Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nstns

Nieuw Project

Recommended Posts

Ik ben van plan om een binnenproject te starten van 60 planten. Ik heb alleen nog nooit zoveel tegelijk gekweekt dus wou graag wat info :lol:.

Hoe groot moet de ruimte ongeveer zijn? en hoeveel lampen heb je minimaal nodig voor 60 planten.

 

Mvg. nstns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je beter gaat denken over de hoeveelheid wattage je wil gaan gebruiken ipv het aantal planten. Als jij dit kan zou je volgens mij in jouw geval het best een ruimte van 4 m² maken met daarin 4 lampjes van 600 watt. Daar kan je perfect 60 planten in kwijt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600 , is dat aanzienlijk toonbaar op de energie rekening? hoeveel aantal lampen is nog binnen een bepaalde grens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantoonbaar...

Je moet natuurlijk niet in alles overdrijven, maar als je betaalt...

Som enkele grootverbruikers op die je zogezegd bezit, ze komen het heus niet controleren.

 

Weet niet hoe het zit i.v.m. eventuele geuroverlast?

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt natuurlijk ook een beetje af van je beschikbare ruimte, hoeveel m2 heb je tot je beschikking.

En hoe de ruimte ingedeeld is, vierkant of langwerpig.

 

Als je 15 op een vierkante meter plaatst kan je het met 4x600 Watt wel af, dan heb je 600 watt per 15 planten.

In een langwerpige ruimte zou je ook 6x 400 Watt kunnen hangen, dan heb je 1 lamp per 10 planten.

 

In beide gevallen heb je 2400 watt hangen wat als alles een beetje meezit op 1 groep kan draaien mits er verder geen grote verbruikers bij op zitten die gelijktijdig aan zijn.

 

In de 2 bovenste situatie's heb je beide 2400 Watt op 60 planten staan, als je het goed doet 1 gram per watt.

Het is maar net hoeveel ruimte beschikbaar is en hoeveel je er aan uit wil geven, en wat voor een rendement je wenst.

 

Licht is gewicht :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties! :lol:

 

ik heb een leuk pand tot mijn beschikking waarin ik een hok wil bouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor de snelle reacties! :lol:

 

ik heb een leuk pand tot mijn beschikking waarin ik een hok wil bouwen

 

 

Mod, deze topic kan een slotje op en verwijderd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...