Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HRY.

Zaden Afrijpen

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

mijn eerste zadenkweek gaat wel goed, alleen het afrijpen is nog een beetje een probleem! Af en toe zie ik een zaadje zitten van já, die is wel rijp. Vervolgens probeer ik hem te ontkiemen maar gebeurd er niks.

 

gallery_16834_6124_253148.jpggallery_16834_6124_253148.jpg

 

Dus mijn vraag, wanneer zijn de zaden rijp voor de oogst?

 

Bedankt,

harold

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel, laat ze zitten tot de plant volledig rijp is en de zaden mooi gekleurd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wanneer kan ik de plant het beste neerhalen? Gewoon wanneer de steeltjes/haartjes beginnen te bruinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik hem weer omhoog haal maar had nog even wat vraagjes..

 

med_gallery_16834_6327_267602.jpg

dit is een top van mijn plant, eerst had ik er nog een mannetje naast staan voor de nodige zaden.. later toen ze begonnen te bloeien heb ik snel het mannetje weggehaald (wel de eerste topjes laten bestuiven). Nou is mijn vraag, is de wiet wel gewoon rookbaar? Er zitten dus ook wat toppen met zaden bij (lager in de plant) maar bovenin dus gewoon de 'wiet'.

 

med_gallery_16834_6327_642384.jpg

de plant in zijn geheel, al oogsten of nog even wachten?

 

Ik hoop snel van jullie te horen.

HRY

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HRY: ik heb dat ook gedaan met plant van me, ik heb enkel een ondersta tak laten zaad maken en de rest heb ik opgerookt en dat is zeer goed meegevallen, het is niet zoals de 100% vrouwelijke maar het heeft ook wel iets.

 

Ben wel gewaarschuwd dat ik dat in het vervolg niet meer zal doen...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bevruchte plant geeft wel wat minder opbrengst naar mijn ervaring, de toppen worden minder groot, alle energie gaat in de zaden zitten en bloeien hoeft ze niet zoveel verder meer, de buit is tenslotte al binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal krijg je daardoor juist hele fluffy topjes die niks wegen. De high blijft wel hetzelfde vind ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt, maar denken jullie dat die plant in de emmer geoogst kan worden al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...