Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rikkie1

Toprot??

Recommended Posts

hallo,

 

volgens mij heb ik toprot.

maar kan ik nu de rest gaan snoeien /knippen of is het gewoon het beste om alles weg te gooien en opnieuw te beginnen?

zie mijn fotogallery

 

ik kweek in een kettler kast van ong. 120x220 met reflectiefolie (hangt al een beetje los omdat ik eigelijk alles al wilde weggooien en opnieuw wilde beginnen met Jack Herrier)

 

het zijn 4 PP gekocht als stek en ieder in een 45 liter kuip.

 

grond is de light-mix van Plagron

 

ik ben begonnen met 2x 400w maar vanwege de te hoge temperatuur overgegaan naar 1 x 400w.

 

Afzuiger ?? zat erbij bij de koop en zou voldoende capiciteit hebben. kan nergens wat vinden op de afzuiger.

 

inblaas heb ik niet omdat hij een schuur staat (houten blokhut) met een raam open en geregeld de deur. de buren weten ervan dus de lucht en het licht is geen probleem. dus ik denk verse lucht genoeg denk ik.

wel hangen er 2 ventilatoren in de kast

 

de voeding die ik heb gebruikt is de wortelstimulator, groei en bloei van Bcuzz daarnaast heb ik nog de PK 13/14 van Exellent gebruikt en de bloombastic van Atami.

ook nog single component van terra flores gebruikt tijdens bloei.

 

de stekken hebben 3 weken voorgroei gehad op 18/6

en we zijn nu in de 8ste week van de bloei op 12/12

 

verder heb ik voor de veiligheid een apparte groep gemaakt met zekering en een brandblusser in de buurt gezet en een maat van me wilden een sprinklertje aanleggen boven de kast. (deze is er nog niet)

 

hoop hiermee voldoende info te hebben gegeven en wacht op jullie goede adviezen.

 

greetz rikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo,

ik kweek outdoor maar kan je toch vertellen dat je inderdaad rot hebt in je planten.

je moet het rot ruim wegknippen en alle dagen nakijken .

 

grtjpelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's gezien. Wat zonde. Zou het er snel afhalen en drogen. Het heeft er wellicht mee te maken dat we afgelopen maand een periode hebben gehad met hele hoge luchtvochtigheid. Zo half buiten zal je hier ongetwijffeld last van hebben gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yo,

ik kweek outdoor maar kan je toch vertellen dat je inderdaad rot hebt in je planten.

je moet het rot ruim wegknippen en alle dagen nakijken .

 

grtjpelske

 

 

ja het is inderdaad flink balen want het ging zo goed.

 

de laatste paar weken heb ik veel moeite gehad met de LV.

 

ook gister was het raak, temp 25 LV 71%.

 

zou wegknippen nog zin hebben? of is het een verloren strijd.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is wegknippen geen optie. Omhakken en drogen en dan het rot wegknippen. Heb je in ieder geval nog wat te roken. Als je de planten laat staan is de kans groot dat de verrotting doorgaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo,

mischien is het beter om ze af te doen(ben een buitenkweker,dus niet bedreven in binnenkweek)

 

grtj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...