Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Domi

24x Blueberry Onder 2x 400w Direct 12/12 Vanuit Zaad

Recommended Posts

Mijn blueberries zijn 75% Indica en 25% sativa .

Het is dus een beetje een uitdaging, deze 12/12 aangezien het eerder iets is voor sativas omdat die nog redelijk wat groeien in de bloei.

Het kan dus even goed zijn dat ik een hoop bonzais krijg die niet groter als 20cm zijn met 5g per plant :D .

But I'm willing to take my chances :P

 

Hier een kleine update van de freak :D

 

gallery_15022_6316_412920.jpg

 

En hier de beste :lol:

 

gallery_15022_6316_671196.jpg

 

Boks,

 

Domi :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit

 

Leuk dat je een Triploide hebt , alleen beetje jammer dat je geen voorgroei hebt gegeven

 

Maar mischien groeien ze tog wel tot een centimeter of 50 , we volgen je

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi makker,

 

ziet er goed uit, kan enkel nog zeggen dat je de temperatuur met je lamp aan

toch niet te veel boven de 28 graden moet laten komen alvorens je het geslacht hebt gezien.

Heb het zelf al gelezen en spijtig genoeg moeten ondervinden dat dit wel een grote rol blijkt te spelen,

had van de 9 non-feminised slechts 1 vrouwtje :wave: vw te warme periode tijdens geslachtsbepalingvolgens mij.

Van die 9 waren 7 sannies jacks, en alle 7 mannen geworden, dus aan het zaad kan het niet gelegen hebben,

kan ook zijn dat die soort er erg gevoelig aan is.

Te koud is ook weer niet goed, maar daar ga jij geen last van hebben, dus dat verhaal ga ik je even besparen.

Maar heb net nog even gekeken en zag dat je meting nog iets te hoog zit dus is misschien vals alarm.

 

had ik ook gelezen dat je lamp op 50cm staat ?

die mag je gerust al op 40 zetten als je de temp onder controle kunt houden (eventueel in stapjes of even lamp niet verhangen)

tzijn toch overwegend indicas, die horen goed compact te zijn,

dan gaan ze ook niet zo sprieten (en misschien krom groeien/vallen vanwege te dun stammetje).

 

ivm met je vraag, mijn 12/12 BB's zijn nu een dikke 30cm en schat dat ze wel nog iets zullen doorgaan.

Ik merk wel dat ze niet zo breed worden als met voorgroeiperiode, maar dat zal wel normaal zijn zeker, vermits ze ook niet de tijd krijgen.

Zal er 1 van de dagen eens een fotooke van nemen. Ik ben by the way mijn album een beetje aant updaten dus als ge eens ni weet wa doen

moet ge maar eens piepen. Van de huidige ronde heb ik spijtig genoeg nog geen foto's, maar wordt aan gewerkt.

 

hier alvast een snoepje.

 

gallery_13141_6340_870961.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow kerel,

 

Ziet er goed uit die top ;) .

 

Ja, de temperatuur e... daar zeg je wat... Mijn Thermo-/Hygrometer die geeft vaak rare temperaturen aan soms 31 graden als hij in de zon onder de lamp staat, maar de temperatuurcontroler van mijn afzuiging staat op 28 graden afgesteld, en die staat ook in de volle zon. Als de temperatuur dus normaal boven de 28 gaat, dan gaat de afzuiging meteen op 100% blazen zodat de temperatuur terug naar beneden gaat. Dus ik denk dat mijn T/H meter een beetje fucked up is. Anyway, ik vertrouw die niet meer 100% :D.

Dus volgens mijn thermometer van mijn afzuiging is het nog maar 2 of 3 keer eventjes iets meer dan 28 graden geweest, maar nooit meer dan een paar minuten. :P

 

Ik ga straks nog een piepen bij de plantjes en dan zal ik ook wat nieuwe fotos er op zetten.

Dat kleine plantje, dat heb ik inmiddels een 7tal cm verhoogd naar de lampen toe omdat hij misschien wat te weinig licht kreeg. Dus ben eens benieuwd hoe dat het daar mee gesteld is. :P

 

Ik denk dat ik binnekort toch wel al wat geslacht moet zien... zal nog een kleine week duren denk ik zo.

 

Wel kut voor je dat bijna al je Jacks van Sannie mannetjes zijn! Ik hoop dat ik meer geluk heb met mijn BBs :lol:

Je gallerij zal ik ook regelmatig eens checken :D.

