Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bacardiboy

Stress Voor De Plant

Recommended Posts

Ik heb mijn plant sinds gister in de bloei gezet en wil graag schimmelvrije toppen overhouden.

Mijn vraag is dus mag mijn plant smidags ook gewoon binnen zijn als het regent met het gordijn open dus.

En levert dit geen stress op?

 

Gr, tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat je dit in de lichtperiode bedoeld?

bij verduisteren is de nachtperiode 12 uur en moet de plant ook absoluut in het donker staan onafgebroken?

Ik Rij met een steekwagentje door mijn tuin en het levert absoluut geen stress op. Als er regen komt gaat ie dus ook onder een donker afdakje.

Je moet wel eigenlijk je plant zoveel mogelijk buiten houden ivm te plotselinge temperatuurverschillen, dat stresst de plant wel.

Je kunt nu nog verduisteren en dat doe je het beste gewoon s avonds nu om 1842 zoiets zodra het donker is kun je het verwijderen. Hoef je maar 4 weken te doen. Daarna gaat ie vanzelf wel door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips

 

Maar kan ik dit ook

 

savonds 7 uur plant in verduisterde kamer ( pikdonker )

sochtends 7 uur plant naar buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de informatie.

 

Ik maakte me een beetje zorgen omdat alleen deze mogenlijkheid kan voor mij.

ik dacht dat er misschien stress kon komen door halve dag buiten halve dag binnen

 

Gr, tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen toch dat temperatuurverschil moet je mee oppassen.

Zorg dat die verduisterde kamer niet te warm is.

Voor een buiten plant gaan we s nachts al naar de 12 graden toe?

Zet je die warme? plant s morgens om 0700 buiten ? krijgt ie een lagere temperatuur ineens?

Dus ik zou hem als het donker is gewoon weer buiten plaatsen als je weet dat ie droog staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe geen problemen mee gehad er begint al kleine topjes met witte haren te komen :P

 

Heel veel verschil is het ook niet heb de planten in de logeer kamer staan met een open raam ernaast.

Maar als de plant echt teveel stress heeft zal ik wel een afdak moeten bouwen ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...