Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WietVriend

Sj Dr80 Cooltube?

Recommended Posts

Hoi liefhebbers,

 

Heb me onlangs een DR80 aangeschaft (80*80*160) met:

- 400W hamerslag

- 500 kuub carboriginal

- 365 kuub rvk

- bac bloeivoeding, potten, thermometertje, easy rollers, sonodeck

 

Ik wilde plug en play maar wat een gehannes om alles aan de praat te krijgen. Snel een scheurtje in de tent, doek ging er moeilijk over, RVK afzuiger maakt toch meer lawaai dan gehoopt en werd zonder snoer geleverd. Lamp komt omhoog als ik er geen gewicht op leg, easy rollers zaten geen s-haken bij noch schroefjes om de lamp aan op te hangen.

 

Nu dat is nu allemaal geregeld, ik ben begonnen met een klein lowrider kweekje, 8 overlevende zaailingen die ik voorgegroeid heb onder 4*18w tl.

 

 

Probleem: Warmte! Hierdoor moet ik keihard ventileren wat weer ten koste gaat van de lv.

 

De plantjes hebben vrij korte internodes zijn nu met de 4de / 5de bezig en staan onder 400w HPI. Zijn eergisteren overgepot, over paar dagen gaan ze onder de HPS.

 

Echter de temperatuur tussen de planten ligt bijna altijd boven de 30 graden. Snachts met deur en raam open op een dikke 28. Dat is ok.

Maar ik wil juist niet dat die afzuiger altijd 100% staat te blazen en ook een goede temp met deur dicht en raam op een kleiner kiertje.

 

Idee: Cooltube, bijkomend voordeel, meer ruimte voor plantgroei.

 

Vraag: kunnen mijn hpi/hps bulben in een cooltube fitting en kan ik dezelfde vsa aanhouden?

 

Eigenlijk wil ik een softbox of silentair 500m3 kopen en die buiten de tent plaatsen, misschien gelijk cooltube kopen en via cooltube afzuigen, aan het eind van de keten de carboriginal?

 

Tips en advies welkom, ik zoek en snuffel ondertussen weer verder rond op zoek naar antwoorden en antwoorden op mijn vragen en vragen...

 

Dank en groet

Wietvriend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb van mijn paddestoelenkweek een ventilator teruggevonden en deze laten blazen tussen lamp en planten.

Temp onder de 29, met deur dicht! :verrygood

 

Maar goed, als het straks zomer wordt ben ik bang dat deze set up niet voldoet.

 

Of krachtiger afzuigen,

EN/of cooltube erbij.

 

Denk dat ik toch cooltube ga doen, minder afzuigen waardoor mn lv beter behouden blijft. Maar goed hamvraag, kan een cooltube met mijn huidige lampen (hpi/hps) en de ELT VSA overweg?

 

BVD,

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bulben kunnen gewoon in de cooltube.

 

Je tentje is maar klein he, dus cooltube zou zeker helpen.

 

cooltube open laten aan een kant een kant, dan slang, naar je buisafzuiger, die snag weer naar buite de tent en daar je filter.

Dus blazen door je filter, gelijk je geluid gedempt .

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Ert bedankt voor je reactie!

 

Jouw setup had ik nog niet bedacht. Ik had bedacht mijn filter boven achterin, met slang naar cooltube, andere kant cooltube naar de rvk en die dan naar buiten laten afblazen.

 

Wat is nadeel voordeel van deze 2 varianten? Een voordeel wat ik zie is dat het filter geen ruimte inneemt in het tentje, nadeel is dat ik geen slang naar het raam kan leiden om de warme lucht naar buiten te blazen.

 

Ivm met het geluid wat de RVK maakt heb ik bedacht om evt. toch een softbox (500m3) te kopen.

Als ik die buiten de tent zet en met slang aan cooltube bevestig, aan de andere kant het filter (dus in de tent) dat zou ook moeten werken toch? Filter houdt dan ook misschien nog wat rommel tegen zodat dat niet in de cooltube komt.

 

Evt kan ik hem ook laten zuigen en door het filter laten blazen (filter dan buiten de tent). Eigenlijk setup van Ert alleen dan de afzuiger buiten de box.

 

Nu passen de sonodeck slangen in ieder geval niet door de tentgaten..

 

Sorry voor alle vragen, hier even kort:

- VSA ook geschikt voor cooltube?

- Welke cooltube setups (en waarom) meest geschikt voor klein tentje?

 

Welke growshop denkt er echt mee met de newbe? Het liefst eentje dichtbij utrecht..

 

Gr

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je vsa is ook voor de cooltube.

Das eender.

De shop. Dan zou ik aggragrow pakken in nieuwegein.

 

 

Makkelijkste is een 12,5cm cooltube want je hebt die slangen al.

 

Cooltube, slang buissje, slang, filter.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik je vragen waarom jij zou kiezen voor cooltube open aan 1 kant en afzuig en filter aan de andere kant? Ipv filter ctube afzuig?

 

Bvd,

Wv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok laat verder maar.

Ik koop een cooltube met een separate buisventilator die lucht door de ctube naar binnen blaast. Huidige afzuig met filter laat ik intact.

 

mvg

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

OKE DAN NIET :verrygood

 

Maar is zonde van je poen in zo,n klein hokkie.

Filter aan het einde werkt perfekt als demper

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Ert

 

Was niet lullig bedoeld! Wil het alleen op korte termijn geregeld hebben.

 

Misschien dat ik alsnog de huidige setup omdraai en het filter buiten mn tent zet.

Jammer daarvan is dat ik dan in mijn eigen (kleine) ruimte uitblaas, nu blaas ik met een slang de warme lucht een raam uit.

 

Ik heb diverse malen gelezen dat het goed is om je cooltube apart te koelen, dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?

 

Nu heb ik sonodeck slangen en het meeste geluid komt gewoon van de ventilator zelf heb ik de indruk, de uitblaas is vrij geruisloos...

 

Groetjes

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites
OKE DAN NIET :o

 

Maar is zonde van je poen in zo,n klein hokkie.

Filter aan het einde werkt perfekt als demper

 

Nou bon, heb de cooltube nu een paar dagen hangen.

De lamp gaat aan om 18.00 tot 12.00 de volgende dag.

 

Het heetst van de dag issie dus gelukkig uit.

 

Ik zuig door de cooltube aan en blaas nog door de slang uit, ik ga het filter er inderdaad buiten aanhangen.

Enige waar ik bang voor ben is dat ik dan niet meer zo mooi naar buiten af kan blazen (ivm temp). Als het heet is hou ik het nu net tot ruim 29 graden.

Nu staat het raam open en de slang staat er 30/40 com voor naar buiten te blazen, zo zien nieuwsgierige buren hem ook niet.

 

Aan de andere kant zullen ze het witte koolstofdoek van het filter wat in het kozijn ligt niet snel herkennen.

 

Enfin als het een probleem wordt gaattie alsnog naar binnen verhuizen... :P

 

Temp is nu in ieder geval acceptabel te houden.

 

Groetjes

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...