Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dtje

Eerste Kweek. 20xpp 3xtop44 1x600w

Recommended Posts

Beste Wietforumbezoekers.

 

Na hier en daar wat informatie te hebben ingewonnen, ben ik nu eindelijk van start gegaan met mijn eerste binnenkweek.

Ik heb het één en ander aangeschaft bij de growshop namlijk:

 

Growtent: 1,20 x 1,20

Afzuiger 500m3

Knipfilter

1x 600W

PH-Meter

Thermometer voor de afzuiger

Thermo hygro metertje

En de benodigde voeding voor de Bio-Bizz schema voor het kweken met All-Mix.

 

In de tent passen 25 11liter potten maar ben toch maar voor 16 stuks gegaan.

 

Toch heb ik wel wat vraagjes namelijk:

Het is gemiddeld met de lampen aan toch altijd rond de 30 graden vaak ook wel wat meer, max 33/34.

De luchtvochtigheid ligt meestal tussen de 30 en 40.

Zou dit problemen kunnen veroorzaken?

En wat raden jullie mij aan 1 of 2 weken voorgroei?

 

Hieronder wat foto's:

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

Aangezien de plantjes op het moment al aan het einde van de eerste week zitten, zal ik zo snel mogelijk nieuwe en duidelijkere foto's plaatsen.

 

Mocht iemand nog tips, suggestie's, of opmerkingen hebben dan hoor ik dit graag.

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

De volgende x zou ik zelf grote kuipen pakken ipv 11 liter potten.

 

Met 5 of 6 kuipen van 30/35 liter (dus maar 5 planten) krijg je de tent ook wel vol. Je planten kunnen zich veel beter ontwikkelen, meer wortelgroei, dikkere stam, etc.. Ook is het minder werk, risico, etc.

 

Probeer voor de vochtigheid een zo snel mogelijk een bevochtiger te halen, ik heb laatst weer een nieuwe boneco op de kop getikt voor 40 euro van marktplaats. Vochtigheid (zeker in het begin) moet rond de 70-90 zitten.

 

Zelf laat ik tegenwoordig de planten 14 dagen op 18 uur staan en top ik ze ondertussen. Hiermee krijg ik precies de kasten/tenten vol en worden ze ook niet te groot. 30-33 graden met lamp aan is geen probleem. Je kunt er desnoods nog een ven op zetten, net boven de planten laten draaien.

 

Verder succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dtje,

 

Zo snel mogelijk de luchtvochtigheid omhoog, Je stekken zijn bijna op sterven na dood :doctor:

Ik zou gewoon nieuwe halen en opnieuw starten.

Anders zeiltje erboven voor de LV want dit is niet goed zo.

Zeker de combinatie lage lv hoge temperatuur is hier de boosdoener.

Geef wat meer info

 

1 waar blaas je uit?

2 waar komt de verse lucht vandaan(niet in dezelfde ruimte in uit)

3 waar staat de tent (zolder of kelder ofzo)

Ik zal hier straks even op terug komen maar lamp zo hoog mogelijk en zeiltje erboven.

Probeer de lv omhoog te krijgen.

 

ps waarom heb je zoveel verschil met die planten rechts.

 

Sterkte Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Daar ben ik weer ik was even eten, maar daar gaan we.

 

Je potten lijken me erg droog, zet ze niet gelijk te nat dat is helemaal niet goed. Heb je ze ingewaterd?

Ik doe altijd een paar dagen voordat de stekken erin gaan, mijn 7 literpotten 1 liter water per pot geven.

Daarna laat ik ze de eerste 5 a 7 dagen droog trekken afhankelijk van temperatuur lv etc.

Zoals ik al vroeg hiervoor waar blaas je je lucht uit en waar je vandaan trekt staat daar een raam open?

Je stekken zien er sober uit, ik zelf zou nieuwe halen aangezien ze dan al een week in deze conditie staan.

Je hebt te veel hoogteverschillen met die neem ik aan top44, heb je die al langer erin staan?

Hang je lamp op zijn allerhoogste stand zeker gezien je geen controle hebt over de LV.

Je afzuiger zou toch in staat moeten zijn om die temperatuur naar beneden te krijgen, vreemd.

