Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Slotty

How Low Can You Grow

Recommended Posts

Slotty's buitenkweek 2008

 

Als MicroGrower moet je wel een beetje in stijl gaan, dus ga ik voor een paar veldjes LowRyder deze zomer.

 

Waarom LowRyder:

- Geen gedoe met verduisteren

- Een veldje LowRyders lijkt, van een afstandje, niet op een wietplantage

- Kleine potjes (4l) wat een stuk flexibeler is dan die enorme kuipen

- Eind Juni oogsten en eind augustus nog een keer ;)

- Lekker MICRO

 

De zaden heb ik geruild met een WF-er en zijn van 2007. Totaal heb ik 24 zaden wat voldoende moet zijn om wat dames af te bloeien en ook nog 1 of 2 planten voor een zaadkweekje te gebruiken.

 

Zaterdag 19 april - Het startschot voor mijn 2008 buitenkweek (bij minder weer mogen ze in de sérre)

15:00u Zaden in een glas lauw water om te weken

23:00u Zaden in de PitPotjes gedaan en in de vernieuwde propegator gezet onder 2*8watt coolwhite met E-vsa's

 

gallery_12569_5051_144999.jpg

gallery_12569_5051_154238.jpg

 

Zondag 20 april - Zeker een rustdag

Nog geen leven in de propegator, mooi de gelegenheid een cameraopstelling in elkaar te rommelen om wat timelapse opnamen te maken van het ontkiemen.

 

gallery_12569_5051_220745.jpg

 

Het zwarte kastje waar al die kabeltjes uitsteken is inmiddels netjes dichtgemaakt hierin zitten de Evsa's voor de TL-buisjes

 

Maandag 21 april

09:00u - Ben natuurlijk veel te ongeduldig, kiemen duurt bij mij meestal tussen de 2 en 3 dagen en soms nog wel langer ;)

Laat voor de zekerheid het camera-tje elke 15 seconden een beeld maken om maar niets van het geweld te hoeven missen (normaal 30 beelden/sec dus 450 maal sneller afspelen).

 

Update volgt na het ontkiemen,

 

Groet, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed begin is het halve werk zeggen ze altijd...

moet goed komen hier.

leuk gevonden met de camera,krijgen wij het ook te zien als het klaar is? (filmpje/foto's)

 

mvg harry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey slotty veel succes man dit outdoor seizoen !!!!

 

ik heb er de volste vertrouwen in en kan al niet wachten op je tweede ronde wanneer je een berm vol kan plaatsen met lowryders ... wat moet dat een mooi gezicht zijn ;)

 

veel mensen die dit jaar lowryder wat groter aan gaan pakken en terecht met flink wat lowryder op een m2 kun je een leuk gegarandeerd oogstje draaien dat is iets wat je met buiten planten die je niet verduister nog maar moet afwachten... en het is niet opvallend ...

 

denk dat het gemiddelde per outdoor kweker omhoogt gaat vergeleken vorig jaar ... echter is dat ook niet moeilijk met zo'n bud(rot) jaar als dat ;)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee!

 

Je ''waarom LowRyder argumenten'' zetten me aan ze ook maar te planten! ;)

 

 

Suc7 ;)

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de aanmoedigingen, ze komen goed van pas :D Na een kweekdip van een paar maanden ben ik echt aan een mooie en plezierige ronde toe.

 

@achterlijkeharry

Als de filmpjes een beetje lukken zet ik wel een link naar Youtube

 

@masteryero

Trouwe topicvolger :), LowRyder voor binnen, leuk. LowRyder voor buiten, perfect. Dat is waarschijnlijk de reden voor de explosieve opkomst van de "LOWRYDER" (en andere autoflower soorten).

Een zonnige zomer zou idd wel lekker zijn ;)

 

@kweek addict

Jij ook succes met je bonsaituintje, hoop niet dat ze je teleurstellen. Echte succes buitenkweekjes met LR heb ik nog niet gezien, een beetje een gokje is het wel ;)

 

Had verwacht nu een filmpje met ontkiemende spruiten te kunnen posten maar helaas schiet het niet erg op hier, 72 uur geleden de zaden in "de week" gezet en nog steeds nada :D

Waar het aan ligt weet ik niet, de propegator lijkt ok. temp 26 - Lv 76 . Misschien iets met de zaadjes??? we zien het wel of er nog iets opkomt.

 

Groetjes, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Slotty,

 

Intressant wat je van plan bent, ga je zeker volgen want die Lowryder blijft een leuk soortje.

