Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

βl£ss£

6 X NL's + 4 OB's OOGST

Recommended Posts

Hoi iedereen..

 

Ongeveer 16 weken geleden hebben we onze 11 Northern Light zaadjes geplant...

Die werden niet erg groot dus hebben we de bloeiperiode wat uitgesteld om ze nog wat tijd te laten om te groeien...

In de bloeiperiode konden wij de mannetjes en vrouwtjes onderscheiden (6 dames!!)maar heel groot waren ze toch nog niet...

Wat ook opviel is dat de blaadjes geen UITGEGROEIDE wietvorm hadden... maar ze waren 3 vormig i p v 5 vormig zoals normaal. :wave:

Ook was de steel niet dik zoals een normale plant..

Wij hebben wat hulp en informatie gevraagt en daaruit bleek dat zij dus een groot tekort aan licht hadden, dat het met veel zonlicht toch goed zou kunnen komen...

We hebben onszelf dan ook onmiddelijk een hoge druk 400 W natriumlamp besteld die momenteel onderweg is

Dankzij het mooie weer krijgen een paar plantjes nu echte wietblaad'JES' !

Ook de plukjes ontwikkelen zich verder en de stengeltjes worden dikker. :P

 

En bespaar ons a u b het commentaar dat we slecht bezig waren want dat weten we :D

Aanmoedigingen zijn veel leuker om te horen en bereid julie voor want ze zijn nog klein :lol:

 

Hier 3 van onze zaadjes die nog moesten ontkiemen..

zaadjswd2.jpg

 

Week 1

1057616.jpg

1057620.jpg

 

Week 2

1057623.jpg

 

Week 3

1057625.jpg

1057626.jpg

 

Week 4

1057629.jpg

1057632.jpg

 

Week 5

1057636.jpg

1057637.jpg

 

Week 6

1057639.jpg

 

Week 7

1057642.jpg

1057643.jpg

 

GROTE SPRONG:

Week 11

1057646.jpg

1057647.jpg

 

Week 12

1057653.jpg

1057652.jpg

 

Week 14 (De plukjes zijn er!)

1057657.jpg

1057658.jpg

1057693.jpg

 

Week 15

1057660.jpg

1040937.jpg

 

Week 16 (deze week dus..)

1057663.jpg

1057664.jpg

1057665.jpg

 

 

 

Zo zoals ik zei is het helemaal iets anders dan gezonde planten die 16 weken oud zijn..

Wij hopen ze nog te kunnen redden met onze natriumlamp

 

Gelieve te laten weten wat jullie mening is ervan..

 

Grtss

BleSSe

Edited by βl£ss£

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier nog fotos die vandaag werden getrokken.
Onze dames staan nu ondertussen al een kleine week in de zon.
3 HoErAatjeS voor moeder natuur !!

1057666.jpg
1057667.jpg
1057688.jpg
1057691.jpg
1057689.jpg

en de natriumlamp die we hebben besteld
1057669.jpg
1057670.jpg

Grts.. :wave: Edited by bleSSe

Share this post


Link to post
Share on other sites

En sinds ze in de zon staan, gaat ook het REUK % sterk omhoog :wave:

fijn fijn om bij mijn wietplantjes te zijn ..

grts

blesse

Edited by bleSSe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier geef ik jullie alvast de link van een ander forum.

Maar niet echt actief en je vindt er dezelfde info als op dit forum over onze plantjes.

wel ander foto's.

visit the site

 

grts blesse..

Edited by bleSSe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi haze dude.

ja 1 x per week geven wij voeding. vloeibaar gemengd in een ketel water.

we gieten wat van het spul op de aarde.

Wij beschikken ook over blumats. Mag er dan eventueel voeding in een fles die naar de blumats loopt?

Of gewoon wekelijks begieten?

 

Tips over de voeding zijn altijd welkom :wave:

 

dedaa

grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze onder 18/6 zetten. Nieuwe zaadjes planten voor een nieuwe kweek met die lamp die je besteld hebt. De volgende ronde deze kleintjes die duidelijk te weinig licht gehad hebben afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus deze kleintjes terug laten groeien ?? --> 18/6 = 18 u licht en 6 donker.. toch ? :verrygood

Dus ze laten afbloeien als de nieuwe zaadjes ook in de bloei worden gezet ?

