Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dry Roasted

Alcohol

Recommended Posts

hey ,

dit bericht is vooral gericht naar de 'drinkers' onder ons.

Het zit nml. zo , ik drink "veel te graag".

Dit is wellicht het verkeerde forum, daarvoor mijn excuses.

 

"Zijn er hier mensen die "te veel dronken" en gestopt zijn dankzij het 'plantje' ?"

laat het me weten aub

alc. = ziekte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou niet echt, als ik bij me zelf na ga.

Wat ik wel weet is dat alc harddrug en het is gedoogd.

 

 

GR>LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je ....

 

In de jaren '90' deed ik bijna alles ,

en ik heb mij toen 'super'-geamuseerd !!

 

Maar die vieze vuile strontalcohol blijft plakken!

en die zogenaamde 'drugs' niet ...

 

ik ben op zoek naar mensen die dit begrijpen ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan ik je helaas niet bij helpen .zoek hulp en ben niet bang dat is meestal in groeps verband.

 

 

SUC6

 

GR>LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch bedankt Lullio ,

Het is een goed begin ,

 

blijkbaar ben jij ... of ken je ook zo iemand ..

 

iig , het vraagt wel veel aandacht .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan ik ken iemand in mij omgeving en daar gaat het nu prima mee.

 

 

 

GR>LULLO

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey ,

dit bericht is vooral gericht naar de 'drinkers' onder ons.

Het zit nml. zo , ik drink "veel te graag".

Dit is wellicht het verkeerde forum, daarvoor mijn excuses.

 

"Zijn er hier mensen die "te veel dronken" en gestopt zijn dankzij het 'plantje' ?"

laat het me weten aub (pm)

alc. = ziekte

Hallo,

 

Alcohol is troep! Je neemt het uiteindelijk als "maatschappelijk geaccepteerde" gewoonte en de verslaving sluipt erin. (zowel lichamelijk als psychisch)Dat merk je op het moment dat je eerst een paar biertjes moet drinken om je lekker te voelen. Het is puur vergif en ik heb er een hekel aan. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een verslaving aan alcohol erg snel ontstaat en dat het dan erg moeilijk is weer te stoppen.

Van oorsprong was ik niet zo'n alcoholdrinker want het effect van een blowtje paste veel beter bij me. Maar door een "badtrip" ben ik er tien jaar geleden van de ene op de andere dag mee gestopt(wat overigens geen enkel probleem was). Toen begon het bierdrinken en dat doe ik nog steeds.

Sinds een tijd gebruik ik inmiddels weer cannabis en merk dat als ik dat doe ik minder behoefte heb aan alcohol en daar ook mee zou kunnen stoppen voor mijn gevoel. Het probleem is echter dat cannabis een gevoelsversterker is die geeft wat je al ervaart. Voel je kut, bijvoorbeeld omdat je geen alc. drinkt dan zal het na een blowtje niet beter zijn(lees eerder slechter). Dus mijn manier is om er eerst alles aan te doen om mijn lekker te voelen zoals een lekkere douche, een wandeling met de hond en daarna een lekker kopje thee en een fijn achtergrondmuziekje. En pas dan haal ik de verdamper tevoorschijn om bij dat gevoel eens wat tandjes bij te zetten. Dat werkt bij mij perfect en ik laat doordeweeks mijn biertjes al staan. Dus om terug te komen op je vraag, ik ben voor een groot gedeelte weer genezen van mijn slechte alcoholgewoonte en drink alleen in het weekend een biertje.

 

Groet,

Minimadness

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gesproken.

 

LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer genoeg gaat het hier niet om een paar biertjes , maar eerder om een paar flessen wodca en whiskey ,

Ik ging vroeger ook naar AA , maar toen ik ginder over wiet sprak kreeg ik ' mega-tegen-reacties '

alsof het veel erger is dan te zuipen.! tss

= onwetendheid van de meeste 'dronkaards'

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dry-roast,

 

Ik wilde dit nog even in de groep gooien, weet niet of je het al kent.

 

IBOGA

 

Het is een tripmiddel (je kan het ook in capsules als een soort kuur nemen) waarbij je van je verslaving af kan komen en voor een hele lange tijd geen "craving" meer hebt.

Schijnt echt wonderen te doen.

 

Suc6 met stoppen, en probeer vooral geen vervangend middel in wiet te zoeken!

 

Gr. jcp

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt jcp !,

I know

,in Nederland is men veel opener op dit vlak .

ik ben niet echt op zoek naar vervanging ...

 

In Vlaanderen zijn zo dingen bijna niet bespreekbaar. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi gesproken.

 

LULLO.

 

Hoi,

kwist niet dat het zo erg was met je verslaving. Bij de hoeveelheden die jij beschrijft is het ernstig en moet je direct iets ondernemen. Met zelfdiscipline en een belonend chillmoment door een blowtje kom je er dan echt niet. Ik ben het dan ook eens met jcp. dat je niet van de ene in de andere verslaving moet gaan vervallen. Zoek hulp, en zet m op! sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier het voorbije uur , , de helft van B platgetelefoneerd , op zoek naar ieman d die me kan helpen ...

links-rechts ivm verslaving en alcohol ..

overal moet ik afspraak maken !!

 

haha , ik wil nu stoppen !! verdomme

volgende week denk ik weer anders ,,,

hoe zit dat in nederland ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je dan vrijwillig opnemen, als je het echt graag wil dry-roasted dan heb je daar de wil voor!

 

Komop

 

je kan het!

