Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dcwietje

Outdoor Verduisteren

Recommended Posts

Ik wil mijn plantjes gaan verduisteren en wel vanaf 15 juli. Nu heb ik de volgende vragen

 

-Is 15 juli een goede datum, gezien de grootte van mijn plantjes, wellicht eerder/later starten?

 

-Volgens de zon op/onder tabel van het knmi start ik theoretisch (op 15 juli) om 18:38

(zon op: 5:38 + 13 uur licht = 18:38 in de tent zetten). hebben jullie nog andere suggesties?

 

-Ik wil verduisteren tot ca 20 augustus, wellicht wat langer doorverduisteren?

 

Graag jullie reactie op basis van onderstaande foto's

gallery_18111_5756_1997824.jpg

gallery_18111_5756_3203120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ze wat klein.

 

als je gaat verduisteren kun je beter 12 uur licht en 12 uur donker nemen

 

(zon op: 5:38 + 13 uur licht = 18:38 in de tent zetten)

 

wordt dan

 

(zon op: 5:38 + 12 uur licht = 17:38 in de tent zetten)

 

is je tent wel helemaal licht dicht van binnen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

De tent is geheel duister hoor. Ik heb er zelf ingezeten :D ;)

Nu rijst bij mij de twijfel: moeten we nu 13 uur of 12 uur licht aanhouden?

Ik heb veel gelezen over een 13 uur licht periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tent man ,netjes hoor , hoop wel dat hij wat wind kan hebben

Ze zijn nog wat klein maar daar door wel handelbaar en ze groeien nog wat door als ze in bloei staan

Ik zou wel 12/12 aan houden

Geef je ze voeding ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosphere adviseert in zijn verduistertopic om toch niet voor de 12/12 te gaan, maar voor 13/11.

 

De meeste planten gaan dan al mooi in de bloei en zo voorkom je dat als je eind augustus ophoudt met verduisteren de planten plots 1.5 a 2 uur licht meer zullen krijgen ( op 31 augustus is er nog steeds 13 u en 40 minuten licht!). Gevoelige planten zouden dan durven stressen om vervolgens mannelijke bloemen aan te maken.

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

13/11 is ok.

 

Tijdstip waarop je wilt hgaan verduisteren is afhankelijk van hoe groot je ze wilt hebben en wanneer je wilt oogsten. Terugrekenen van oogstdatum en ze zijn inderdaad wel wat klein.

 

Lees het verduistertopic eens aandachtig door, niet alleen plaatjes kijken he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren bedankt voor de reacties.

12/12 of 13/12. Ik neig naar 13/12.

Ik denk dat ik het (bij wijze van expiriment) eens op 12.5/12.5 ga doen? ;)

Heeft iemand dat bij een outdoor teelt wel eens gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Dcwietje

 

Ik denk dat je niet uit ga komen met 25 uur ;) :D

 

haha, inderdaad 12.5/11.5. Dat blowen is toch wel een aanslag op je rekenkundige vaardigheden!

 

Geef je ze voeding ?

Buble

 

Ik geef eigenlijk heel weinig voeding; af en toe een beetje Rhizotonic bij het watergeven.

Ze staan wel in een Plagron Grow-Mix grondje. Zolang het blad er gezond uitziet, doe ik er niet teveel aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je niet druk gewoon verduisteren en 12 uur donker aanhouden.( GEEN 11 uur!!!!}

Dus nu op 18 juli 17.40 verduisteren. Als je dit volhoud volgens het schema met zonsopkomst tot ongeveer 15 augustus staat de bloei er al goed in.

Na 15 augustus gewoon weer buiten en afbloeien. Ze zijn bij mij nooit meer gaan regeneren. Allemaal onzin. Die 12 uur donker zijn ontzettend belangrijk voor het bloeihormoon. dat moet er gewoon goed inzitten. met 11 uur donker kan het wel eens te weinig bloeihormoon aanmaken met alle gevolgen vandien.

In de binnenkweek heb ik vroeger ook altijd halverwege de bloei na een week of vier de dagperiode verlengd naar 14 licht en 10 donker zonder problemen.

wiet= wiet en niet voor sommigen verdriet.

Hermas zit gewoon in de genetica.

Ik neem zelfs nog stekken van een afbloeiende plant die door het aanwezige groeihormoon bij ineens 24 uur licht enorme wortels aanmaken. Duurt langer voor je stekjes weer groeien maar dan heb je wel wat.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen draai ik altijd op 13/11

buiten wil ik ook gaan beginnen met verduisteren en wil dan ook de tijden licht donker 13/11 aanhouden.

voordat de zon onder is is het nog wat langer licht en voordat de zon opkomt is het ook al licht.

 

en dan zou ik volgens mijn tabel zon op/ zon onder rond 10 september de planten gewoon buiten kunnen laten staan zonder nog te verduisteren.

 

Ik ga dus voor 13/11 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angel dan ben je nog wel ff bezig en wat dacht je van vocht in je toppen met dat afdekken?

Mijn ervaring is gewoon 4 weken verduisteren heb je al kleine toppen en dan gewoon naar buiten. daar zeg ik wel bij dat ik altijd bewust 14 juli begin en zo rond 15 augustus stop met afdekken en met een beetje goed weer in augustus dezelfde toppen als binnen, mooier zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...