Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BIZZYBONE

1ste Guerilla Kweekjuu Bizzybonebone

Recommended Posts

EEEEJ wiet kwekertjuss

ben dit jaar van plan om in een bos vlakbij en maak er hier een verslagje van met fotoos.

mijn vraag dus aan jullie om me wat tips enzo te geve he.

fotoos van de spot komen er morgen aan.

nu vast me 1ste vraag.

ik zat te lang te fanstaseren over me kweekje dat ik niet in de gaten had dat ik nog een hoop moest voorbereide.

is het verstandig om nou nog zaadjes te kopen of stekken.

ik dacht als ik me zaadjes eind april in de grond stop met een halve plastice fles eromheen, zou het dan nog goedkomen?

bedankt bb

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey het lijkt mij slimmer om nu je zaadjes te onkieme

tussen natten watjes

of direckt op aarde en onder een tl balk te zetten

en daarna zo op je plek ner te zetten

als ze al wat groter zijn

 

mvg Mr jobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar zou het mogelijk zijn? om me zaadjes in het bos te planten met een halve fles erover heen? komen ze dan nog uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is mogelijk

maar het lijkt mij dan slimmer

om aarde bij de growshop te halen

en graaf wat plant gaten gooi je aarde erin

zaadjes derin en dan hopen dat ze uit komen

corect me if im wrong :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het eens met jobo, als je je boontjes laat ontkiemen op de plek zelf brengt dat de volgende risico's:

- niet ontkiemen van de zaden (kan je thuis beter in de gaten houden)

- daaronder valt ook het wroeten van dieren en opeten van je dierbare zaadjes

- de kleine plantjes zijn zeer kwetsbaar, dus zoals mr jobo al zij, beter eerst even onder de tl

- in de vroege fase zou je vaak naar je spot moeten om je schatjes te verzorgen, wat grotere kans geeft tot ontdekking.

- thuis kan je de eerste dagen beter genieten van je plantjes, of woon je nog thuis en doen je ouders moeilijk?

 

ik wens je veel succes

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grotegroenevriend

 

- ik zal er zeker elke dag heen gaan om naar ze te kijken is 5 min lopen van me huis.

- vandaar dat ik er een halve plastice fles eromheen doe

- daar heb je wel een punt

- we hebben een soort brug gebouwd over een slootje waardoor het niet opvalt dat we het bos in gaan

- en ja me ouders doen indurdaad moeilijk

 

maar als ik nou 40 zaadjes ga zaaien hoeveel zullen er volgens jullie ongeveer ontkiemen?

Edited by BIZZYBONE

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste als je in het bos gaat kweken zorg dat je een plek met genoeg licht vind anders word het niks en als je ouders er niks van mogen weten hou je dan ook in je achterhoofd dat wiet zon 2 á 3 weken moet drogen (wat behoorlijk ruikt)

Greetz Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik rekening mee ghouden braam :o bij een neef van een vriend van me mogen we drogen. maar ik kom dus net naar de growshop ff wat info gevraagd zaterdag grond ophalen, moet er nog iets gebeuren met die outdoor mix van de growshop of niet? HEB ER ZIN IN JONGESSSSS :) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zo snel mogelijk in je plant gaten dumpen :o (hoelanger grond op de locatie licht hoe beter het is)vanwege het leven in de grond enzo) ik weet niet of 2 weekjes uitmaakt maar bv voor volgend jaar deze herfst alvast plantgaten klaarmaken :) Verder kan je er nog een theekopje gedroogde kippenmestkorrels onder in je gat doen ( te koop bij tuincentra)

Groeten Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb er een goed gevoel over alleen het ontkiemen zit me nog niet echt lekker, hoe, waar en moet ik ze dan gelijk in de g spot zetten?

Edited by BIZZYBONE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou vooral in het achterhoofd houden dat het niet mag opvallen.

Je zegt dat je er elke dag zou gaan checken, dit zou ik zeker niet doen, dat is veel te verdacht.

Ontkiemen zou ik tss watjes doen en als ze opengaan gewoon een centimeter diep in een potje met potgrond.

Normaal gaan bijna al je zaden kiemen, ik heb nu een ratio van 2/21 die niet ontkiemt zijn (verschillende soorten).

Succes

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bizzy,

 

jammer dat je ouders niet begrijpen dat een liefde voor de natuur belngrijk is...

 

wat betreft zaden kan ik je het volgende advies meegeven:

- 40 zaden, dat is flink wat, ik weet niet hoe ze eruitzien, waar ze vandaankomen etc, mocht je daar info over hebben, graag...

als je ze direct in de grond zaait, denk ik dat er tussen de 15 en 30 uitkomen als je mazzel hebt.

