Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Panonic

Afzuren (aarde)

Recommended Posts

Ik heb gehoord dat je laatste 4 weken helemaal niet hoeft water(voeding) af te zuren.

Normaal zuur ik de water altijd op 6.0. van begin tot einde.Maar ik haal ook matige resultaten....

 

Ik gebruik alles van Bionova.dus supergrondmix,x-cel,pk 13-14,p 20 en k 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..ik zou de buffertabletten van sannie gebruiken en je probleem is opgelost :)

 

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
..ik zou de buffertabletten van sannie gebruiken en je probleem is opgelost :)

 

 

medi

 

ik geloof dat het helpt,maar het is duur.2xz per pot, kom ik op heeeeeeel veeeeeeel

 

wat is de beste ph schema voor de aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

..ik zou wel willen makker maar ik kan je niet verder helpen...

Ik zuur niet af en gebruik regenwater..

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
..ik zou wel willen makker maar ik kan je niet verder helpen...

Ik zuur niet af en gebruik regenwater..

 

 

gr medi

 

toch bedankt voor de moeite.

 

 

als het zo doorgaat stop ik met kweken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vindt je hier niets?

http://growguide.wietforum.nl/Voedingstekorten

 

anyway,wat zijn magere resultaten?

Wat is je opstelling?

Foto's ?

Je kan hier echt wel geholpen worden hoor maar daar is lot's of info voor nodig en picca's want das het beste om een overzicht te krijgen van 'uwen tuin' :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vindt je hier niets?

http://growguide.wietforum.nl/Voedingstekorten

 

anyway,wat zijn magere resultaten?

Wat is je opstelling?

Foto's ?

Je kan hier echt wel geholpen worden hoor maar daar is lot's of info voor nodig en picca's want das het beste om een overzicht te krijgen van 'uwen tuin' :D

 

 

"een top" resultaat van 250gr/600watt.soms ook 200gr per lamp.toen ik pas begon was het beter en daarna ging het alleen maar slechter.ik snap er niks van. :)

 

de bladeren beginnen altijd lichtgroen/geel te worden in een vroeg stadium.ook als ik ze 2 weken voorgroei.

dus ik denk dat ik iets fout met de ph doe.

 

"een top" resultaat van 250gr/600watt.soms ook 200gr per lamp.toen ik pas begon was het beter en daarna ging het alleen maar slechter.ik snap er niks van. :)

 

de bladeren beginnen altijd lichtgroen/geel te worden in een vroeg stadium.ook als ik ze 2 weken voorgroei.

dus ik denk dat ik iets fout met de ph doe.

met voorgroeien beginnen ze al licht te worden en het licht niet aan de kamer.het gebeurde in meerdere kamers/hokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss ...de planten zijn ph gevoelig.

 

Ik had het ook.

Gele bladeren onderaan enso,zelfs tot in het midden van de plant =ph foutje= teveel afgezuurd.

 

Ik zuurde vroeger ook af en doe dit nu niet meer..

 

Nu gaat alles naar behoren en het is minder gekloot.

Keep it simpel zou ik zeggen,ook met meststoffen..het blijft onkruid en groeit als kool,daar is niet veel voor nodig.

 

bye

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mss ...de planten zijn ph gevoelig.

 

Ik had het ook.

Gele bladeren onderaan enso,zelfs tot in het midden van de plant =ph foutje= teveel afgezuurd.

 

Ik zuurde vroeger ook af en doe dit nu niet meer..

 

Nu gaat alles naar behoren en het is minder gekloot.

Keep it simpel zou ik zeggen,ook met meststoffen..het blijft onkruid en groeit als kool,daar is niet veel voor nodig.

 

bye

medi

 

bedankt voor je hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar het is duur.2xz per pot, kom ik op heeeeeeel veeeeeeel

 

Gewoon de tabs 1x proberen,.....

Met een normale draai, heb je die er dik uit !!! en een oplossing voor je problemen gevonden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is dan 750 euro voor tabs per keer. :)

 

ik ben al blij als ik al die rekeningen kan betalen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat dus rond de 560 planten zetten ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je met een organische voeding werkt en zorgt voor een goed werkend bodemleven is je "levende"aarde in staat om de ph in je aarde te reguleren.Dit houdt in dat als je water er met de waarde van 7 ingaat en de opname bij je wortel moet op 6 wezen dan zal je bodemleven zorgen dat dit wordt geregeld.Het niet gebruikte gedeelte kalk zal weg gezet worden voor later wanneer nodig. Op deze manier breng je dus extra klak in je aarde wat de bufferende werking weer ten goede zal komen.

 

Wanneer er met een chemische voeding op aarde gewerkt wordt zal er dus geen bodemleven aanwezig zijn om je ph te reguleren en zal dus het aangeboden "voedingswater"de juiste ph moeten hebben om het opneembaar voor je plant te krijgen.Een teveel zal zich opstapelen in de aarde aangezien het niet door een bodemleven weg gezet kan worden.Bij het opstapelen van chemische zouten zal de aarde steeds meer kalk gebruiken om de ph op een juist niveau te krijgen.Hierdoor wordt de kalk snel opgebruikt.Hiernaast zuur je af en haal je dus bij elke keer afzuren wat kalk uit je water welke je aarde zo hard nodig heeft.

 

Vanwege bovenstaande reden adviseer ik altijd met een organische voeding op aarde te werken.

Organische aarde en organische voeding zullen elkaar aanvullen en verbeteren,chemie op aarde zal de aarde niet verbeteren eerder verslechteren !

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat BIOnova een organische voeding is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BIOlogisch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...