Ja srr maar ik versta het niet zo goed :o

M'n excuses

grts blesse !!

Edited by Just4Fun
Verkeerd quote gedrag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee bleSSe!

 

Ze strekken zich ontzettend. Hiermee bedoel ik dat de verhouding lengte/bladaanmaak zoek is.

Dit duidt op te weinig licht en/of dat je lichtbron te hoog hangt. Helaas zijn ze al wel in de bloei geschoten, dus is het in principe niet het beste om ze weer in de groeicyclus te zetten. In jouw geval zou ik het echter wel doen(zoals white tooth zei; in de groeifase zetten onder deze lamp en als je volgende ronde gaat bloeien erbij zetten), omdat je er zo helemáál niks mee kan.

 

Zoals ik het doe:

 

Een heleboel mensen hebben lak aan de groeifase en gebruiken veel te kleine en ondiepe potjes. Hennep heeft een pen-wortel, deze peilt de diepte van je medium en baseert hier al voor een groot deel zijn/haar (lengte)groei op. Ik gebruik dus altijd 20 liter emmers en groei 5 tot 7 weken voor onder 3 keer 18watt TL-buizen, kleur 33(coolwhite).

De lengte van de groeifase is een beetje ''fingerspitzengefühl'', maar reken maar 6 1/2 week.

Pas dan ga ik over naar de bloeifase. Mochten ze wat slungelig worden, top je ze gewoon.

 

Voeding geef ik pas na 4 weken. Groeivoeding in de groeifase en bloeivoeding in de bloeifase. Biobizz ben ik fan van :verrygood

 

Sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens je verslag zijn deze plantjes 16 weken oud :verrygood :o :wOOt

 

Dat hadden bomen moeten zijn, maar met vallen en opstaan leer je het :P

 

Ik hoop dat de hps ze nog wat bij brengt.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens je verslag zijn deze plantjes 16 weken oud :verrygood :o :wOOt

 

Dat hadden bomen moeten zijn, maar met vallen en opstaan leer je het :P

 

Ik hoop dat de hps ze nog wat bij brengt.

 

Succes

 

Ik weet het Johannes .. ik had als ze normaal waren geweest men eigen weed park kunnen openen :)

Nuja al doende leert men .. en nu de natrium lamp eraan komt beginnen we opnieuw

we gaan de dames gewoon weer aan de groei brengen en de lamp terug op 18 zetten.

de eerste bladeren zullen wel wat misvormd zijn maar dat nemen we er wel bij .. we hebben geduld om deze dames tot een goed einde te brengen. Dus hopelijk slagen wij hierin :P

Strax komen er nieuwe foto's op .. want de ruimte is aangepast en de plantjes verpot..

Met combinatie van TL lamp en zon .. wachten we nog even op onze nagelnieuwe natriumlamp..

Bedankt.

grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee bleSSe!

 

Ze strekken zich ontzettend. Hiermee bedoel ik dat de verhouding lengte/bladaanmaak zoek is.

Dit duidt op te weinig licht en/of dat je lichtbron te hoog hangt. Helaas zijn ze al wel in de bloei geschoten, dus is het in principe niet het beste om ze weer in de groeicyclus te zetten. In jouw geval zou ik het echter wel doen(zoals white tooth zei; in de groeifase zetten onder deze lamp en als je volgende ronde gaat bloeien erbij zetten), omdat je er zo helemáál niks mee kan.

 

Zoals ik het doe:

 

Een heleboel mensen hebben lak aan de groeifase en gebruiken veel te kleine en ondiepe potjes. Hennep heeft een pen-wortel, deze peilt de diepte van je medium en baseert hier al voor een groot deel zijn/haar (lengte)groei op. Ik gebruik dus altijd 20 liter emmers en groei 5 tot 7 weken voor onder 3 keer 18watt TL-buizen, kleur 33(coolwhite).

De lengte van de groeifase is een beetje ''fingerspitzengefühl'', maar reken maar 6 1/2 week.

