Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stiksels

Donkere Bladverkleuring En Hangende Blaren

Recommended Posts

Hello,

 

Ik heb sinds een week planten overgenomen van een vriend. Die had zaadjes laten ontkiemen en deze planten op z'n zolder laten groeien. Ze kregen daar veel te weinig licht en daarom heb ik ze overgenomen. Bij mij staan ze nu in volle grond; heb vier gaten gegraven en volgekapt met potgrond.

Het is wel zo dat deze planten bij de verhuis lelijk hebben afgezien en zelfs één er een geknakte stengel aan overhield. Sinds enkele dagen beginnen nu de blaren te hangen en te verkleuren. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

 

Bij aankomst op 16/05 hadden we dit:

gallery_17494_5276_437057.jpg

 

wat overging naar dit op 22/05:

gallery_17494_5276_764437.jpg

gallery_17494_5276_38205.jpg

 

een andere plant krijgt ook witte puntjes:

gallery_17494_5276_688574.jpg

 

 

Heeft dit allemaal te maken met de verhuis of met een ziekte?

 

Dank bij voorbaat,

 

Stiksels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ene paarse is volgens mij aan het stressen als de malle, miss fosfoer tekort of is het erg koud?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die ene paarse is volgens mij aan het stressen als de malle, miss fosfoer tekort of is het erg koud?

 

erg koud is het hier in België niet... in geval van stress; kan je daar iets aan verhelpen of moet ze gewoon terug op haar plooien komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...