Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Jonez

Bemesting

Recommended Posts

heyleuu, heb gehoord dat je i.p.v bemestingsmiddel (dat je koopt in de winkel) ook gewoon paardenmest kan gebruiken? nu heb ik dit al een paar keer gedaan, maar het heeft niet veel effect gegeven, ze staan er nog altijd maaar sobertjes bij ....

iemand tips ..? gewoon voeding kopen, of verder paardenmest gebruiken ?

 

heb nog uno vraagje , wat gebeurt er als je bloeimiddel gebruikt in de groei ...? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een flesje Pokon halen en ze fleuren helemaal op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je van biologische voeding houdt, zou ik zeker eens kippenmest korrels of koeienmest korrels uit een tuin centrum proberen. Die zijn goed gecomposteerd! Als je echt goede resultaten wilt, moet je Guano gebruiken, als je daar meer over wilt weten moet je even de zoekfunctie gebruiken.

 

 

 

p.s als je buitenkweekt is het in iedergeval altijd verstandig KALK toe te voegen! want in regen water zit dit niet, en je plantje is er erggh blij mee ;) [in kraan-water zit wel kalk...]

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruutrulez: aaah, kippenmestkorrels zal ik een proberen .. wij hebben nog grond gemixt met guano, van vorig jaar... ik heb ook erges gehoord dat je guano pas mag geve als ze in bloei staan , klopt dit ...? (ter info, ze staan nog niet in bloei, ze staan indoor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken nog een paar trucjes om te bemesten,vooral interressant voor buitenkweek (guerilla) en als je weinig geld hebt

 

 

1)brandnetels fijnhakken

een halve emmer brandnetels voor een emmer water

3 dagen laten trekken

voor gebruik : verdunning 1/10

 

2)gedroogde kippenmest (lang gedroogd, best een jaartje ofzo)

anderhalve koffielepel op anderhalve liter water

1 dag laten trekken

 

3)as van natuurhout

1 koffielepel op anderhalve liter water

1 dag laten trekken

 

4)paardestaart (is vlaamse naam, denk dat dit in nederland heermoes wordt genoemd, ben niet zeker)

fijnhakken

1u laten koken

filtreren

voor gebruik: verdunning 1/7

 

6)als je een aquarium hebt, het vuil aqauriumwater zit boordevol meststoffen

 

7)kompost

 

 

 

ik spit zelf jaarlijks mijn veldje in november/december om en bemest dan met paardemest, zodat dit al goed in de bodem is verwerkt als ik begin te kweken in het voorjaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...