Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hellrazor1000

Dompelpom Vraagje

Recommended Posts

hallo wfers ik begin morge et me nieuwe kweek 64 keer pp onder 4 x 600w. Ik heb een 150l vat met een dompelpom, alles is aangesloten. mijn vraag is nu hoe stel ik dat in op me tijdklok, om de uur een kwartiertje of zo dacht ik aan..maar dacht vraag het ff voor de zekerheid. hoop snel op een reactie..

 

groetjes RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst eens kijken hoeveel water hij in 15min weg pompt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat meer informatie is wel gewenst.

Bijv. je medium waarop je kweekt en gebruik je druppelaars of iets anders.

Ikzelf werk met cocosslabs en kijk naar de drain om te bepalen hoeveel ik moet druppelen.

Soms heb ik kweekjes waarbij ik bij het meeste gebruik van de plantjes niet verder kom dan 6 x 1 minuut en momenteel zit ik met deze lopende kweek op 10 x 1 minuut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek op cocos(geen slabs) en heb van die rooie druppelaars. maar 10 keer 1 min in welke tijd is dat over een hele dag? en als ik et zo hoor heb ik daarvoor dus een digitale klok nodig, heb ik ook ligge moet alleen ff uitzoeke hoe die werkt dan. ik maak vanavond een kweekverslag want hebbe alle hulp hard nodig.

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, das wat duidelijker dan.

Is de cocos al enigzins vochtig van zichzelf?

Zoja, dan zou ik de eerste paar dagen heel voorzichtig zijn met druppelen zodat de wortels kunnen gaan zoeken. Alleen druppelen indien je voelt dat de potten lichter worden.

Na ongeveer een week zou ik daarna voorzichtig beginnen met druppelen.

In het begin bijv. 4 x 1 minuut (over 1 dag tijdens tijdens licht aan) en daarna langzaam opbouwen.

Pas na een week of 2 tot 3 bloei ga je dan je maximale watergift bereiken.

De hoeveelheid water die je geeft moet er ongeveer 10 tot 20% uitdrainen, maar let op bij de jonge stekken is dit nog niet nodig.

Als de cocos niet vochtig is zou ik meteen beginnen met 4 x 1 minuut maar hou hierbij in de eerste week het gewicht van je potten in de gaten. Om de jonge stekken (wortels) een goede ontwikkeling te geven mogen ze niet meteen te nat staan.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thnx duidelijk zat haha, het is nog vochtig dus geef nog niks. Heb net me stekjes geplant en nu staat 1 lamp en de bevochtiger aan. heb jammer genoeg geen foto's omdat me camera leeg bleek te zijn dus morge maar met een verslag beginnen.

 

bedankt jongens RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...