Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr. SmoZz

Vragen Over De Voorbereiding Van Een Guerilla Kweek

Recommended Posts

beste forumleden.

 

ik ben van plan men eerste guerilla kweekje te doen. ( 20 x nomercy double fun )

nu heb ik een paar vraagjes. heb hierover al zot veel opgezocht maar overal op het forum zegt iemand wel iets anders, dus ik kan even niet meer verder :P

 

mijn "setup" :

 

-2x 55 watt tl

tlverlichtingstekken.jpg

-Propagator Small Heated 37.5cm x 24cm x 19cm

stekkastverwarmdklein.jpg

 

dus ik denk :

 

- de 20 zaadjes in de 20 pitpots ( bijwateren ) . pitpots in de propagator ( 20 graden ) en dan maar laten doen.

- als de plantjes zijn bovengekomen overpotten in 1 liter potjes met zaai en stekgrond

- de plantjes altijd bijwateren , niet te veel en tl op 5 cm ( 2 weken lang )

- en daarna op mijn G-spot plaatsen met kippengaas erond en slakkenkorrels.

 

nu is mijn vraag :

 

dat voorgroeien , moet ik daarvoor speciaal een hok gaan bouwen met fans e.d. of ma ik mijn planten gewoon in de vloer vn de propagator in hun 1 literpotjes laten staan met de tl er gewoon boven ?

 

groeten uit belgie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

TL erboven, plantjes eronder, in genoeg aarde! [hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je wil voorgroeien]

 

Hoeft geen hokje omheen, is wel handig als je lamp in hoogte verstelbaar is, zodat je lamp niet te hoog boven je plantjes komt, om strekken te voorkomen.

 

Om de temperatuur naar beneden te krijgen bij je lamp kun je er het beste een ventilator op richten, bijvoorbeeld een computer ventilatortje.

 

Maar er hoeft niet speciaal een kast omheen, als je dat niet wil.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om de temperatuur naar beneden te krijgen bij je lamp kun je er het beste een ventilator op richten, bijvoorbeeld een computer ventilatortje.

 

Succes.

 

thx voor reactie..

 

toch niet recht op de planten ? want ik heb iedereen op dit forum al horen zegge dat je ventilators niet recht op je planten mag richten ??

ik heb geen flouw benul waarom niet :P maarja..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, succes met je kweekje.

Khad namelijk ook een vraag, kga ook met turfpotjes en propagator werken maar moet je het tl licht al laten branden wanneer de zaden nog niet uitgekomen zijn of gwn geen tl licht in het begin tot de plant een paar cm heeft..

Kdenk als je de tl lampen boven je propagator gaat hangen dat de plantjes toch nog wat gaan strekken.

klopt dit?

Is het niet beter om de plantjes niet eerst een kleine twee weken in de propagator te laten groeien en dan ze eruit pakken en dan er tl boven zetten? een paar cm..

Veel succes met je kweekje en alvast bedankt voor je antwoord :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DR smozz:

 

nee niet de ventilator op de plantjes zetten maar erover hee laten blazen ( vooral als ze nbgo jong en pril zijn goed uitkijken !!)

je zou een pc ventilator van 50 kuub kunnen nemen en op ene adaptor kunnen aansluiten ( kost geen reet aan stroom ) en gaat jaren mee deze dingen heb je al vanaf 4 euro ( cheap ass ) tot rond de 15 euro ( super kwaliteit ) kies zefl als je van plan bent om korte termijn ook binnen een hokkie te bouwen zou ik voor de beter kwaliteit gaan deze kun je dan altijd nog onder je lampen laten draaien ...

 

de rest ziet er goed uit succes

 

om ook maar meteen SOME vraag te beantwoorden:

 

je kutn beter wel een tl of 2 stuks boven je propagator hangen je planten zijn namelijk altijd opzoek naar licht bronnen en groeien daar naartoe tuurlijk strekken je zaaingen wel wat doro die kap die tussen het plantje en het tlje zit maar veel minder dan wanneer je het in de vensterbank zet bij het raam!!!

