Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bboy-apple

Snel Hulp Nodig

Recommended Posts

Hallo mede kwekers,

 

ik heb een enkel plantje op mijn kamer staan, ik ben er toevallig bij uit gekomen, maar ik hoop dit wel tot een goed einde te krijgen.

Ik heb er een 50 W lamp op gezet, het is te weinig, maar beter dan niets, en deze stond er gistere avond een tijdje te dicht op, en toen zijn alle bladeren zich gaan oprollen. Ik heb gelijk de lamp er vanaf gezet, maar wat kan ik nog meer doen om het plantje te redden? In het donker laten herstellen, onder de lamp of gewoon voor het raam? Water of niet?

 

 

 

Veel dank alvast,

 

groetjes

 

fotos0380xp9.jpg

 

Excuses voor de telefoon-kwaliteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt het plantje zichzelf laten herstellen, maar reken maar op een dikke maand voordat ze weer een beetje toonbaar uitziet.

als het niet meer is..

 

als ik zoiets zou meemaken zou ik meteen overnieuw beginnen, en eerst eens goed lezen wat het plantje nou eigenlijk wil en wat het beste is :tu

denk aan:

 

licht, kleur van het licht

 

verse lucht aanvoer, ventilatie, oude lucht afvoer

 

wat voor grond? en tot waar je de pot moet vullen?

 

Wanneer je moet gaan voeden etc.

 

dat scheelt ook een hoop van dit soort ongelukjes.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik voor een groot deel al gedaan, maar ik (en mijn vader) vond het onnodig om een 250W lamp aan te schaffen.

 

Heel erg bedankt voor je comment, maar deze maand, moet ik hem gewoon water geven het hetzelfde lichtritme als altijd? Of nog iets speciaals?

 

ba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dergelijke vraag laat uitschijnen dat dat deel zo groot niet kan zijn.

 

Groeifase = 18 u licht

Bloeifase = 12 u licht.

 

Als ik over licht spreek, spreek ik over zonlicht, of licht die het juiste spectrum bevatten,

afhankelijk van vooraf vermelde fases.

Planten reageren op kleuren, die wij niet met het oog kunnen onderscheiden.

 

Aarde, voor jou stel ik een all mix voor uit de growshop.

 

Verder, lees, lees lees.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dergelijke vraag laat uitschijnen dat dat deel zo groot niet kan zijn.

 

En daarom is het een antwoord op mijn vraag niet waard?

Ik ben er hard mee bezig :tu, ik heb trouwens nergens informatie gevonden over dergelijke ´ongelukjes´ als deze.

 

Groeten,

 

ba

 

ps. thanks voor het editten van je post,

ik zo straks even naast de growshop, voor de aarde.

Aangezien er weinig zonlicht aanwezig is, houd ik het nog even bij de lamp.

 

Als het weer wat beter gaat, zal ik hierover updaten

Edited by bboy-apple

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 250W lamp helpt echter wel hoor...

 

Al brengt dat wel allerlei andere zaken met zich mee...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een persoonlijke mening. Persoonlijk zou ik spaarlampen als laatste optie gebruiken. Alhoewel sommige er toch goed onder kunnen afbloeien. Denk dat een licht hps set of tl`s de beste keuze zijn. Hoeveel watt verlichting wil je eigenlijk max. gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het zo hoor is 250w de max.

 

Toch geeft dit echt een verschil hoor, hps is een behoorlijke hoeveelheid lumen meer!

Ze zijn niet zo duur in princiepe maar er komen wel een aantal dingen bij kijken.

 

 

Groetjes

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej Bboy-apple,

 

ik lees dat je 'een enkel' plantje hebt staan onder een 50W.

 

Ik neem aan dat het beste plantje in de vensterbank staat en dat je er gewoon een bureaulamp op gericht hebt.

Dit plantje kun je zoals BK zegt inderdaad vaarwel zeggen...Levend gecremeerd :specool

 

De vraag is dan, wat zijn exact je toekomst plannen. Want je vraagt om hulp, maar advies daarvoor loopt uiteen van 3 keer een 15W spaarlamp, tot een 250W HPS. Allebij de opties zijn mogelijk! Het is alleen afhankelijk wat jouw ambities zijn om een passend antwoord erop te geven.

 

Als je antwoorden wil op je vragen voor de toekomst moet je sowieso een hokje bouwen. Afzuiging en filter ook echt nodig. Hoeft allemaal niet persé duur en groot, maar er moet wel iets van hangen. Dus als je ideeen wilt, vertel ons minstens:

- Hoeveel planten wil je (of minimaal/maximaal)

- Wat vinden jij en je pa nog acceptable qua wattage

 

Vandaar uit kun je gaan beginnen met een plan op te zetten.

 

Mocht je dit plantje in leven proberen te houden dan moet je nu voor een heel stabiele omgeving zorgen. Het beestje gaat alle energie die het heeft nodig hebben voor herstel. Jij bent nu een chirug op de intensive care...geen gemakkelijke taak en dooie vallen onvermijdelijk :wacko: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...