Ik hoop voor je dat je wat aanpassingen kan doen zodat je iets meer kans hebt om ze een goede start te geven.(de nieuwe dames eventueel)

Als je vragen hebt stel ze maar ik kijk nog wel een aantal keer deze avond :doctor:

 

Sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

@ PRVIEW

Mocht ik voor de volgende kweek wel 5 planten neerzetten in grotere liter potten, blijft de opbrengst dan nog wel gelijk met het aantal wat ik nu heb?

 

@ MEHIGTO

Zoals je had gezien zit de knipfilter uiteraard in de tent, deze loopt via een buis buiten de tent naar mijn filter, en van mijn filter loopt er een buis naar een raampje.

De verse lucht komt ook uit het raampje, deze staat 24 uur per dag open. Aangezien hier genoeg frisse lucht doorheenkomt en de kamer net groot genoeg is voor een tent van 1,20 bij 1,20 leek mij dit wel voldoende.

Er staan op het moment 3x Top 44 in, die groter dan de stekken zijn maar kleiner dan de 2 andere grote. Dit zijn zaailingen die ik voor de aanschaf van de tent al had laten voorgroeien. En de 2 grote die je ziet staan zijn 2xPP stekken, die ik ong. 3 weken heb gehad voor de tent.

 

Zoals je op de foto de foto´s hebt kunnen zien staan de stekken er inderdaad wat armoedig bij, ik heb ze trouwens wel zo gekregen. De foto´s zijn namelijk van dag 1. Nu een week verder zijn ze toch al een stuk gegroeid en heb ze vandaag ook in de bloei gezet.

Toen de lamp vandaag uitstond heb ik de kleintjes water gegeven en een paar uur later stond de LV op 51%. Ik heb ook gelijk een natte doek in de tent gehangen. Dus ik wacht even af tot morgen of dit de LV omhoog kan krijgen.

 

Hieronder wat foto´s van hoe de stekken er nu bij staan. (Dag 8)

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er idd beter uit :doctor: , ik begreep ook dat ze al een week stonden. Ik denk dat de opbrengst nagenoeg gelijk is, heb nu zelf ook nog zo een tent ergens en er staan 5 planten in (PP). Hele tent is vol. Wel wat langer op 18 uur laten staan & toppen om de tent vol te krijgen.

 

LV moet echt omhoog. Geloof me, die luchtbevochtiger die haal je er bij de eerste kweek al dubbel en dwars uit. Ik heb bij mn eerste kweek ook geen rekening gehouden met een luchtbevochtiger. Pas na week 3 maar dan is het eigenlijk al veeel te laat.

 

Verder succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het is me gelukt de luchtvochtigheid wat omhoog te krijgen door wat natte handoeken in de tent te hangen. Het schommelt nu een beetje tussen de 50-70%.

Ze staan nu 14 dagen in de tent, en vandaag is de 7e dag bloei. Het klopt dat de luchtvochtigheid nu wel goed moet zijn voor de bloeifase?

 

Hieronder wat foto's want ze groeien vrij snel vind ik.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei zit er goed in :smoke

 

Alleen je tijdklok kan nog roet in het eten gooien (mis nl. een relaiskast in je setup) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ben het vergeten bij mij lijstje in mijn starttopic te plaatsen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi.....zo te zien gaan ze goed.....ikzelf ben bezig met mijn eerste kweek in 2 tenten van 1,5 x 1,5 per stuk.......ook ik zat met dezelfde vragen als jij.....ik ben nu 50 dagen verder en de dames gaan rete goed....ookal was de lv in het begin laag.....ik sproeide overigens wel elke dag in donker een voedingssupplement op de blaadjes zodat ze geneog vocht hadden van onderen en van boven......als met al hoop ik dat de opbrengst goed zal zijn....

 

Tip: let goed op je blaadjes....trips komen wel vaak voor in tentjes enzo.....zorg ervoor dat je alvast wat spullen hiervoor in huis hebt......Daarnaast is het verstandig om alvast stokken te hebben om je plantjes te ondersteunen......

 

Tip: om de temp wat naar beneden te krijgen heb ik een ventilator bovenop de tent gezet want ze staan bij mij op zolder met een puntdak....op deze manier blaas ik de warme lucht uit de nok van het huis....het scheelde mij ongeveer twee graden....

 

Tip: misschien kan je ook een cooltube gebruiken voor je lamp....scheeld ook weer een graad of twee....

 

Veel succes verders....

 

 

Docshot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...