 

PS, waarom begin je niet ook gewoon een kweekverslag? :D of misschien teweinig tijd ervoor? Want ik zag gisteren dat je nog maar 3 (nu 4 waarsch) posts hebt :wub:.

Jij bent dus duidelijk ook een frevente lezer inplaats van een poster :(.

 

Anyway, vanavond update!

 

Boks,

 

Domi :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan natuurlijk zijn dat je temp-metertje niet goed is afgeijkt of de behuizing te veel warmte opneemt en dit

het temperatuurverschil veroorzaakt, kan je testen door met je meting van je fan controller heen en weer te draaien zodat je hem

hoort schakelen, dit is dan de temp die hij meet, en die dingen zijn meestal toch nauwkeuriger vanwege ander meetprincipe.

(wel de metingen naast elkaar plaatsen uiteraard :lol: ) als dit verschil hetzelfde blijft bij verschillende temperaturen (met de lampen aan)

kan je je meting nog vertrouwen door met het verschil rekening te houden.

Als ie na een lange periode zonder lampen aan ook dat verschil aanduidt is ie gewoon slecht geijkt.

 

ivm met het geslacht, bij mij was dat zichtbaar vanaf ze zo'n 20 cm groot waren.

 

een kweekverslag heb ik ook aan gedacht maar heb idd er niet voldoende de tijd voor :D , ben idd ook meer een stille genieter :D

en ben van mening dat je er enkel aan moet beginnen

wanneer je de volledige kweek kunt tonen met regelmatige updates en info,

anders leert niemand wat en steek je er tijd in voor niets, :D , niet zoals ik dus. :P

maar zie dat jij gedreven genoeg bent :wave: om dit tot een goed einde te brengen.

Ga je zeker volgen.

 

Hoe gaat het eigenlijk met diegene met de gekrulde blaadjes ? Staat misschien te vochtig,

laat jij de oppervlakte al eens droogkomen ?

Je moet hier anders eens vertellen hoeveel water je geeft en frequentie, Heb daar precies nog niet veel over gelezen.

Dan kunnen hardcore-forumers je misschien meer vertellen.

Mijn ervaring zegt me dat als je meerdere vrouwtjes in 1 pot gaat hebben zal je deze (op termijn) dagelijks

moeten water geven daar de potgrond slechts een dikke liter water gaat ophouden schat ik zo en ze gaan elk

toch zo'n halve liter per dag drinken op een gegeven moment als alles goed gaat.

(spreek nu wel over BB's met 14d voorgroei dus kan ook minder zijn)

 

 

nog veel succes, en ik hoop dat je temperatuurmeting je vertrouwen kan terugwinnen :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier eindelijk de update!

 

@compact94: Ik laat de bovenste 5cm van de grondlaag altijd uitdrogen vooraleer ik opnieuw water geef. De juiste hoeveelheid weet ik niet precies, t is nog al een beetje op gevoel. Maar vanaf komende week ga ik iedere keer een beetje afmeten hoeveel ik precies geef.

Dat van die temperatuur, dat is een goeie tip, daar had ik al aan gedacht om dat zo te doen :P .

 

Ze beginnen al 5 vingerige bladen te maken!

 

gallery_15022_6316_661829.jpg

 

gallery_15022_6316_96401.jpg

 

gallery_15022_6316_932339.jpg

 

gallery_15022_6316_652042.jpg

 

Een overzichtje

 

gallery_15022_6316_1831223.jpg

 

De Triplo

 

gallery_15022_6316_195553.jpg

 

Ne dikke :lol:

 

gallery_15022_6316_1379724.jpg

 

 

 

Ook heb ik gezien dat er bij de grootste plantjes hele hele kleine pisteltjes aankomen tussen de internoden... dit is te klein om een foto van de maken helaas... we zien wel wat het geeft.

 

Ik denk dat ze wel goed gaan zo :D

Ik hou jullie op de hoogte.

 

boks,

 

Domi :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi everybody!

 

Hier een update na 3 dagen afwezigheid!!:wOOt

 

Zag er nog altijd goed uit!

 

Licht AAN :

 

gallery_15022_6316_863540.jpg

gallery_15022_6316_1721352.jpg

gallery_15022_6316_994812.jpg

gallery_15022_6316_10781.jpg

 

Links

gallery_15022_6316_490742.jpg

 

Rechts

gallery_15022_6316_678730.jpg

 

Overzicht VGL: :verrygood

gallery_15022_6316_1836867.jpg gallery_15022_6316_292716.jpg

 

Licht UIT:

 

gallery_15022_6316_529889.jpg

gallery_15022_6316_211456.jpg

gallery_15022_6316_886751.jpg

 

Hopelijk vinden jullie het een beetje ok...