 

ik heb zelf mazzel met mijn pa als ex blower, die doet er niet zo moeilijk over.

nou heb ik weinig zicht op jouw situatie en of je ouders je kamer onderzoeken...

als je ergens een sneaky plekje in je kamer hebt, zou ik in een bakje je zaden te ontkiemen leggen in watten (of de helft in de grond helft thuis ofzo)

en zodra de thuis zaden zijn ontkiemd of in ieder geval volgezogen met water, dan in de grond, hoewel je daar mischien tog beter even mee kan wachten, gezien het snachts nog vriest.

 

dat was het voor nu, succes ermee...

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooke bedankt jongens moeten de watten heet, lauw, warm of koud water bevatten? en moeten de zaden op of onder de watten of in het midden? donker of licht?

 

in ieder geval is de keuze van zaden duidelijk

-20 early misty

-10 hawai skunk

-10 snow white allemaal van nirvana outdoor.

maak het veel uit of je potgrond neem of die grond van de growshop?

anders haal ik zaterdag de outdoor mix van de growshop, geeft voeding terra vega en flores beter resultaat? of maak het niet veel uit?

de zaden zijn niet gefeminiseerd, ik weet hoe ik de vrouwtjes kan onderscheiden van de mannetjes. maar kan ik ze wel op tijd onderscheiden voordat de mannetjes gaan bestuiven?

ennnn...

kan iemand me vertellen hoeveel liter grond ik ongeveer nodig heb voor 40 zaden?

Edited by BIZZYBONE

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze als je met genoeg regelmaat kijkt, snel genoeg onderscheiden, want je kan een mannelijk geslachtorgaan eerder herkennen dan dat deze stuifmeel gaat afgeven aan de lucht.....

dat zijn flink wat zaadjes:O

als je de grond puur potgond wil houden, dan zit je in ongeveer 2 maand op 5 literpotten, dat zou betekenen dat je binnen een tijdsbestek van 2 maand 100 liter potgrond moet aanschaffen, maar als je begint met bijvoorbeeld 40 liter dan kan je later altijd nog bijkopen....

komen er foto's van het kiemproces?

 

GGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen twee watjes goed nathouden op een plek waar het constant 20 á21 graden is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warm water is voor niks goed denk ik, het zou toch direct afkoelen.

Op een watje of tussen 2 watten, maakt niet echt uit.

Donker is best voor het ontkiemen. Vanaf ze boven komen zou ik wel lamp gebruiken, anders gaan ze strekken.

Ik gebruik altijd potgrond vanaf het begin, geen probleem. (ik ken het verschil niet met de grond van growshops)

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt dus dit is mijn plan.

ik koop deze week potgrond met kippenmest korrels en slakkenkorrels en graaf vast plantgaten bij de spot. moeten de kippenmest en slakkenkorrels er ook gelijk bij of niet?

dan ga ik op 12 mei mn zaadjes laten ontkiemen in watjes en als ze ontkiemt zijn zet ik ze gelijk in de grond op de spot (ik weet dat ik beter voor kan groeien maar dat is geen optie voor mij).

dan op de eerste weken de grond goed nat maken omdat de wortels nog niet goed zijn.

dan gewoon rustig laten groeien. verbeteringen iemand?

en als ik nou voeding voor mijn planten koop geeft dat betere resultaten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

potgrond op growshopmix, ik denk dat het niet veel uitmaakt...

zalf zou ik dan voor potgrond gaan omdat dat waarschijnlijk goedkoper is,

verscil man vrouw, kan je makkelijk opzoeken, op wf, hoe je dat in vroegere fasr kunt herkennen, mij ook een raadsel.

maar goed nieuws, ik denk dat je ze wel op tijd kan onderscheiden voor ze gaan bestuiven, toch, kan het misgaan, maar maakt dat ene zaadje in je wiet uit?

 

G

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kippenmest er gelijk bij mengen ja (niet te veel) en die slakkenkorrels zou ik pas strooien als je plantjes staan, omdat die ook verdwijnen door regen enzo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt jongens :o heb er zo zin in he. wanneer ik fotos heb drop ik ze!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb hier fotos van de spot. beetje wazig fotos met mobiel gemaakt volgende fotos worden mooi ;)

eeeeeffekes uitzoeken hoe ik fotos plaats :D

kan iemand helpen? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

boven in de wietforumbalk staat 'bewerk je gallerij' hier kun je je foto's upoaden.

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben eigenlijk nog niet helemaal zker over de zaden keuze. ik zag big bang is die geschikt voor buitenkweek? purple widow leek me ook mooi. ik weet het allemaal niet. ik wil zoveel mogelijk opbrengst maar moet wel 1tje zijn met veel effect. kunnen jullie me helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...