Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

unwanted

Kweekverslag 18x Pp Onder 2x600watt 400 Gram Droog 0,3 Gram Per Watt

Recommended Posts

Hoi Hoi,

 

Na een tijdje afwezig te zijn geweest heb ik m'n hobby weer op gepakt en heeft het kweek virus weer toe geslagen

ik heb m'n kweekhok wat ik gebuikte bij de vorige kweek ( kweek verslag 9x pp )wat groter gemaakt zodat ik nu een tweede 600 watter kwijt kan.

tevens eeen nieuwe 750 kub afzuiger en filter , ik hoor jullie nu denken die afzuiger is te zwak voor 2x 600 watt en daar zullen jullie ook gelijk in hebben als het zeer warm in nederland is

maar over het algemeen is het niet zo best weer hier in dit kikkerlandje en ik denk en volgens de boys in de GS kom ik daar wel mee weg.

ik ga deze ronde 18 PPtjes zetten in 11 liter potten in een compleet aarde mix van de GS als voeding gebruik ik weer de lijn van exelent deze bevalt me gewoon prima

weet nog niet of ik ga afzuren deze ronde ik lees zoveel wellus nietus verhalen op het forum dus dat zie ik nog wel...

vanavond gaan de dames de grond in en zal ik wat foto's plaatsen,

 

groetjes

unwanted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even je andere verslag gelezen :D

 

Succes met het kweekje en dat je nu meer mag afhalen dan 0,47 gr/watt ;)

 

Maar dat zie ik wel lukken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet nog even wachten..

 

mijn lokale stekkenboer was me vergeten.....

vrijdag kan ik m'n dames ophalen.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi unwanted,

 

Hopen dat je morgen mooie dames krijgt ;)

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffff

 

ik moet weer w8ten ;) :D :) blijkbaar is het zo moeilijk om stekken te krijgen in midden nederland

volgens de GS zijn stekken schaars op dit moment

 

maar ik heb geduld dus zodra ik mijn dames heb kan ik met m'n verslag beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou na lang zoeken heb ik eindelijk m'n 18 PP stekken kunnen bemachtigen

Ik heb ze maandag opgehaald de avond ervoor de aarde ingewatert

Voor dat ze de potten ingingen hebben ze een cocktail gehad tegen meeldauw / spint dit allemaal uit de bayer reeks

heb dit gewoon in een kom aangemaakt en de planten net voor dat ze de pot in gingen tot aan de blaatjes er in gedoopt

 

Heb ze 2 dagen onder 1x 600 watt staan om ze even rust te geven sinds gisteren staat de 2e lamp aan dus nu krijgen ze 1200 watt op hun groene bolletjes :-)

De lampen laat ik elke dag 5/10 cm zakken tot aan dat de lampen 70/80 cm boven de planten hangen

Maak me alleen een beetje zorgen om de temp

Ik heb een hok van precies 2m2 dus 2x 600 moet geen probleem zijn

Maar denk dat m'n afzuiger te licht is…!!??!!!

Het is een 750 kub torin kist afzuiger die op een fan controller staat

De temp met 1 lamp is mooi 28 graden maar met de 2e lamp erbij blijft ie op 32 graden steken… en dat is volegns mij toch echt te hoog….

Ik heb m'n temp/hygro meter op de potten staan…en daar geeft ie de 32 graden aan

is dit de juiste plek om te meten???

 

 

Dus om even alles samen te vatten

 

Ik ga draaien met 2x 600 watt

750 kub torin kist afzuiger

1000 kub koolstof filter

18x 11 liter potten

All mix aarde die ik de eerste 3/4 weken geen voeding hoef te geven

Ik ga niet afzuren

De voedings lijn is van exelent gebruik alleen de 1 component en de pk13/14

Soortje is PP

 

Zal om de paar dagen wat foto's maken…

Mijn doel voor deze ronde is 0,6 gram per watt en meer is natuurlijk altijd beter

Is m'n eerste keer met 2 lampen ben beniewd of ik echt een groot verschil in de planten nu ze een hoop meer licht krijgen..