De Lowryder is niet een van de gemakkelijkste soorten om te ontkiemen, bij mij duurde het ook langer in vergelijking met andere soorten en sommige kwamen bij mij niet eens uit. Maar degene die wel uitkwam heeft laten zien dat ze zin in het leven had want ze leverde toch 12 gram droog op.

Toch lijkt mij dat jou ontkiemprocedure moet werken.

In ieder geval veel succes en hopen op mooie dames ;)

 

Grtz Lowryder :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom op hey slotty beete vertrouwen... morgen oachtendkiek maar is om 6 uur weet zeker dat er dan heel wat het koppie zullen laten zien.....

 

suc6 nog

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee weer een verslagje van slotty ;)

beter ;)

 

misschien komt het langzame kiemen omdat de pitpotjes te nat staan zo diep in de seramis>>?

ruderalis hybrides staan er wel om bekend langzamer te ontkiemen/minder kiemkracht te hebben.

 

ik volg dit in ieder geval :D

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de Ruderalis minder kiemkracht heeft was mij niet bekend, thanx.

 

Denk dat BeeKaa het ook aan het rechte eind heeft, de PitPots waren zijknat dus heb ik ze allemaal opgegraven en bovenop de seramis gezet.

Er was nog niet één worteltje te zien, erg veel vertrouwen heb ik er niet meer in, zal alvast nieuwe zaden bestellen zodat ik direct weer door kan.

 

Bedankt voor de info en de adviezen,

 

Slotty ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe zaden bestelen.. ;) nee joh ben je gek!!!

 

gewoon lekker ff op die seramis laten staan.. dekseltje een dag of misschien 2 van de bak af laten dan komt dat wel goed.. (in ieder geval flink wat dorge lucht naar binnen laten...

LV is voor zaadjes helemaal niet van levensbelang

 

zie het maar alsof je ze 72 uur hebt ingeweekt :D

(ik kiemde vroeger gewoon in een glas water ;) )

 

zeker niet weggooien hoor!!! dat zou echt zonde zijn.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Slotty,

 

ik ben het zeker met BeeKaa eens, weggooien is echt zonde.

Je kunt ook helpen met ontkiemen door het zaadje te splijten

tussen je nagels. Zelf doe ik dit altijd met lowryder zaden, en dit

werkt altijd goed bij mij.

 

Succes met je kweek :dribble:

 

Gr,

Emilio :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey slotty,

 

Don't worry, die gaan wel ontkiemen met een beetje hulp, ik heb bij lowryders meestal iets van 95% ontkieming, slechts één keer minder gehad...

 

Als het je écht niet lukt, drop me een pm en ik heb een oplossing voor je :dribble:. Lowryders zijn erg leuke plantjes inderdaad omdat ze niet opvallen. Ik heb er nu iets van 45-46 staan ofzo, ik ben te lui om te tellen maar dit zou ik met stekjes niet durven... Terwijl het nu niet eens op valt. Oké, de opbrengst is geen 50g per stuk, maar alles bij elkaar opgeteld moet je er toch iets leuks vanaf kunnen halen, niet dan ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BeeKaa,

Het is voor het eerst dat ik seramis gebruik, laat ik het maar op een beginnersfoutje houden (shame on you Slotty).

 

@Emilio Santos,

Goeie tip, heb ik al meer van gehoord, even kneuzen en gaan met die minies.

 

@KeesTheMad,

Eerst proberen te redden wat er te redden valt, mocht het echt niet lukken ..... alvast bedankt voor het aanbod :wub:

Survivalplan #1 - Kweek niet afbreken - Propegator flink laten luchten.

Survivalplan #2 - Nieuwe start.

 

Super voor de ondersteuning :dribble:

In de overtuiging even snel een bedje LowRyders te laten growen heb ik me een beetje vergist :huh: , zal toch maar even de Ruderalis sectie doorlezen :dribble:

 

Op de propegator heb ik een fan op een van de roostertjes gezet die de verzadigde lucht eruit trekt, een paar stripjes zorgen voor een kiertje rondom aan de onderkant om een goede luchtdoorstroming te krijgen.

 

gallery_12569_5051_169873.jpg

 

Het lijkt te werken, de condens wordt al rap minder, het is niet te hopen dat de spruiten uit de potjes gerukt worden door die megafan :huh:

Temperatuur is teruggevallen van 25 naar 21 graden

Luchtvochtigheid is terug van 70% naar 49%

 

Hou jullie op de hoogte, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Slotty,

 

Hoe staat het er nu voor met het ontkiemen van de zaden?

Ik hoop dat je goed nieuws hebt.

 

Gr,

Emilio :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al een leven van teken ? (dat zou een tekenleven zijn... poeh, parasiet...)

