Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Growingslow

Man / Vrouw ?

Recommended Posts

Heb hier stekje staan die nu ongeveer 7 weken in groei staat :

 

dscn0716sw4.th.jpg

dscn0714vx2.th.jpg

 

Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn .

 

Heb zo m'n twijfels erover of die daadwerkelijk vrouwelijk is dus .

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf denk dat je pech hebt, zie foto uitvergroot

med_gallery_14081_4204_181884.jpg

 

voor de rest ziet dat plantje er niet best uit, tekenen van stress, paarse stengels, bladeren met 3 punten, verkleuring van de bladeren.

als het een paard was geweest, had ik het afgeschoten :D

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Growingslow, Imageshack & Popups :D

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat arme plantje... heeft het heel zwaar... zal wss nooit meer wat goeds worden. Zoals PP al zei. De plant is ook nog wel heel erg jong om al bloeiverschijnselen te vertonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BigButtBram: Zal in het vervolg m'n album gebruiken :lol:

 

@ PP-er: Dank je om de reactie . Jammer dat ik er nix meer mee ben ... Zal het moeilijk hebben om dit te vernietigen :D

 

Die paarse stengels ... is dat een teken van tekort aan zuurstof ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse stengels betekend meestal een tekort aan fosfor.

Dit kan komen doordat de temperatuur laag is waardoor fosfor voorraad afneemt

of de plant krijgt te veel water waardoor hij weinig voedingsstoffen kan op nemen.

 

Carpet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Carpet het zou ook heel goed zwavel kunnen zijn :D

 

 

@Growingslow het is nooit leuk als je iets waarvoor je zorgt kapot moet maken.

wat heb jij eigenlijk voor opzet?

probeer je iets voor eigen gebruik, dan zijn er tal van mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen.

lees het forum goed door en er gaat een hemel aan informatie voor je open :lol:

heb zelf ook eerst 'n jaartje rond geneuzeld hier voor ik eraan begon.

die tekenen van stress, gaan in jouw geval gepaard met verschillende dingen denk ik, want het plantje ziet er in het geheel niet goed uit, helaas.

 

succes in ieder geval

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou idd jammer zijn om dit weg te gooien ...

Dit plantje stond altijd voor het raam en stond heel mooi groen van kleur en zag er super gezond uit .

Ik heb me dan van vrienden laten ompraten om een kweeksetje te kopen .

 

Heb tripje naar nl. gedaan en de nodige dingen aangeschaft

Lamp Hps 400w

Luchtafzuiging 250 kub.

Wat plastiek om hokje te maken

 

Hokje gemaakt van 1m op 1m en 2m hoog

 

Toen tentje klaar was had ik plantje verplaatst van voor het raam naar de tent

Heb ik de nacht naar dag verandert ( voordeliger voor elektriciteit )

Na dag of 2 onder lamp 18/6 te staan liet het plantje haar blaadjes hangen en paarse stengels kwamen zichtbaar

Sommige blaadjes leken uitdrogings verschijnselen te tonen.

Ik helemaal in paniek ... en het plantje na 7 dagen in hok trug eruit gehaald en voor het raam geplaatst.

Na dag of 2 staan blaadjes trug mooi recht . Paarse stengels zijn er nog .

 

Volgens mij is mijn hokje nog niet goed genoeg om erin te beginnen kweken .

Weet niet wat er scheelt ...

Heb niks van meet apparatuur aangeschaft dus kan ik jullie niet veel info geven over de omstandigheden in het hok qua temp. , LV of om het even wat .

 

@PP-er : Indien het zwavel zou zijn . Kan ik dit toedienen via het watergeven doormiddel van wat zwavel in water te mengen ?

Heb namelijk een zakje zwavel staan ... vanuit het tuincentrum hier uit de buurt gekocht . Is in poedervorm en een geel kleurtje .

Zou het verstandig zijn om dit te geven ?

 

P.S. is voor eigen gebruik

 

mvg .

Edited by Growingslow

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier een mooi linkje voor je :D http://growguide.wietforum.nl/Zwavel

 

toen jij dit plantje in het hokje plaatste, wat waren de temp en lv?

probeer een te vermelden hoe jouw complete setup is, zoals de gebruikte voeding, medium, etc etc.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb hier een mooi linkje voor je :D http://growguide.wietforum.nl/Zwavel

 

toen jij dit plantje in het hokje plaatste, wat waren de temp en lv?

probeer een te vermelden hoe jouw complete setup is, zoals de gebruikte voeding, medium, etc etc.

 

grtz

 

Zal deze avond m'n best doen om een compleet mogelijk verslagje te geven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ben ik dan met m'n zo compleet mogelijke setup .

 

gallery_18996_6256_887734.jpg

 

Dit is dus mijn hokje :

Wat zit er daar in ?

- 1 x 400 watt ballast + lamp en reflector (Son-t-pia lamp)

- 1 x 225 kub afzuiger

- 1 x 8 meter zwart-wit folie (lichtreflectie)

Hokje is 1m op 1m en 2m hoog

 

Medium die gebruikt werd ?