 

Tips en opmerkingen zie ik graag te gemoed

 

Groetjes

Unwanted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Unwanted,

 

Hehe eindelijk dames :( mooi voor jouw leuk voor ons, nou nog foto's.

Ik denk zelf dat je met die 750m3 nog wel redelijk weg zal komen, mits het weer geen extreme vormen aanneemt.

Die 32 graden is als je meter vol in het licht staat dan neem ik aan? heb je er een met een externe voeler?

Anders zou je die op tophoogte van de plant kunnen hangen om een betere indicatie te kunnen krijgen.

Heb je ook ventilators onder je lampen, kleintjes bv dit scheelt soms 2 a 3 graden.

Zou in jouw geval net genoeg kunnen zijn ;)

Vertel is wat meer over de fancontroller wat voor type bv ?

Trek je lucht direct van buiten, waar blaas je uit etc?

En wat foto's om de boel wat beter te kunnen inschatten zou super zijn.

hoe dan ook heel veel sucses

 

ps: Luchtvochtigheid hoeveel % ?

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mehighto

 

Ja die 32 graden is precies ter hoogte van het plantje want de meter staat in de pot

Nee heb geen fans onder m'n lampen hangen staat wel een zwenk fan in de hoek die rustig door het hok heen blaast zodat de plantjes heeeeel lichtjes bewegen

Mijn fan controller is er 1 van brons z'n wit gele met een spiraal aan de zijkant…

De lucht trek ik passief binnen dmv 4 pijpen die in de hoeken staan

Ik blaas uit via het dak van m'n schuur..

En de LV zit nu rond de 30% terwijl ik een emmer met een natte handoek er uit heb liggen…. Met de lamp uit zit de LV rond de 60%

Maar je hebt gelijk ik zal van avond ff wat foto's schieten

 

Gr

unwanted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een beetje in paniek

Heb gisteren eens goed ge-experimenteerd met waar ik m'n temp/hygro meter moet zetten

Heb er een kartonnen dakje opgemaakt zodat ie niet vol in de stralings warmte staat

Maar waar ik hem ook neer zet de temp is tussen de 31-34 graden dus ik ben dus echt bang dat m'n 750 kub afzuiger de 2x 600 watt niet aan kan….

Maar blijkbaar is ie wel sterk genoeg om de LV er uit te zuigen…. Want die zit rond de 20% met lamp aan en met lamp uit rond de 60%

 

Wel raar dat met 1 lamp m'n fan controller het wel mooi op 28 houd met twee lampen dat ie 6 graden warmer is

Ik loop dus gewoon stuk op die laatste 6 graden….

 

 

med_gallery_182_6150_234514.jpg

 

med_gallery_182_6150_155916.jpg

 

med_gallery_182_6150_34197.jpg

 

med_gallery_182_6150_252230.jpg

 

med_gallery_182_6150_132527.jpg

 

med_gallery_182_6150_477423.jpg

 

med_gallery_182_6150_146605.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man

dat met je temp is niet echt geweldig maar waar ik me ook zorgen om maak is je L.v ;) die is echt te laag hoor.

zou toch echt proberen om die minsten op 50% tot 80% te krijgen en zekers als de lampen aan zijn.

waarom heb je nu beide lampen aan ? het kan heus nog wel ff met 1 lamp eerst hoor.

en dat wel om en om trouwens ( vandaag de 1 morgen de ander ) en dat scheelt je de eerste tijd weer wat temp problemen en kan je ff verder zoeken naar een oplossing.

 

geef jij ze al voeding trouwens ?

ik zag wat verbrande bladpunten volgens mij .

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@k.f.k

 

Ja die LV krijg ik niet omhoog heb er een emmer met handoek er uit hangen.

