Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
_Wouter

Geoogst!! En Nu?

Recommended Posts

Hallo,

Kheb vandaag mijn mooiste wietplantje geoogst.

Nu had ik een paar vraagjes ;)

 

Eerst en vooral, heb ik de toppen goed geknipt?

gallery_17087_6529_56308.jpg

gallery_17087_6529_102871.jpg

 

En nu een tweede vraagje, als die nu over enkele weekjes gedroogd zijn, wat moet daar dan mee gebeure, kan je die dan gewoon verkruimelen en oproken, of moeten die nog verder geknipt worden? (Sorry, mijn eerste oogst B) )

 

Alvast bedant :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch wel even de meeste blaadjes eraf knippen, vooral de puntjes (zoals doe maar zei daar krijg je hoofdpijn van)

En dat wil je niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed geknipt: neen. Veel te veel blad aan naar mijn smaak.

 

Als het over een paar weken droog is, kun je het roken. De smaak is echter beter na een weekje of 3 ''curen'' in bijvoorbeeld een weckpot.

 

Zorg er voor dat je toppen donker en droog hangen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad te "vuil" geknipt, ik laat het altijd vlak langs de top knippen anders gaan ze piepen

maar als het puur voor eigen gebruik is mag het wel iets grover geknipt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grof knippen, laten drogen en curen in de weckpot.

Weckpot dagelijks 10 minuten open laten en zodra je je wiet wilt gebruiken, fijn knippen of het fijne blad meerollen/ dampen etc.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zou meer groen af mogen waar geen trichomen/hars op zit (blaadjes vlak onder de top bv) en de uiterste puntjes van de blaadjes mogen er ook af. dat zou je alsnog even kunnen doen. verder erg mooi voor de eerste keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wouter.

Ziet er goed uit voor een eerste oogst, maar als ik het goed zie op de bovenste foto dan zit er wat rot in de middelste top (bruin plekje iets boven het midden). Ik zou dit voor alle zekerheid toch maar wegknippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga mee met suffie.

grof knippen en laten curen in een weckpot,

de top kan dan nog een beetje suikers uit t blad trekken.

doet de smaak goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedant voor jullie reacties :)

Ik heb de toppen vandaag nog wat bijgeknipt :o

Nu alleen nog maar hopen dat de kwaliteit wat meevalt :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto voor de vergelijk?

 

lijkt wel of iedereen haast heeft om de topjes in een pot of blik te doen. meteen na de oogst kun je de natte toppen prima drogen in een schuur of garage die altijd vochtiger is als in huis met verwarming. de toppen kunnen niet droger worden als hun omgeving. als de lv dan 65-70 is zal het een beetje taai blijven.

 

stel dat je het in een grote plastic doos zou doen met een lv-metertje en je sluit de box af dan zal na wat uurtjes de meter vertellen waarom. en ik heb zelf wel eens een blik open getrokken na een half jaar waar een gigantische luchtspons op gegroeid zat. die heb ik met blik en al weggegooid.

 

het mooiste zou zijn als het nu 3 weken ging vriezen met -10. in de winter is de lucht droger als in de zomer. als je het 2 weken kan laten door drogen op zolder waar maar 20-30 % lv of minder heerst dan kun je die gerust in een pot doen en afsluiten voor lange tijd. ik persoonlijk trek de wiet door en door droog omdat ik lange periode wil bewaren en vocht verhoogd alleen maar het zuurstof gehalte en dat wil ik niet. in een andere topic heb ik het al uitgelegd.

 

ik heb ook wat gelezen over een droogkist. kan ook een oplossing zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lijkt wel of iedereen haast heeft om de topjes in een pot of blik te doen

Even een correctie op deze loze kreet.

DROGE !!!!! toppen in de weck. Niemand heeft ergens beweerd dat je natte toppen in de weck wegsteekt.

Wiet in de weck zodra de takjes breken, niet zolang ze taai zijn. Tevens oppassen dat je droge wiet niet te lang laat hangen, zodra de luchtvochtigheid stijgt zullen je toppen water opnemen in plaats van afstaan.

stappenplan:

  • oogsten
  • takken met toppen ondersteboven
  • knapperige takken, dan toppen losknippen
  • toppen op droognetje (of kartonnen doos met kranten)
  • droge toppen in weck
  • weck dagelijks 10 minuten luchten

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een correctie op deze loze kreet.

 

pardon? dit is mijn algemene bevinding en zeker geen loze kreet. en ik doe hier mee om anderen te helpen en niet om loze kreten te slaken.

 

..en een klein luchtvocht metertje is tijdens het drogen eigenlijk een must. meten is weten.

 

greets.

 

ps

wat zit iedereen toch met die ouderwetse weckpotten te hannissen? vacuvin rules!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nu??

smoke that shit !! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...