Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moefke

Zeer Lage Ph Waarde Na Toevoeging Voeding

Recommended Posts

Jops,

 

Ik heb een raar probleempje. Ik wou daarnet een liter water gaan maken met voeding (plagron terra grow). Men Leiding water heeft een ph van 7.36. Ik heb 1 liter leiding water genomen en daar 5ml plagron Terra grow aan toegevoegt zoals op de fles staat. Nu heb ik hier de Ph waarde van gemeten en ik kom om 2.35 uit. Omdat ik twijfelde heb ik men Ph meter nnog maar eens ge-eikt en deze stond nog prima. Het is de eerste keer dat ik met vloeibare voeding werk maar dit lijkt met niet echt normaal of wel?

 

 

Greetz moefke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel Fosfaatzuur/Coca Cola toegevoegd? H3PO4 heeft een pH waarde rond de 2,5.

Zou kunnen hoor is een mogelijkheid maar denk wel eerder dat het iets anders is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khad geen coca in de buurt. Is het mogelijk dat de ph waarde zich na een bepaalde tijd pas gaat corrigeren ik heb wel direct na toevoeging gemeten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik heb het goedje nu even laten trekken en heb nog steeds hetzelfde resultaat dus dacht ik van ik zal het even verdunnen met leiding water om zo de ph terug omhoog te krijgen. Ik heb 33 cl water toegevoegt en nu zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Kan dit aan de voeding liggen zijn er nog mensen die plagron terra groei gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ff een testje gedaan om totaal zeker te zijn dat het niet aan men maatbeker zou liggen.

Kheb een glas genomen met gwn kraanwater daar de ph van gemeten die kwam uit op 7.3.

Daar heb ik dan opnieuw een heel klein scheutje voeding bij gedaan en opnieuw gemeten en ik kom terug op een veel te lage waarde nl. 2.46.

Het ligt dus duidelijk aan de voeding. Maar dan kan ik toch niet de enige zijn met dat probleem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste voedingen hebben een 1:200 verdunning. Je verhoudingen kloppen dus wel, maar die pH dus niet.

Heb je de pH meter met 2 vloeistoffen ge-IJkt , eerst 7.01 en dan 4.01 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx technogrower voor de reply,

 

Maar das raar bij deze ph meter zit enkel een zakje met poeder dat je moet oplossen in 250ml water van 25 graden om te ijken. De waarde hiervan is 9.18.

Ik heb dit ook zo gedaan ik moet heb niet echt veel verdraaien. En ik denk dat hij wel goed staat omdat ik het kraanwater op 7.30 meet en dat dit wel een realistische waarde is voor drinkwater. Ik heb nu de mix zo verdunt met kraanwater dat ik aan een Ph van 6 kom. Maar dan is de vraag heeft de voeding dan nog wel nut. Op len fles voeding staat idd een verhouding van 1 : 200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey moefke,

 

Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart hier op het forum en ik denk dat je gelijk hebt.

De oplossing is om een fles Ph + bij je GS te halen en je voedingwater op te waarderen naar de gewenste Ph

 

greetz

vlinders

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft plagron zo'n lage ph,

 

zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?

 

om er nou PH+ bij te gooien, lijkt me niet ideaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor EC heeft t leidingwater zonder voeding?

Is ook handig om te weten natuurlijk :P

Oeps, foutje bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de gebruiksaanwijzing , die je natuurlijk heel goed gelezen hebt, van de pH meter staat dat je de meter eerst op 7.01 moet ijken en daarna op 4.01. Hoort dat zakje met pH 9.18 bij deze pH meter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph meters kan je ijken op 7.01, 4.01 en 10.0 deze laatste is voor ons NIET van belang.

ik heb terra wel eens gebruikt, en zo ver afgezuurd zoals bij jouw is mij nooit overkomen. meestal 5.9

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik plagron alga en men ph staat nadien op 6.6 als ik 5ml op 1liter geef

en men water heeft eerst een ph van 7.2 ongeveer nu weet ik het niet of dat bij het

terra concept anders is

Share this post


Link to post
Share on other sites

je stelt met het ijken van de pH een (-)logaritmische schaal in van de H3O+ concentratie -log van de pH is dan ook de concentratie van H3O+ in mol/l. van pH 7 naar 6 is dus ipv 1keer hogere H3O+ conc. een 10 macht --> bij pH 7 heb je dus 1x10-14 deeltjes van H3O+ en 1x10-14 deeltjes OH- wat bij pH 7 dus gelijk is aan elkaar...

http://nl.wikipedia.org/wiki/PH

 

als je de pH meter ijkt stel je dus de schaal van de grafiek dus een beetje bij... maar missschien zit je membraantje van elektrode wel gewoon verstopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een vaste gebruiker van Plagron Terra grow en heb nog nooit deze ph daling meegemaakt.

 

Bij mij zakt de ph van 7.3(kraanwater) naar ongeveer 6.4 na toevoeging van terra grow.

 

Al eens gedacht aan een productie foutje van Plagron? :P

 

Ik zou een nieuwe fles/can halen :P

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast bedenkt voor de reply's iedereen.

 

Ik begin stilaan ook te denken aan een productie foutje. Want als ik men kraanwater meet meet ik 7.3 En dit kan perfect kloppen. Ik ga nu voor de zekerheid ijkvloeistof bestellen om men ph meter zeker eens na te kijken Maar als he daar niet aan ligt kan het bijna niet ander dat de voeding slecht is

Is het dan wel verstandig om de voeding nog te geven ? Ik heb ook een flesje plagron terra bloem Ik zal hier ook eens mee testen om na te gaan of dat het dan ook slecht ik maar daarover zal ik later de results posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard moet je die voeding dan niet meer geven.

Je kan de ph wel bij gaan stellen maar dat lijkt mij nou niet echt verstandig omdat je niet weet wat er allemaal nog meer mis is met deze fles/can Terra Grow.

 

Overigens kan je best FF Terra Bloom geven i.p.v. Terra Grow.

Doe ik ook wel eens als iets op is en ik te lui ben om iets anders te halen :)

Heb nog geen verschil gemerkt en ben er steeds méér van overtuigd dat er allemaal niet zo héél veel verschil zit(in het resultaat) tussen al die "basisvoedingen"

 

De boosters zijn (naar MIJN mening) Véél belangrijker en ik ben nog steeds erg tevreden over de Green Sensation van Plagron :o

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm,

 

Ik heb dus wel echt pech nu heb ik een mix gemaakt van 1l water en 5ml terra bloom het andere en nu kom ik opnieuw met een ph waarde van 2.63

Ik ben dus radeloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleempje is opgelost ik heb een nieuwe ph meter gekocht en bij deze heeft het water een normale waarde van 6.15 na toevoeging van de voeding :-).

 

Thx all for your help :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...