- Universele potgrond

- Handvol kalk korrels

- 5% gedroogde Kippen en Koeien mest (wist nie hoeveel dus heb er nie teveel ingedaan)

Staat in een 11 l. pot

 

De temp en lv kan ik je jammer genoeg niet geven ; had er geen flauw benul van dat dit allemaal nodig was ... :D

Had de lamp op ongeveer 45 a 50 cm gehangen van de top .

Heef om de 2 dagen ongeveer 250ml grondwater. Kon kiezen tussen grondwater, stadswater of regenwater. Vond grondwater het beste voor t'plantje

Regen is zuur en stadswater bevat kalk en heb al kalk korrels toegevoegd aan de aarde dus grondwater vond ik het beste .

Het enige product die ik heb toegevoegd is wortelstimulator van canna , dit na het verpotten ervan .

 

Ben nog maar net begonnen dus enorm veel luxe kan ik me dame nog nie geven .

Heb wel al een hugro-temperatuur meter besteld om toch meer info te kunnen hebben over de omstandigheden binnenin m'n hokje

Voor de luchtvochtigheid probeer ik zoveel mogelijk de wanden nat te maken door water erop te vernevelen totdat de druppels ervanaf vallen

maar na nog geen uurke ofzo moet ik dat al opnieuw doen want is al terug droog tegen dan .

 

Heb ook nog 6 zaadjes proberen te ontkiemen 3 soortjes : Dit gaat om 2x Withe Widow, 2 x Trainwreck en 2x Big Bang .

Dit gaat om feminized zaad van Greenhouse .

Heb ze ontkiemt in water . Hiervan zijn er 4 goed ontkiemt 2 niet dit betreft de Trainwreck na 2 weken in water te liggen was er nog steeds nog geen beweging in die 2 zaadjes . Had gelezen op t'forum dat je een klein krakje te maken in het zaad zodat die kan opengaan .

Dit gedaan, in aarde gestopt allemaal er zijn er 3 uit de grond gekomen Bigbang alle 2 en With Widow 1tje :lol:

 

gallery_18996_6256_887498.jpg

 

Voila dat is het denk ik ...

Hoop dat je voldoende info hebt nu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp hang sowieso te laag voor als je een plant er net inzet.

deze moet eerst wennen en dan stapsgewijs lager hangen, al vind ik persoonlijk dat ze met 400W 40 cm en 600W 60 cm aanbevelen nog steeds te laag, maar dat is ieder voor zich.

als je voor de rest een zakje cocos bij de gs haalt (50 liter voor €5,95) en daarbij de A=B voeding (fles van 1 liter per stuk) van canna voor cocos haalt, dan begin je in mijn ogen al beter.

voeding aanmaken met regenwater (volgens schema van canna), dit heeft al een veel lagere ph als kraanwater (ph van grondwater nog nooit gemeten dus kan daar niks over zeggen,al lijkt mij dat deze wel een hogere ec zal hebben en dus overvoeding mogelijk is).

indien je t.z.t. een ec en ph meter aanschaft, kun je je voeding nog beter afregelen wat natuurlijk weer in jouw voordeel werkt.

 

dus in het kort, investeer een euro of 30 en je begint al een stuk beter.

als je het goed aanpakt, dan kun je met jouw setup zeker een lekker rokertje ervan afhalen :wave:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
lamp hang sowieso te laag voor als je een plant er net inzet.

deze moet eerst wennen en dan stapsgewijs lager hangen, al vind ik persoonlijk dat ze met 400W 40 cm en 600W 60 cm aanbevelen nog steeds te laag, maar dat is ieder voor zich.

als je voor de rest een zakje cocos bij de gs haalt (50 liter voor €5,95) en daarbij de A=B voeding (fles van 1 liter per stuk) van canna voor cocos haalt, dan begin je in mijn ogen al beter.

voeding aanmaken met regenwater (volgens schema van canna), dit heeft al een veel lagere ph als kraanwater (ph van grondwater nog nooit gemeten dus kan daar niks over zeggen,al lijkt mij dat deze wel een hogere ec zal hebben en dus overvoeding mogelijk is).

indien je t.z.t. een ec en ph meter aanschaft, kun je je voeding nog beter afregelen wat natuurlijk weer in jouw voordeel werkt.

 

dus in het kort, investeer een euro of 30 en je begint al een stuk beter.

als je het goed aanpakt, dan kun je met jouw setup zeker een lekker rokertje ervan afhalen :wave:

 

grtz

 

oke, zal deze week wel weten wat doen :P

Bezoekje aan de gs die voor mij redelijk ver is 180km ... :lol: maar heb het ervoor over

Moet trouwens ook meestal m'n medicijn bij de noorderburen gaan halen :D

Hoop mijn zaailingen toch een beter leven te geven dan m,n huidig stekje nu :D

 

Bedankt en 'k hou jullie op de hoogte :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...