 

Nee je snapt wat ik bedoel.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Emilio, @ Kees,

De zaden staan nu bijna een week te ontkiemen en nog niets. Meestal zet ik maar 4 - 6 zaadjes en komen er binnen 3 dagen 4 - 6 zaadjes op, nu heb ik er 24 gezet :dribble:

 

Ga volgende week met frisse moed opnieuw beginnen :dribble:

 

Groetjes, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet even je nagel tussen het randje van de zaden, dus daarmee open je de zaadhuls handmatig, leg ze daarna nog een keer terug, een groot deel zal alsnog ontkiemen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede zonnigezondagmorgen medekwekers,

 

Gisteren heb ik de zaden voorzichtig uit de PitPotjes gehaald om te zien wat het probleem is, van de 24 zaden waren er 18 verrot (kwam witte drab uit), 1 zaadje had een miniscuul wortelpuntje en 5 zaden spoten niet gelijk leeg als je ze probeerde te kneuzen.

Een beetje tegenvaller, en een slechtere start heb ik nog niet gehad. Dat beloofd veel goeds :dribble:

 

Gelukkig zijn er altijd kwekers die je uit de shit kunnen helpen, Kees had nog wel een paar LR-zaadjes liggen en zelf had ik ook nog wat zaden uit eigen kweek.

Op een zonnig parkeerterrein bij een tuincentrum in de kop van N-H is onze zaadexchange goed gelukt, altijd leuk WF-ers te ontmoeten en te zien wie er achter de avatar zit.

Helaas was het een korte maar gezellige ontmoeting, het moest even tussen de zakken tuinaarde en de boodschappen door :huh:.

Kees, bedankt voor je spontane aanbod, super :dribble:

 

Voila, zie hier de prachtige zaden, de dikste die die ik ooit gehad heb (raar eigenlijk voor van die kleine k*tplantjes).

gallery_12569_5051_2035.jpg

 

Zoals je ziet, géén PitPots maar weer gewoon tussen vochtige tissue, no risk.

 

Houd jullie op de hoogte,

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, ik schrok "nogal" toen ik later nog eens naar de achteras keek... Haha, leek wel een citroën, die stil stond dan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees,

Volgens mij lag tie op de rubbers, 't leek wel een LowRyder :dribble:

 

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Van de eerste serie is er van de 24 zaden niets opgekomen.

 

Met de nieuwe zaden gaat alles naar wens, na 48uur was het eerste worteltje zichtbaar en vanochtend was ook de tweede in beeld.

 

Vandaag ga ik wat potjes en aarde halen om de gekiemde zaden in te zetten, eerst in minipotjes en daarna gaan ze naar 4 literpotten.

 

Groet, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Slotty,

 

Kijk je wel uit, komen erg veel vrouwen uit :dribble: Haha...

 

Btw, dat ene zakje met "SS 4-00" en iets onleesbaars er op, wat is dat ? Ik werd er een beetje para van.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad,

Goed dat je heelhuids bent thuisgekomen.

Dat zakje met ss-04-08 is de Sage&Sour * SmM van de 4e maand 2008 normaal gedroogd, geniet er maar van, ik had er maar 8 gram van (de rest heb ik gewatercured :dribble: )

 

Even over de soort (ik heb je hier ook zaden van gegeven).

 

Sage&Sour;

Moeder - S.A.G.E. (staat voor Sativa Afghani Genetic Equilibrium)

Vader - Sour/Diesel (a.k.a. East Coast Sour Diesel)

 

SmM;

Moeder - Blueberry sativa

Vader - killa queen/NYCD

 

Zoals je ziet, veeeeeel sativa.

Onder TL denk ik zo'n 10 tot 12 weken bloei.

 

Als eerste in mijn nieuwe kast komt deze samen te staan met de JackBerry (ik hoop ook op wat mannen om een Blueberry backcross te maken).

 

 

Denk dat je hier voldoende aan hebt,

Groet, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie zaden ik ben jaloers ! ik hoop dat ze uitkomen ik heb nu al 10zaden aan het ontkiemen gelegd en geen enkel uitgekomen wou dat ik ook zaden had uit een GS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Slotty, All I needed...

 

Of er binnen al veel plaats is is nog de vraag.

 

Ik moet binnenkort toch aan een tent... En ik ga het gewoon goed aanpakken dan... DR120 met 600W er in (eVSA) met alles er op en er aan... Dan moeten daar wel 4 soortjes per keer doorheen kunnen toch? 16 planten in 16 liter potjes... Blumat's er in... Hupsakee!

 

Zoiets... Maar eh, die wiet gaat er vanavond doorheen denk ik slotty... Koninginnenacht...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...