Kwam er ook achter dat m'n boneco bevochtiger naar de klote is

Dus moet snel opzoek naar een anders of z'n mistmaker die je in een emmer kan hangen…

Maar kan niet echt een goeie vinden op al die dingen die ik op internet zie staan zitten led lampjes op en die wil ik nou net niet hebben

En nee ik geef natuurlijk nog geen voeding ze staan in plagron all mix die kunnen wel een week of 3/4 zonder :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net even op marktplaats gekeken en ik kan zondag een nieuwe Boneco luchtbevochtiger ophalen voor 30 eurotjes

dan moet m'n LV probleem weg zijn..

 

dan de temp nog beter op orde krijgen dus alle tips zijn welkom

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regel is evenveel afzuig als wattage en liefst nog wat headroom voor warme dagen. Ik ga er niet op besparen en een 1500 kuub bestellen want anders loopt het mis!

Misschien dat actieve aanzuig van buitenaf helpt op de 2 vlakken: lagere temps én hogere lv. En anders ga je er toch een extra afzuiger moeten bijhangen vrees 'k.

Maarja, ik bezit enkel nog maar 'boekenwijsheid' ;) Ben zeker dat de ervaren rotten wel een oplossing kunnen bedenken. Dat loopt allemaal wel los hoor! Veel geluk iig!! :(

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaterdag even bij de GS geweest en even na gevraagd waarom ze mij een 750 kub afzuiger hebben gegeven voor 2 x 600 watt en volgens die jongens is een tempvan 32 graden geen enkel probleem hij vind de temp schommeling als de lamp uit gaat veel belangerijker hij gaf aan dat in zijn hokken in de zomer het soms wel eens 40 graden is dus daar moest ik me geen zorgen om maken en dat doe ik dan ook niet meer

Gisteren een boneco luchtbevochtiger opgehaald en die er in gezet en nu is de LV mooit tussen de 50-60% dus dat gaat ook de goeie kant op

De stekken staan nu precies een week dus nog enkele dagen en dan gaan ze op 12 uur

Zodra de bloei is ingezet zal ik regelmatig foto's schieten nu is het allemaal nog niet zo spannened om die kleine plantjes op de foto zetten

 

Dus hou dit verslagje rustig in de gaten en mochten er problemen zich voor doen dan zijn jullie de eerste die het weten :-)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van je temp! gs kan wel meer mooie verhalen vertellen maar de plant doet het gewoon het beste op 28 graden!!

 

Je zegd dat je 4 luchtinlaten hebt,hoe groot zijn deze??

Een normale vuistregel is dat je als inlaat 3 x je uitlaatdiameter moet hebben.

Ik neem aan dat je Ø250 als uitlaat hebt,dus je zou minimaal 3 x Ø250 als inlaat moeten hebben

 

En dan nog de uitlaat,zitten er bochten in je slang? hoelange slang heb je er aan?

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee tnt,

 

Damn als dat zo is ben ik mooi de sjaak..

Ik heb vier pijipen van 80 mm doorsnee als passive inlaat…. Aan jou verhaal te lezen is dat veelste weinig…

heb niet eens plek in m'n hok om minimaal 3 pijipen van 250 kwijt te kunnen…

En ik kan nu ook al niet meer gaan klussen want de planten staan er al in…..

En er zit 1 bocht in m'n uitlaat kijk maar op de eerste foto

Zo leer ik elke keer weer bij.. Ooit zal m'n hokkie klaar zijn hihihih

 

Maare ik ga deze tip zekers mee nemen voor de volgende ronde

 

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, die zuigers zijn gemaakt om grote drukverschillen te overbruggen. Dus als je passieve inlaat kleiner is gaat dat daar gewoon sneller zuigen en gaat je fan meer herrie veroorzaken, that's it. Want volgens die redenering zou je meer inlaat moeten zetten voor een 700 kuub met dia300 dan voor een 1500 kuub die dia200 heeft waar is de logica dan?! Een actieve inlaat is altijd leuk maar geen absolute vereiste...

