Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Chillseeker

Verschil Bloeivoeding En Normale Npk 12-10-18

Recommended Posts

nu de bloeiperiode weer is aangebroken vroeg ik mij het volgende af; wat is nou beter groeivoeding met een NPK waarde van 2-2-2 of de normale mest uit het tuincentrum met NPK 12-10-18

 

neemt de plant niet gewoon wat ie nodig heeft? of is het makkelijker als je het in hapklare brokjes aan 'm geeft?!

 

ik zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen van mn toppen die ik tot nu toe heb, dankzij verduisteren, ff mn bluetoothding zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he cs,

 

met minerale (chemische) voeding bepaal jij wat de plant krijgt, dit is al meteen opneembaar voor de plant.

Als je teveel geeft dan zul je dat snel merken aan de plant zelf.

 

Met biologische/organische voeding EN een goed bodemleven (schimmels en bacto).

Dan bepaald het bodemleven hoeveel de plant krijgt, een teveel wordt dan gewoon bewaard totdat de plant het daadwerkelijk nodig heeft.

 

over de preciese npk waarde kan ik je niet veel vertellen, omdat elke soort weer een ander eetpatroon heeft.

Houd gewoon je plantje in de gaten en probeer deze te "lezen"..

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ben al men 3e jaartje bezig met een buitenplant en als je je plant buiten zet best als volgt tewerk gaat:

 

1)ontkiem midden maart met voedingloze aarde, zet buiten eind april als je weet dat het niet meer vriest

2)Graaf een grote kuil waar min. 80l gemengd, gewone potgrond en cocopeat + handjevol kippenmest of growshopaarde, zet hier finaal je plant in, een vrouwelijke dus, zorg voor een plekje in de zon waar de middagzon zeker schijnt. Je moet er ook voor zorgen dat na het ontkiemen de worten niet ronddraait in het bloempotje dus ofwel verpotten naar een 25 l pot of onmiddellijk na ontkiemen zetten in een 25 l pot, de wortel zou de bodem niet mogen raken in de pot tot wanneer je het buiten zet.

3)Laat groeien en geef enkel in het begin wat voeding of helemaal geen voeding als het in goede grond staat, sinds je min 50 l voorbemeste aarde met kippenmest in de grond hebt gedaan moet je eigenlijk geen voeding geven. Strooi slakkenmiddel!

ps: buitenplanten die je voeding geeft verkleuren aan de randen geel, dus je ziet duidelijk wanneer je voeding hebt gegeven, geef je dit niet blijft de kleur van alle blaren mooi groen, dit verschijnt na enkele weken, ook de geur verdwijnt bij voeding geven, dus niet doen dus, enkel mss een beetje groeimiddel in het begin en mss een beetje bloei ook bij het begin van de bloei, en dit met een dosis van mss 1/5 van wat er op de fles staat voor die periode, voeding is enkel voor planten die 12 uur onder de lamp staan.

4)Laat de plant uitbloeien, dus zie dat je een vroegbloeier genomen hebt of een outsider, een plant die goed bestand is tegen schimmel.

Verwijder eventuele schimmel met een fijn schaartje die je telkens weer proper maakt na elke knip en elke knip moet zorgvuldig gedaan worden zodat je de sporen van de schimmel niet over de plant verspreidt, als je me verstaat.

5)Oogst je mega-plant en get high

Edited by herry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...