 

Dit was dag 16 sinds ze in de grond gingen, en dag 12 sinds ze voor het eerst daglicht zagen... Ja, ik weet het, het ontkiemen duurde wat lang :o.

 

Boks, Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ze zien nog lekker groen hé :verrygood

 

Heb je de temperatuur al een beetje onder controle ?

Laat je de plantjes allemaal samen in de potten staan of worden ze nog overgepot ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow Stonedvl,

 

Ik ga ze als al de mannetjes er uit zijn, proberen zoveel mogelijk elk hun eigen pot te geven.... hoewel dat misschien wel moeilijk wordt met overpotten....Zowiezo als ik er 3 vrouwtjes in 1 pot heb staan, moet er 1tje uit.

Maar eerst wachten op de venten e, da ga ni lang meer duren denk ik. Denk deze week ergens.

De temp is volledig onder controle :o. Niet te warm, want da hebben de mannetjes nogal graag, maar ook weer niet te koud.

Met het licht aan is het zo een 25graden en licht uit een 20tal graden :wOOt.

Merci voor je reply!

 

Boks,

 

Domi :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer denken jullie eigenlijk dat ik het geslacht kan zien?

En als ik het kan zien, hoeveel tijd heb ik dan ongeveer om de mannen te verwijderen voordat ze stuifmeel beginnen loslaten??

 

Boks,

 

Domi :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand een antwoord???

:o

 

Straks weer eens wat footootjes uploaden! :wOOt

 

Boks,

 

Domi :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow Yow

 

Hier weer een update! tis inmiddels dag 17 van de BlueBerries... 13 dagen geleden zagen de meesten het eerste levenslicht!

Ik tel meteen van het moment dat ik het eerste zaadje in de grond heb gestopt. :wOOt

Hier dus een paar fototjes van enkele plantjes!

 

gallery_15022_6316_807893.jpg

gallery_15022_6316_1082190.jpg

gallery_15022_6316_1910467.jpg

gallery_15022_6316_1126020.jpg

 

 

Hier een kleine update van de triploide! :P

Ik hoop heeeeel hard dat dit een vrouwtje is, aangezien er nog niet veel van de aanwezige triploide plantjes op het forum vrouwelijk waren.

 

gallery_15022_6316_1039460.jpg

 

 

Ik heb daarjuist nog een paar plantjes alvast overgepot van potten waar er 3 in stonden naar potten waar er maar 1 plant in stond, zodat er nu mooi in ongeveer iedere pot 2 plantjes staan.

Bij dit proces is een plantje gaan hangen... de blaadjes vlak langs zn stengel naar beneden... Heb em nog wat extra water gegeven, maar ik vrees dat hij lichtjes aant sterven is. Morgevroeg ga ik nog eens een kijkje nemen, en ik hoop dat hij zich dan een beetje herpakt heeft... zoniet.... :o

 

Anyway, commentaar is altijd welkom!

Ik hoop dat alles goed gaat nog altijd.

 

Boks,

 

Domi :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey gast.......

je meissies zien er goed uit!!

Kheb niet echt veel ervaring met kweken uit zaden,een enkele keer gedaan.

Maarre binnen nu en een week ofzo zal je zeker wel kunnen zien wat het zijn.

Ik heb hier op WF meerdere verslagen met zaad die gelijk op 12/12 gingen gezien,misschien moet je daar ff koekeloeren?! :o

Ga je verslag zeker volgen,misschien dat gelijk op 12/12 met zaden ook wat voor mij is :P

 

Grow ze amigo :verrygood

 

jappie :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mister,

 

ivm met je vragen , tkan zijn dat je al enkele mannen een van de dagen kunt spotten, heb er zelf

vandaag nog enkele verwijderd die circa 12 cm groot waren. kon al piepkleine ballen zien door blaadjes

van de topscheut wat naar beneden te buigen en in de oksel te zien, daar ze hun geslacht het snelst tonen in de verse scheutjes.

 

ivm met bestuiving, een mannetje doet er wel enkele dagen over om zyn eerste stuifmeel te kunnen lossen,

maar zou ze toch dagelijks onder de loep nemen, niet dat er al veel te bestuiven valt,maar ze nemen toch wat licht en voeding weg

van hopelijk zijn buurvrouw :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarnet even wat enthousiast geweest en wat te snel gepost, maar wou je

enkel nog zeggen dat je goed bezig bent en keep up the good work.

