Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Lichter Worden Van Blad, Punten Gelig En Dor

Recommended Posts

Hallo mede hobby-isten,

 

Ik heb 32 steenwol matten met PP tjes in een "L".

Ze staan 16 dagen in bloei na drie dagen 18/6

 

Ph die ik geef is 5.5-5.8

EC die ik geef is 1.45 (na A&B te hebben gegeven) en dan aangevuld tot 1.75 met N27% stikstof.

 

Ik heb 6x600w erboven en het valt me op dat de plekken waar de lampen kruizen (er meer feitelijk dan 600 w op een meter staan) de planten in het midden gelige bladeren hebben. Het lijkt op de symptomen van ijzer tekort. Lichte bladeren met wel groene nerven, de punten worden langzaam droog en dor, maar het zet niet door dat het hele blad eraan gaat.

 

Ze groeien wel aardig en de topjes komen er ook al aardig in. Ze zij nu gemiddeld 40cm en dat is met 16 dagen bloei ok. Ik hoop dat ze 55cm worden en niet hoger.

 

Wat kan het zijn, overkill aan de hoeveelheid licht? De temp is op tophoogte maximaal 30.7gr en dat is niet slecht. De kamer temp is 27 graden. De nacht temp is 21 graden (met het warme weer 24 graden)

 

Wellicht meer of minder voeding?

 

Afzuig is 1500m3 en toevoer 1000m3 daar kan het ook niet aan liggen. Het cubage van de kamer is 47 cbm.

 

Ik heb helaas ff geen foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke hobby

 

Lees ik dat goed? Geef je ze N in de bloei? ;)

 

STOP! laat die N maar weg. over een paar weken een weekje PK 13/14 meegeven.

 

:D

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdorren is vaak gewoon een gevolg van het feit dat bladeren meer verdampen dan ze kunnen laten aanvoeren door de plant. Dat kan ook door een te hoge ec en een fan er op helpt ook niet mee. Feitelijk dus vaak een combinatie van factoren, en de warmte doet ook niet veel goed. Denk aan de lv, als die laag is verdamp je ook te veel. Gebruik goede meters, ook voor lv en temp, geen tahamata kawasaki geknutsel van de lidl

Share this post


Link to post
Share on other sites

CannaDanny: Ik geef de eerste 20 dagen van de cyclus N27 mee omdat ze groeien. Vergeet niet dat op hydro de voorgoei nihil is. De meeste geven toch ook groeivoeding mee de eerste twee weken van de bloei? Ik geef dit op aanraden van de GS. Na 28 dagen 12/12 gaan we over op PK 13/14

 

Whazzup: De ventilator staat er inderdaad op, op stand 2 vd 3, dit om de verse lucht goed te laten circuleren. Dus als je teveel verdampt door teveel ventilatoren en lage RV is het dor worde van de punten logisch?

De RV onder de lampen is 15% maar dat komt door de hitte van de bulb. De RV aan de meter op de muur geeft 48%

 

Met een EC van 1.45 (met N 1.75) is toch niet echt te hoog dat je er problemen door kan krijgen?

 

Als het heel warm is verlaag je normaal je EC maar wat doe je als door veel licht op een plek de bladeren geel worden (door plaatselijk meer wattage dan op de andere plek zoals in een L opstelling). Hogere of lagere EC?. Met druppelaars is het kiezen of delen en kun je niet de ene helft het een geven en de andere helft het andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen op aarde met a&b en n27 gewerkt.

Alleen n geef je echt veels te snel veels te veel.

Ik gaf op aarde destijds a+b en op een vat van 100 liter gaf ik dan 20 a 30 ml n27 alleen bij overschakelen als extra boost een keer.

Alleen dat was op aarde, en mag er niet teveel achterblijven. Op je matten spoel je het er zo weer uit natuurlijk zosnel je je voedingsmengsel weer aanpast.

 

in de a & b zit al voldoende in principe, daarom ga je juist bij bn opbouwen met pk verder in de oogst, om de npk verhouding van je voeding aan te passen.

In je a & b zit npk en op het moment dat je pk gaat toevoegen word het zeg maar nppkk waardoor je stikstof minder word en je meer een bloeivoeding krijgt simpel gezegd.

Maar wie weet werkt het perfect wat je zegt,alleen kijk uit met n27, het is echt heel geconcentreerd.

 

Als de shop op die manier goede resultaten boekt en je planten er goed uitzien, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken, voor hetzelfde geld is het een topschema, maar mocht jezelf twijfelen, mail dan is wat je geeft aan de voedingsfabrikant. Als dat bn is dan heb je ook snel een antwoord.

 

Kijk eens achter in mijn verslagje laatste fotos. Daar heb ik ook eigenlijk een tegrote lichtoverlapping voor mijn gevoel, daar kunnen de planten het volgens mij ook niet bijhouden met voedingsopname en verdamping ten opzichte van recht onder de lamp. Lijkt dat op jouw bladeren?

 

 

Groetjes,

 

Reboot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Reboot.

 

Het is exact zoals bij jou!

 

Wat doe jij eraan.

 

De N27% geef ik trouwens op 220liter ongeveel 100ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal als ik op potten niet in scrogg zat kon ik nog wat verplaatsen zodat ze een beetje konden uitrusten zeg maar en dat anderen wat meer kregen.

Maar dat lukt niet in scrogg, en ook niet met vaste aarde bakken en of slabs.

Wat ik eraan doe, daar twijfel ik dus nog over ook, over de opties die ik heb in deze setup, is nog even een chaos in mijn hoofd wat dat betrefd, haha.

 

Wat ik hierna doe is wel bekend, er komt 9 x 400 voor in de plaats in maxlight kappen, zodat ik ook echt maar een 70 x 70 a 80 diepstraal per kap pak.

 

Groetjes,

 

Reboot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is me wel duidelijk dat het door de warmte van de lampen komt. Ik heb er nl. 1 uitgedaan en daaronder zijn ze suppermooi groen. Onder de oppervlakte waar zeg maar 1 en 1/4 lamp bovenhangt zitten de gele bladeren.

 

Denk dat het komt door de warmte op hetblad en/of de verdamping van het blad.

 

Vraag me af hoe je het kan opvangen. Lamp hoger wellicht? Ik heb ze iig. wel hoger gehangen en de spreader gemonteerd. Deze wilde ik eerst niet gebruiken omdat vele mensen zonder spreader hele mooie resultaten halen. Ook sproei ik wat vaker met water (Ph 6.5).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...