Pas dan ga ik over naar de bloeifase. Mochten ze wat slungelig worden, top je ze gewoon.

 

Voeding geef ik pas na 4 weken. Groeivoeding in de groeifase en bloeivoeding in de bloeifase. Biobizz ben ik fan van :verrygood

 

Sterkte!

 

Hoi ruuzjèr :wOOt

Ja wetek ze zijn zo mini klein :o VEEEL te klein..

nuja we hebben besloten om ze terug aan de groei te brengen.. :P maar zometeen komen er nieuwe foto's op .. de planten zijn namelijk dit weekend verpot geweest en de ruimte is wat aangepast..

Samen met de TL lamp en de zon wachten wij op onze nieuwe hps..

De plantjes staan nu 10 cm van de Tl lamp ..

maar ze staan EERst de hele dag tot het donker is in de zon :)

Hopelijk komt alles goed :P

Bedankt en vele groeten..

blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van je stroom om ze weer in groei tebrengen, daar gaat tijden over heen met een boel stress voor de planten.

Koop wat zaadjes bij sannie ofzo en knal ze direct op 12/12 ,dan haal je de mannen er na een week of 3 uit.

Er staan wel wat topics over 12/12 kweek.

 

Ik heb dat genereren of hoe dat ook heet een keer geprobeerd als testje, dus terug in de groei brengen in 1 woord waardeloos.

 

gewoon weer opnieuw beginnen je hebt toch wat geleert.

 

gr. johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zonde van je stroom om ze weer in groei tebrengen, daar gaat tijden over heen met een boel stress voor de planten.

Koop wat zaadjes bij sannie ofzo en knal ze direct op 12/12 ,dan haal je de mannen er na een week of 3 uit.

Er staan wel wat topics over 12/12 kweek.

 

Ik heb dat genereren of hoe dat ook heet een keer geprobeerd als testje, dus terug in de groei brengen in 1 woord waardeloos.

 

gewoon weer opnieuw beginnen je hebt toch wat geleert.

 

gr. johannes

 

Ok stel dan we kopen nieuw zaad .. .. zaadjes moeten toch zowiezo 6 1/2 weken op 18 uur :verrygood

en dan pas op 12 ..

En dan zouden we eventueel nieuw zaad kopen .. opnieuw beginnen en de dames diewe nu hebben gewoon mee laten groeien. Na al dat werk is ze VERNIETIGEN niet zo eenvoudig he :o hehe

dus nieuw zaad kopen en best opnieuw beginnen ..

bedankt

ps. zouden we het echt geen kans kunnen geven want nieuw zaad kost weer onmiddelijk wat geld..

en op korte tijd hebben we veel attribuuten aangeschaft dus da weegt wel door..

zou ze opnieuw laten groeien echt niet lukken ?

grts

blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hele topic gelezen .. veel mensen lijken dit idd goet te vinden.

zijn je plantjes dan niet kleiner? want ze groeien en bloeien toch veel korter.

grts blesse

Edited by Just4Fun
Verkeerd quote gedrag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ok nu al 2 volledige topics gelezen. Maar kversta het systeem niet voor de volle 100%

Kun je dit niet enkel doen met stekken ? want zaadjes hebben toch voldoende tijd nodig om zicht te ontwikkelen.

Stekken zitten er voor mij niet in .. In belgië zijn ze niet echt vrijwillig om die te koop aan te bieden :verrygood

Wat ik wel begrijp is dajt je je stekken 1 week laat voorgroeien zodat ze zich kunnen zetten ( op 18/6) en daarna gewoon overschakelt naar de bloei (12/12)

'K vrees dat ik opnieuw zal moeten beginnen indien van bloei naar groei niet meer gaat

Bedankt en sorry als ik 'n last ben :o

Grts blesse

Edited by Just4Fun
Verkeerd quote gedrag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen.. we hebben de mini dames in grotere potten verpot.

En we hebben besloten om ze toch terug op 18 te zetten maar om ook eventueel nieuw zaad te kopen indien de dames het niet halen.