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info masteryero!! :o

Altijd nuttig van die kleine dingetjes. :D

Tgaat de eerste keer zijn voor mij maar wil er toch al iets voor doen!

Kan het geen kwaad dat de tl's juist boven de propagator gaat komen te hangen?

Kheb al MASSA'S veel zitte leze en ik ken precies al veel meer qua biologie enzo..

Maar hetgeen ik mij nog afvraag wat de geschikte lichtkleur van de tl's moet zijn want kvind hier info over andere kleure enz.

Het is toch dezelfde lichtkleur dat je nodig hebt om juist de zaailingen boven te laten komen en al een beetje voorgroeien tot een goeie 30cm.

Dus effe op een rijtje :)

1/ Kan het kwaad dat de tl juist boven de propagator te komen gaat staan? geen risico's ofzo?

2/ Welke lichtkleur van tl's? Hoeveel watt? hoeveel lampen? khad gedacht aan 3x 18watt ofzo, (kheb 20zaadjes besteld)

3/ Zelfde tl's voor zaailingen als voor groeien?

 

Een hele boterham maar een mens moet alles leren!

:P ciao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa en tog ik moet je telleur stellen OOK DIT KAN JE MAKKELIJK TERUG VINDEN OP WIETFORUM!!!

 

maar goed om het ff uit te tekenen

 

als je de tl 3 cm boven het propagatortje hang en je zorgt dat er geen vocht bij de elektriciteit kan komen is er niets aan de hand maakt gewoon een plankie met een x aantal tl's ( dit geval 2 x 18 watt meer dan voldoende ) en zorg dat je boveop de plank alle stroom dingen heb zitten !!!

 

dan de kleur

 

kleur 33 coolwhite is uitermate geschikt om mee te groeien !!! het spectrum is blauwig wat de groei doet bevorderen, kleur 840 om mee te groeien is ook niet verkeerd

 

wanneer het spectrum naar roodachtig neigt is het weer goed voor de bloei. de 830 zou een hele goede bloei tl zijn.

 

let wel op de kwaliteit van de tl's koop niet de goedkoopste kleur 33 want die heeft minder lumen wat betekent dat je langer zo moeten voor groeien, haal dus kwaliteit een goede tl is de tld reflex die heeft een reflector in de buis deze zijn verkrijg baar in de kleurcode 840 die goed is voor de groei!!! ze kosten wel wat meer maar je hebt er zeker meer aan !!! zeker omdat deze nog meer licht geeft waardoor de plantne nog minder strekken!!!

 

dus om te ontkiemen zou 2 x 18 watt ( bij voorkeur tld reflex 840 ) genoeg zijn wil je daarna ook nog een beetje snel voor groeien zou ik er 1 of 2 x 18 watt tl bij knikkeren maar dit kan achter na de ontkieming !!! houd wel rekening mee met het bouwen dat er dan nog 2 tl's nodig zijn of sluit 2 tl's per serie aan ( de 2 binnenste voor het ontkiemen en de 2 buitenste die pas aan gaan met branden als ze worden voor gegroeit !!! vsa's niet vergeten 2 x 36 watt vsa is prima !! kosten iets van een 10 euro per stuk !! veiligheid boven alles!!!

 

mocht je geen 24/0 willen voorgroeien maar 18/6 haal dan ook 2 tijd klokken !!!!

 

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks masteryero!! :o

Kga zo dadelijk eens zien in de elektriciteitskamer voor die vsa'tjes, kweet niet juist voorwat ze dienen...

Kan ik het vocht wegdoen door middel van een pc ventilator om de lamp te richten..? begijp niet helemaal wat je bedoeld met het het voor zorgen dat er geen vocht aan de bedrading enz komt...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je de turpotjes eerst goed met water overgieten en dan de zaadjes er 5a10mm eronder insteken of een klein beetje nat maken ?

De eerste dagen veel water geven en wortelstimulator al toegelaten? Of pas als ze een 5tal cm zijn?

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...