Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djpopol

Rebelshack (freebees Van Sannie)

Recommended Posts

hallo medegrowers!!

 

Ik zit hier met een lastige situatie dat ik niet goed raad mee weet, daarmee ga ik jullie raad een opvragen.

Ik zit hier met een buitenplant (rebelshack), vertoond al zeer véél bruine haren... Maar er zijn nog zeer vel toppen waar de bloei gewoon nog doorgaat...

Dus snap zelf niet goed wat ik moet doen. Moet ik de rijpe delen al oogsten en de rest laten doorgaan of wat moet ik juist doen?

 

Hiet wat foto's voor mee duidelijkheid.

 

Foto waar ze al duidelijk bruin zien:

 

med_gallery_14188_5507_2627527.jpg

 

 

med_gallery_14188_5507_2399439.jpg

 

 

med_gallery_14188_5507_878046.jpg

 

 

med_gallery_14188_5507_22055.jpg

 

 

med_gallery_14188_5507_46595.jpg

 

 

med_gallery_14188_5507_2026825.jpg

 

 

Deze zijn nog lekker aan het doorgaan:

 

med_gallery_14188_5507_2214831.jpg

 

 

med_gallery_14188_5507_433761.jpg

 

thx voor de hulp mensen!

 

grtz, POPOL!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah... hoe lang staat ie te bloeien nu?

 

en als je al zoveel hebt kun je best al een paar takken knippen en als test laten drogen om te proberen. of er nog weer aankomt wat voor de dames de moeite is weet ik niet maar als dat niet meer komt zou ik heel erg rustig al aan de gang gaan, binnen is binnen en kan niet meer wegschimmelen.

 

ja mensen, en plantje buiten gooien is uiteindelijk niet zo simpel als het lijkt met deze zomers.

 

succes in ieder geval want komende week gaat wat weer betreft niets meer opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de schaar er in zetten, de weerberichten zijn drama..

 

straks kun je de boel door schimmel de kliko in gooien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jullie raden me aan van hem toch om te doen dan?

Want inderdaad de komende dagen beloofd het niet goeds te zijn.

 

Dus wat doe ik dan?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schaar inzetten? Niet akkoord: zolang ze nog verder kunnen rijpen én er geen teken van rot is, wachten. De mijne staan al de hele zomer buiten, nooit last gehad van beestjes of rot of bruine of gele bladeren, etc.. Als het gezonde planten zijn, met diepgroene bladeren en toppen die nog witjes zijn, afblijven dan... Alles gewoon buiten laten staan en elke dag controleren.

 

Enfin, zo doe ik het toch, resultaat zullen we binnen enkele weken wel bespreken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan denk ik dat ik er ver de schaar ga inzetten want als ik naar het weer kijkt word het enkel maar slechter en slechter! en de nachten worden ook al maar natter... lig namelijk dicht tegen een veld en er is namelijk veel mist snachts en sochtends tot soms met de middag blijft ze hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, en ik wacht nog drie weken. Ik lig ook vlak bij een veld en ook hier s'ochtends mist tot tegen tienen.

Maar ik was dit jaar in de Auverne in Frankrijk, en daar geleerd dat in de 19de eeuw in die streek volop hennep werd gekweekt voor de textielindustrie. Het weer lijkt er bijzonder veel op wat we hier hebben (ok, Belgie ligt 150km zuidelijker dan de gemiddelde "hollander"), dus ik wacht nog.

Resultaat binnen drie weken, we praten nog. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die met bruine haren oogsten en de rest laten verder bloeien...

 

MOOOOI struikje.

 

 

succes ermee popol

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan er voor kiezen om ze te laten staan,dan moet je ze idd elke dag controleren want de rot verspreid zich heel snel!

 

persoonlijk zou ik toch kiezen voor de kap,je toppen zien er al behoorlijk flink en rijp uit dus waarom risico..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voila dat ga ik doen, ik ga de rijpere toppen al knippen maar de rest laten staan, ik ga medi zijn raad opvolgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hb ook al rot gezien ,Maar bijna alleen die wat ik speciekubs staan,Ik denk dat ik die nog een paatr dagen laat staan en dan knip ze moeten eigelijk nog twee weken,Die 5 in de volle grond nog geen rot gezien dus die laat ik nog staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb ook nog niets rot eigenlijk in volle grond maar in pot heb ik wel al rot gedetecteerd... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten staan momenteel redelijk beschermd; netjes vrijwel droog onder een paar bomen. Is het aan te raden om ze ondanks dat toch de schuur in te slepen ivm de luchtvochtigheid? Of moeten ze daar verder wel tegen kunnen? (lijkt me wel, maar gezien wat er nu op zit zou het wel erg zonde zijn als...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rot wel in' t oog houden he popol want binnen de week is je oogst eraan...

 

Dagelijks check'uh..

 

ciao..

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ medi: OK vriend, zal dagelijks checken hoor, maar denk dat ik op een dag 2uur kwijt ben dan als ik alles moet checken haha

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ medical: nee nee dit doe ik zeker niet met plezier. haja heb de boom omgehakt want op sommige plaatsen had ik al toprot ontdekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: +- 1/4de geknipt en natgewicht bedraagd al 426g, (hoop vandaag gedaan te hebben met knippen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet ni af en toe ene te :tu

 

 

Veel plezier..

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MEDI: ben ik nu aan bezig seh voor weer eens te gaan knippen... is al drie dagen dat ik aan knippen ben (ik werk veel te veel he) :tu

 

veel succes he jij! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...