 

IMG-3688.jpg

 

IMG-3690.jpg

 

IMG-3691.jpg

 

IMG-3700.jpg

 

IMG-3701.jpg

 

IMG-3703.jpg

 

ziezo.. de ventilatie is ingebouwd EN er staat een gewone naast .. ze staan 10 cm van de TL lamp maar ze gaan er enkel onder als de zon weg is.. zon vinden ze namelijk veel leuker.

En nu maar wachten op onze hps. We zien wel wat het wordt nu we ze terug op 18 gaan zetten.

Grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee bleSSE!

 

Even een vraagje: kweek je voor eigen gebruik of wil je het verkopen? Als je het eindproduct wilt verkopen, doe dan wat Johannes zegt. Dan heb je een snellere cyclus. Als je het als hobby ziet en je voor eigen gebruik teelt, doe kalm aan en probeer s wat ik zei :verrygood

Als je s een vraag wil voorleggen mag je me ook een keer een pb sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ruuzjèrr..

ja ik ga het proberen hoor om ze terug op 18 te zetten desnoods koop ik nieuw zaad.

Momenteel zou ik het voor eigen gebruik houden en zien of het kwaliteit is of niet.. daarna gewoon nieuw zaad en kweken om te verkopen :wOOt

Persoonlijk doe ik het liever rustig aan.. want ik ben een stress beest van kop tot teen :o

Ps. zou je me de snellere cyclus kort even willen uitleggen want ik snap niet dat je zaad onmiddelijk op 12/12 kan zetten.. kheb nou al 2 topics doorgelezen over dit systeem maar het gater echt niet in..

nja sommigen zijn nouw eenmaal wat trager dan andern zekr haha :verrygood

Grts en bedankt !

blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila een overzichtje van al het licht materiaal.. onze 400 watt hps is net binnengekomen.. joekel van een pakketje was me dat!

En natuurlijk ook de nieuwe Tl lampen die hangen.

Verder leiden de dames hun gewonen leventje, maar stress is er wel.

Grts blesse

 

 

lamp.jpg

 

GetAttachment.jpg

 

nieuw-tl-lampie.jpg

 

ltl-lampen.jpg

 

super-foto-pot.jpg

 

hehe.. Er zal gouw een nieuwe update komen want de 10 orange bud zaadjes zijn onderweg.

Grts blesse :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je kunt beter niet met je handen aan de lamp zitten dit verkort de levensduur, op de plek van je vinger blijft vettigheid achter.

 

gr. johannes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thx voor de tip Johannes :) ik zal eraan denken :)

grts blesse

Edited by Just4Fun
Verkeerd quote gedrag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update.. nu woensdag zullen de dames weer 1 week in bloei staan,

Ze worden voller en dikker :)

Ook zijn vandaag onze nieuwe orange bud zaden binnengekomen.

Die zetten we nu dus aan het kiemen.

 

ps. Zodra de zaadjes uitkomen(in de aarde).. hoedicht mogen ze dan tegen de tl lampen staan??

bedankt .. grts blesse

hier nog wat foto's..

 

GetAttachment.jpg

 

nawe1.jpg

 

pot-1.jpg

 

laadste-zot.jpg

 

pot-4-dummys.jpg

 

fami-pici.jpg

 

pot-zaad.jpg

 

zaadjes-oragne-bud.jpg

 

 

 

voila :)

grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update!! :tu

Hoi allemaal.. uiteraard volgen de updates zich nu sneller op wegens het goede herstel van de 6 dames,

EN de kleine zaadjes die barsten van de energie :)

 

Hier de beste van de 6 dames.. Ze onstressen nu practisch allemaal, dus het ergeste is achter de rug.

De bladproductie en groei is nu weer vollop aan de gang. Momenteel nog enkel 1 vingerige blaadjes te zien.

We verlangen al tot de bladverandering weer van start gaat. Binnen hier en 3 weken zou de bladproductie normaal moeten zijn.

 

IMG-0057.jpg

 

IMG-0056.jpg

 

IMG-0052.jpg

 

IMG-0050.jpg

 

IMG-0051.jpg

 

Voila bij deze rond ik af.

De volgende update zal niet lang op zich laten wachten..

Grts blesse :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...