 

hier de beloofde foto van mijn blueberry op 12/12

 

gallery_13141_6383_831481.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow netjes kerel!! :P :verrygood

Hoeveel dagen staat ze nu op 12/12 precies?

Mooi vrouwtje! :wOOt

Ik hoop dat ze na x-aantal weken bij mij ook zo staan! :o

 

Btw, dat ene plantje wat totaaal aant hangen was, alle blaadjes hingen langs de stengel en de bovenste 2 cm was bijna horizontaal gaan hangen..... die is inmiddels al weer volop levend! :D

Dus ik neem wel aan dat die BBs vrij stevige plantjes zijn! :tu

 

Nice!

 

Morge of vanavond weer update! :)

 

Boks,

 

Domi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey!

 

Vandaag een foto update!

 

Een overzichtje!

 

gallery_15022_6316_69310.jpg

 

de 2 grootsten, van ongeveer 40cm breed

 

gallery_15022_6316_1005679.jpg

 

Plant-power :o

 

gallery_15022_6316_1387591.jpg

gallery_15022_6316_1054655.jpg

 

Een duidelijk vrouwtje :wOOt

gallery_15022_6316_404395.jpg

 

Twijfelgeval... ik denk dat die kleine bolletjes gewoon nieuwe blaadjes zijn, aangezien er een klein pisteltje tussen t bolletje en die andere haartjes staat... kijk zelf maar en geef uw mening!!

 

gallery_15022_6316_1632994.jpg

Dit is de beste foto wat ik kon maken... hier zie je wat ik bedoel!

gallery_15022_6316_266509.jpg

 

 

Hopelijk vinden jullie het ok?

Dit is dag 17 vanaf dat ze boven de grond kwamen!

 

Boks

 

Domi :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!, ik heb alleen niet zoveel verstand van hoe je het geslacht kunt zien, waarom neem je geen moederplant en maak je daar je eigen stekjes van? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit :)

vanaf nu zal je kunnen beginnen selecteren wat de vrouwen zijn

als je twijfelt moet je niet te rap een plantje eruit smijten

het kan soms zijn dat je denkt een mannetje te hebben terwijl het gewoon een nieuwe groeischeut is :D

 

het is altijd beter dat je dan een paar dagen wacht :D

 

grtz dietn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vdwaard : Thx man :D. Ik neem geen stekjes, omdat zaadplanten mooier en steviger worden dan stekjes,... nadeel is inderdaad wel geslachtsbepaling... Maar die moeite heb ik er wel voor over :) .

 

@Dietn: Het zal inderdaad de komende dagen goed opletten worden... gisteren al een 100% mannetje gevonden en uitgetrokken... en zo zullen er de komende dagen nog wel een deel volgen .... Ben eigenlijk al blij als ik 20 goede vrouwtjes overhou... maar dat zal me wel moeten lukken! I'm confident :)

 

Btw,iemand een idee eigenlijk waarom de plantjes op de binnenste rij van de linker deel van de kast allemaal eigenlijk een stuk beter gaan dan de rest ?? (t.o.v. rechter deel) ???

 

 

Boks,

 

Domi

 

 

BTW : nog reacties altijd welkom e!... want het zijn er niet echt veel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote vraag...

 

MAN OF VROUW ????

 

links een bolletje, dan een pisteltje met een krul naar linksboven en dan de 2 grote pistels....

man of vrouw?? wie kan het mij vertellen??

 

Mijn idee: tis een vrouwtje want ze heeft een klein pisteltje, en dat bolletje is gewoon een nieuw scheutje met blaadjes??

 

gallery_15022_6316_3591.jpg

 

IEMAND??

 

Boks

 

Domi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nog effe aankijken.

Naar mijn menig heb je altijd ruim de tijd om duidelijk het geslacht te bepalen en dan te scheiden, voordat de mannen met de vrouwen kunnen copuleren. :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, maar weer eventjes een updatetje... dan wel zonder fotos.

 

Zojuist heb ik 12 plantjes op mannelijke sporen betrapt, dus verwijderd.

Ook zijn er al een heel deel vrouwtjes te zien... De voorlopige teller staat dus op 38. Hopelijk worden een deel van die 38 zeker vrouwtjes...

 

Man, ik ben stoned nu :)

 

Volgende keer betere update

 

Cheers

 

Domi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op eerste gezicht een man :)

hou hem/haar in de gaten, kan een groeischeut zijn ook :)

 

grtz dietn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...