Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr.Smith

Help! Wie Of Wat Terroriseert Mijn Plant?

Recommended Posts

Hallo mede wietforummers, deze ochtend stond ik op en zoals altijd is het eerste wat ik doe een kijkje bij mijn lieve plantjes nemen. Dat geeft namelijk weer een lekkere boost voor de rest van de dag als je ziet dat ze weer een paar centimeter opgeschoten zijn :smoke Maar helaas zag ik deze ochtend ook iets anders, er zitten kleine gaatjes in de bladeren. Voornamelijk in de jonge bladeren. En als ik in de nieuwste scheuten bovenin de plant kijk dan zitten daar, lekker knus met zijn allen, allemaal beestjes (waaronder onschuldige vliegjes, die geloof ik gewoon van de geur houden net zoals wij...) maar ook een paar nasty motherfuckers die mijn plant kapotmaken zo blijkt!

 

hier een foto van de schade:

 

GroteFoto-8OX7YJLT.jpg

 

een foto van de waarschijnlijke crimineel:

 

GroteFoto-W73IJDSM.jpg

 

Gelukkig heeft zich ook een strijder aangemeld:

 

GroteFoto-A8E4LNIX.jpg

 

en dan nog een vraagje, wat is dit??? Er zit een soort van klein blaadje met thc erop in de oksel van de plant dichtbij de hoofdstam?!

 

GroteFoto-3E8RXDRI.jpg

 

 

Weet iemand van jullie of dat beestje met die rode bult op zn rug de boosdoener is? En nog beter, wat ik ertegen kan doen?

 

Thanks in advance ppl!

 

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die gaatjes had ik ook last van, ik zag op een gegeven moment hele kleine rupsjes onderop de bladeren. Ik heb Spruzit van Ecostyle gebruikt, en heb er sindsdien geen last meer van. De gaatjes zijn er nog wel, maar het worden er niet meer ofzo. Ik heb overigens wel de geconcentreerde versie gekocht, was bang dat het met spuitbussen zo hoog in de kosten zou lopen.

 

Ik kan niet goed zien, of eerlijk gezegd helemaal niet zien wat voor beest het is. Over dat blaadje met 'thc' erop, ik zou haast denken dat je een vrouwtje heb gozer. Daarom niet te lang wachten met dat Spruzit, dit wil je natuurlijk niet op je topje hebben!

 

Bf

 

ps wat voor soortje is het eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy bazzfucker!

 

Thanks voor de tip, ik vermoed dat je gelijk heb want ik hoorde mn buurman ook laatst over kleine rupsjes klagen die zn planten aan het slopen waren. Wat dat beestje betreft, je kunt de foto ook in zn vergrootte versie bekijken (even op de link boven de foto klikken) dan kun je het misschien beter zien. Het is een heel klein vliegje met een rode bult op zn rug, zeer vaag. Helaas krijg ik hem niet beter erop dan dit, ze zijn echt klein namelijk.

 

Het is inderdaad een vrouwtje, maar betekent dat blaadje dattie gaat bloeien of..?

 

Ohja de soort is een mix van haze & commercial (zei mn stekkenboer, wat commercial inhoudt mag joost wete)

 

Groet, mr S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde probleem ook gehad. Dit had te maken met aardvlooien.

 

De aardvlo is een planteneter, die voornamelijk leeft op planten van de familie van de kruisbloemigen. Ook komen ze voor op andere planten zoals suikerbieten (Chaetocnema tibialis), cichorei en witlof. Vooral de bladeren van jonge plantjes worden aangevreten en vertonen vensters en later gaatjes.

 

mrpassion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...