En dan heb ik het als ingenieur over de technica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Unwanted,

 

Ja zoals zovaak slecht advies, geloof niet alles wat die boys je vertellen is het motto :D

Ik hanteer 500m3 per 600W en vaak nog iets meer als de inlaat passief is.

Die uitlaatslang door het dak had wel wat beter en ruimer geplaatst kunnen worden, want hij loopt niet helemaal lekker.

De bocht is veel te krap genomen, dat kost je in ieder geval veel capaciteit, en je inlaten zijn veel te klein en kost nog meer vermogen

van je afzuiger omdat hij moeite heeft met aanzuigen.

Ik neem aan dat als hij flink staat te blazen je je deur met veel moeite openkrijgt.

Maar zoals ik al eerder melde denk ik dat je ermee weg kan komen mits je inlaatgaten voldoende zijn minimaal 3x uitlaat diameter.

Dit mag uiteraard ook rechthoekig gemaakt worden met een soort van lichtsluis.

Pas in ieder geval die uitlaatbocht aan want dat is gewoon te scherp, je hebt trouwens je afzuiger ook op zijn kop gehangen.

Was dat om alsnog die haakse bocht te kunnen maken :dope: oh nee de zuigkant :P

Ik snap trouwens niet waarom de zuigkant van die box aan de rechterzijkant zit officieel, bij jouw links door em op ze kop te hangen.

Normaal is gewoon recht aan de achterkant, en dat had voor jouw veel gunstiger uitgekomen aanzuig achterkant en uitblaas voor.

Ik neem aan dat het verder geen kwaad kan, maar ik zou em niet op zijn kop plaatsen in ieder geval.

Typisch gevalletje van slecht advies van de gs en knudde van die gasten dat ze je een box geven waar de gaten verkeerd zitten,

voor hoe jij em toepast.

Snel even verbouwen is het enige wat ik kan bedenken, een lamp aan de eerste paar dagen(wel om en om) die box netter aansluiten en grotere inlaatgaten maken.

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de tips…

 

Maar ga het toch proberen om het uit te zitten

Ik heb het sinds zondag in de gaten gehouden toen ik die lucht bevochtiger in het hok heb gezet , en die helpt ook aardig om de boel op temp te houden

Ik zit nu rond de 31 graden met lampen aan en 21 lampen uit…

En door de ingebouwde hygrostaat in de bevochtiger zit ik op een LV van 60%

De planten doen het goed alleen een beetje last van TMV maar dat mag de pret niet drukken

 

maar voor de volgende ronde ga ik zeker de inlaat aanpakken en daar gebruik ik deze tips voor heb ze al opgeschreven hahahaha lijkt wel of ik weer op school zit

en een grotere afzuiger zal dan zeker niet ontbreken

Over een aantal dagen foto's

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk niet veel te melden ze staan nu 10 dagen denk dat het tijd wordt om ze op 12 uur te zetten…

Er valt me wel iets op..

Ik heb 18 potten staan van 11 liter

In 15 potten zit een all mix van de GS zelf (eigen blanco merk)

En drie potten zijn met all mix van plagron omdat het blanco merk op was…

En nu precies die 3 potten met plagron zijn groter voller groener dan de rest..

Hoor sommige denken boeiend hihihihi

Maar het viel me gewoon op

 

Zal vanavond ff wat foto's maken van de plantjes

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol @ k.f.k

 

ja er kwam ff wat tussen dus nog geen foto's

vanochtend zijn mijn dames op 12 uur gegaan..

de lamp is uit tussen 6 uur en 18 uur...

dus probeer om een paar minuten voor 6 een paar foto's te maken dit ivm licht stress

dus het feest kan beginnen......

m'n tensiometer staat mooi op 110 dus water hebben ze nog niet nodig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...