Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kc33-original

Hoogte Spaarlamp

Recommended Posts

ik ben bezig met wietplanten kweken en eigenlijk wil ik ze buiten zetten maar dat doe ik pas als ze rond de 10 centimeter zijn ik heb nu spaarlampen van 18 watt hoe dicht moeten die erbovenop? van tl weet ik dat het ongeveer 2 cm is maar hoe zit dat bij spaarlampen ook gewoon 2 cm of anders alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij spaarlampen is het het beste als ze rond de 2 à 3 centimeter van de plantjes afstaan.

Bij TL kan dit oplopen tot 5 à 10 cm..

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoeveel licht moet ik ze nou geven de eerste weken tot ze 10 cm zijn want ik heb hier ook van mensen gehoord dat ze 24/24 doen maar wat is nou beter 18/6 of 24/24

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand please beantwoorden hoeveel licht ze moeten hebben per dag en niet zeggen dat ik niet gezocht heb want heb ik gedaan maar de ene zegt 18/6 en de ander 24/24 maar wat moet ik doen en waarom alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

18 uur licht/ 6 uur donker is prima. Ik kijk altijd maar naar de natuur, en daar heb je ook een donkerperiode. De plant heeft in de donkerperiode ook andere processen dan in de lichtperiode. Dus lijkt mij een donkerperiode goed voor een plant.

Je kan met 18/6 tenminste niets verkeerd doen.

 

24 uur licht kan ook, maar ik zie er nog geen nut in.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur licht/ 6 uur donker is prima. Ik kijk altijd maar naar de natuur, en daar heb je ook een donkerperiode. De plant heeft in de donkerperiode ook andere processen dan in de lichtperiode. Dus lijkt mij een donkerperiode goed voor een plant.

Je kan met 18/6 tenminste niets verkeerd doen.

 

24 uur licht kan ook, maar ik zie er nog geen nut in.......

 

oke maar waarom zijn er dan wel mensen die 24 uur doen

ik heb nu besloten dat ik 18/6 ga doen maar heb ze de eerste 3 dagen boven de grond wel 24v uur gedaan is dit erg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kc33-original: Is geen probleem, ik kweek nu de eerste periode ook met spaarlampen (voor 2 plantjes 2x20 Watt) en heb ze gewoon op 18/6 staan. Ze groeien als onkruid (na twee dagen al 6 a 7 centimeter). Hou me op de hoogte van je kweek, ben benieuwd wat een spaarlamp terweeg kan brengen :dribble: Verder gewoon op 18/6 houden en dat ze drie dagen op 24 hebben gestaan is geen probleem.

Gr. JAWSK

Edited by JAWSK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...