 

 

 

groeten,

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat je dan vrijwillig opnemen, als je het echt graag wil dry-roasted dan heb je daar de wil voor!

 

hiere moet je dus eerst een afspraak maken met één of andere' pipo' , om een tijdje nadien die 'opname' evt te 'mogen' doen ,

is toch gewoon ongeloooooooflijk :smoke

 

@ el Fish , ga ik doen zodra ik weet hoe hem te vinden hier op wf , bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij heeft alcohol vrijwel geen waarde meer. Wat voor mij gewerkt heeft zijn enkele nare ervaringen met alcohol zoals iedereen die wel eens veel gedronken kent. Te veel gedronken, lekker de maaginhoud (gelukkig op natuurlijke wijze) verwijderd. Voor mij was dit reden om in ieder geval te minderen.

 

Sommige mensen hebben genen in zich welke hun zwak maken tegen het weren van deze drug, daar kun je niets aan doen, dat zit gewoon in je. Wiet kan in dit geval wel helpen, zoals je zelf al aangeeft, wiet blijft niet plakken, neem iedere keer als je trek of zin hebt in alcohol eens wat wiet. Drink eerst een paar keer HEEL veel alcohol, niet GEVAARLIJK veel, maar VEEL. Zodat je je een paar keer goed rot voelt. Let ten alle tijden wel op dat je jezelf absoluut niet het ziekenhuis in drinkt. Zorg dat je alcohol met nare ervaringen leert associeeren. Ik wil je hier niet aanzetten tot drankgebruik maar ik bied een confrontatiemethode om jezelf van deze verslaving af te helpen.

 

Sinds ik wiet gebruik is mijn alcoholgebruik drastisch gedaald, ik zit nu op 1 a 2 biertjes in de week... Mijn wietgebruik is ook goed in de hand te houden...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo KeestheMad,

 

ergens weet ik dat wiet me zou kunnen doen minderen ,bedankt daarvoor ..

Ik hoop dat ik mezelf binnekort "mad-roasted " kan noemen :smoke

Mss. is mijn oplossing te vinden waar "minimadness" het zegt ::'een vapo" , het lijkt alleen zo ver weg hiere (oost-vl.), moet je er echt voor naar A'dam gaan ??

denk er al tijdje over om te kopen btw...

 

bedankt trouwens voor de PM's ,

ik leer er veel uit ! groeten

DR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo KeestheMad,

 

ergens weet ik dat wiet me zou kunnen doen minderen ,bedankt daarvoor ..

Ik hoop dat ik mezelf binnekort "mad-roasted " kan noemen ;)

Mss. is mijn oplossing te vinden waar "minimadness" het zegt ::'een vapo" , het lijkt alleen zo ver weg hiere (oost-vl.), moet je er echt voor naar A'dam gaan ??

denk er al tijdje over om te kopen btw...

 

bedankt trouwens voor de PM's ,

ik leer er veel uit ! groeten

DR

 

hoi,

 

Als je een verdamper wil, dan kan je ook laten bezorgen. De verdamper van Evert is een goede, heb ik ook en die bevalt me uitermate. Ik kan je wel aanraden om dat alc.probleem serieus te nemen en er toch maar dat voor te doen wat nodig is om hulp te krijgen. Als hulpverlener weet ik hoeveel mensen er niet uitkomen. Dit puur vanwege het feit dat het lichaam gaat vragen om alcohol. Dat is ook het beroerde. Sterker nog, het is in bepaalde gevallen zelfs gevaarlijk om ineens te stoppen. Kan je hele vervelende lichamelijke en psychische effecten van krijgen. Softdrugs wordt weleens benoemd als uitstapdrug. Maar ik zou als ik jou was wel eerst zorgen voor een fundament waarop je verder kunt. als je weer in balans bent en je weer prettig kunt voelen zonder alc. kun je profijt hebben van een blowtje,of dampje(nog beter).

Dit alles is wel afhankelijk van hoelang en hoeveel je hebt gedronken. Als je geruime tijd bijvoorbeeld een liter wodka per dag drinkt dan kan je rekenen op afkickverschijnselen die een delirium tot gevolg kan hebben(dit is een levensbedreigende situatie, dus uitkijken).

Ik wil je niet bang maken met deze shit, maar vind wel dat je moet weten dat je in jouw geval beter onder begeleiding kunt afkicken, desnoods onder begeleiding van je huisarts. Ik heb een tijdje Campral gehad wat goed werkt. Het duurt een week of twee maar dan heb je ook wat. :lol:

Nou ik hoop dat je eruit komt en dat je er straks met een glimlach :smoke op terug kunt kijken...

greetz Minimadness

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou , ik hoop het ook :smoke

binnenkort (maanden/jaren) kijk ik met een brede glimlach hierop terug !

bedankt maat ,

ken je niet maar je bent er wel ene , gg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de toer in Tilburg staat ook een verdamper...

 

(heb ik van horen zeggen..)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dry Roasted,

ik ben een trotse bezitter van DE verdamper en nodig wel vaker mensen thuis uit voor een eerste kennismaking met de "dampert van Evert".

Geografisch halverwege Amsterdam, om je een beetje een idee te geven.

Overigens damp ik niet altijd wiet op de damper. In plaats van een borrel voor het slapengaan een dampje lavendel met snufje rozemarijn.

Ook camille geeft een rustgevend effect en leidt ertoe dat de behoefte aan bijv. alcohol vermindert.

Helaas kan ik verdomd weinig vinden over de verschillende kruiden en hun effect/positieve invloed op de gezondheid, in geval van verdamping.

Dit wordt dus onderwerp van onderzoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...