Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djie.wurm

nieuwe kast

Recommended Posts

2x 600W (of liever 3x 400W), al kom je met 2x 400W ook al ergens, afzuiger minimaal 400 m3 (met veel lampen zal ik voor meer vermogen afzuiger gaan). koolstoffilter (zal 50 cm worden) een goede luchtdoorstroming en een ventilator. Ben je al een heel eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je potten in een met vijverfolie beklede bak zetten. :idea:

 

kun je gelijk van onderaf water geven door als de wortels genoeg ontwikkeld zijn (het liefst al zichtbaar zijn door de gaten onder in je pot) het voedingswater in de bak te laten lopen.

zie het topic hierover :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan die tropic niet vinden wat zijn de voordelen daarvan en hoe gaat dat dan in z'n werking?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, bedankt

 

Maar ik moet uitgebreidere dingen weten zoals zwart/wit foli enzo en wat voor doorsnede buis ik het beste kan nemen

 

 

 

 

---------------------------

ge-edit door mod

---------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Zal ik als amateur (pas 2 oogstjes) dan maar uit m'n hoofd antwoorden.

 

Zwart-wit folie hang met de zwarte kant tegen de muur, helemaal rondom de wanden in je hokkie, van waar je planten beginnen tot zo hoog als het kan. (help tegen schimmels, vocht enz), zorg dus ook goed voor de afwerking dat er niks tussen je folie en de muur kan komen.

 

En je buis diameter is totaal afhankelijk van de apparatuur die je aansluit heh!!! ELK filter heeft een maat........ zo groot moet dus ook je buis zijn (DUH!!!), elke afzuiger kan je een flens opzetten, maar hou je gewoon aan je filters diameter. Voor filter specs www.plantage.nl (kan je zelf zien welk filter welk formaat buis wil.

 

En JAAAA natuurlijk kan je met flensen en tussenstukken werken om andere formaten te gebruiken dan je filter, maar waarom zou je!!

 

 

Moeilijkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk zeg! :-)

 

groeten wurm

 

 

 

 

---------------------------

ge-edit door mod

---------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je dat het veel leuker is een forum te bezoeken als men vriendelijk is tegen elkaar

(of in ieder geval normaal doet tegen een ander). 062802hippi_prv.gif

Schiet je niet alleen zelf wat mee op, maar doe je andere lezers ook een plezier mee.

En zo voorkom je (nog meer) onzin op het forum, hetgeen "men" blijkbaar (juist) wil.

 

(en het is onnodig typwerk, wordt dan toch verwijderd of aangepast; zoals hier dus)

 

 

Choppie, moderator

 

082502btw_prv.gif

heb je problemen iemand, spreek die persoon dan per PB aan.

heb je problemen met een topic of opmerking, spreek dan een mod per PB aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x400watt red je het ook al mee.je hebt min.30.000 lumen licht nodig per vierkante meter.jij heb 2m2.van 1.400watt lamp komt ongeveer zo,n 51000-55000 lumen vanaf.reken dus maar uit.2 400watt lampen is voldoende.plus als je dat wel wou gaan doen,moet je ook weer je warme lucht afvoeren.dus grotere afvoersystemen.wat weer meer geld kost.succes bro!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...