordijn ervoor, die dekt het af maar natuurlijk niet 100%. De luchtvochtigheid is 70+.

 

@ Floris. Is het dan aan te raden om de volgende keer het water verder af te zuren als ik ze water geef?

 

Groeten Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héy Stinos,

 

Op zich heb je lekkere stekken gesneden maar je mag de volgende keer wel meer bladsnoei toepassen, elk volgroeit blad gewoon snoeien.

Niet te veel water bij je perliet, vochtig is goed maar niet zeik nat, dit geldt ook voor je stekblokjes, een beetje uitknijpen voordat je ze weer in de tray zet.

De blokjes inwateren met een PH van 6.2 is prima hoor, een lagere ph waarde (5.3) zou ik bij stekken niet aan durven.

Doorzichtig folie of iets degelijks tussen de stekken en tl's, tl's wat lager en regelmatig ff de kleintjes sproeien, je lv zal dan omhoog schieten en langer aanhouden.

 

De één slaat eerder aan dan de ander, Rebelshack heb ik nog nooit gestekt dus misschien wat meer geduld.

Je kan ook Tuinkabouter ff een pm sturen, hij zal wel weten hoe lang de RS gemiddeld nodig hebben om te wortelen.

 

Succes !

Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

leuk & lekker, zoveel rebelse stekjes :o :o

 

Eum, ik snij ze nooit met zo veel gelijk en ik stek dan ook nooit op steenwol maar wel gewoon op een klein potje stekaarde of iets anders organisch :) Ik ben een aarde kweker , dus stek daar ook gewoon op, blijven ze mooier groen op en is makkelijk voor overteplanten op aarde.

Bij mij zijn ze op een weekje wel mooie geworteld meestal, de paarse feno deed er meestal ietsje langer over, dat weer wel.

 

succes met je dochters

ps; enig idee welke feno deze F2 was ? (normaal een klein nummertje op het freebee zakje (soms))

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

Bedankt voor de tips en reacties. M'n stekjes zijn nu ook aangeslagen, bij een aantal stekjes zie je worteltjes aan de onderkant eruit komen, hopelijk schieten ze allemaal een beetje op zodat er niet teveel verschil ontstaat.

Ik heb deze zaadjes bij het starterspakket gekocht, en naar mijn weten stond er geen feno type bij. Alleen dat het de F2 was.

De eerste paar dagen had ik die witte bakken afgedekt met plastic huishoudfolie. Maar dat wel maar 3 dagen.

 

Ik zal binnekort wat foto's maken van de gewortelde stekken.

 

Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekjes staan niet onder een afgesloten dome waardoor je vochtigheid enorm laag is en dit vinden je stekjes niet prettig.

Ik zie ook dat je de stammetjes veel teveel met poeder hebt ingesmeerd

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht beter teveel dan te weinig poeder... Is dat niet goed dan? En waarom?

 

De volgende ronde zal ik de afdekking langer erop laten zitten, en die etage van de kast afdekken.

 

En ik heb niet Rebelshack, maar Sannie's Jack staan. Ik zie dat ik me vergist heb. De vorige ronde was Rebelshack.

 

Groeten Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...