Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rooie indiaan

Moet Cannabis Legaal Worden???

Recommended Posts

Dagelijks wordt het Wietforum bezocht door honderden mensen, het grootste deel zijn niet-geregistreerde bezoekers, maar allen hebben gemeen dat ze blowen en/of kweken en iets meer daarover willen weten. (Zie de statistieken op het forum!)

 

In het verleden zijn er in ons land al tal van pogingen gewaagd om Cannabisgebruikers te verenigen en zo een achterban te creëren om het politiek voor elkaar te krijgen dat het kweken en gebruiken van Cannabis uit de illegaliteit wordt gehaald. Maar al die initiatieven werden door de politiek van tafel geveegd, veelal omdat de organisatie te rommelig was en er geen charismatisch leider was die de achterban kon verenigen.

 

Tal van wetenschappelijke rapporten die aantonen dat het gebruik van Cannabis minder schadelijk is voor de gezondheid dan menig ander genotsmiddel, worden door de wetmakers naast zich neer gelegd.

Zo wordt dus al vele jaren in deze democratie de persoon die er voor kiest een blowtje te willen roken, of dat nou om medische reden is of gewoon omdat het lekker is high te zijn, gediscrimineerd en gecriminaliseerd.

 

Mijn oproep, op deze Goede Vrijdag, is aan allen hier op het forum: laten we ons verenigen en laten we ons massaal verzetten tegen al de negatieve politieke spelletjes die over onze hoofden worden uitgespeeld, kom op, wordt wakker en strijd mee!

 

Het grote probleem in het verleden was vaak dat blowers afhaken als het er om gaat dat zij hun gezicht moeten laten zien en actie voeren, waarschijnlijk als gevolg van alle (sociale en maatschappelijke) taboes die er op het gebruik van Cannabis rusten.

 

Maar we zijn mondiger geworden en er is uitgebreide kennis over alles wat met Cannabis te maken heeft, er moet dus ook wel ergens een charismatisch persoon te vinden zijn die het aan wil om zo'n politieke beweging zijn gezicht te geven.

 

WIJ ZIJN GEEN CRIMINELEN MAAR MENSEN DIE ZELF WILLEN KIEZEN WAARVAN WIJ WILLEN GENIETEN!

WIJ RESPECTEREN HET LEVEN EN DAT VAN ONZE MEDEMENSEN.

WIJ WILLEN ONS NIET LANGER LATEN MARGINALISEREN, CRIMINALISEREN EN DISCRIMINEREN DOOR DE POLITIEK VAN KAPITALISTISCHE CHRISTEN DEMOCRATEN!

 

 

BLOWERS VAN NEDERLAND VERENIGT U!

 

Laat van je horen en praat erover.

 

Hier kan die discussie alvast beginnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ook weten hoe jij denkt over legalisatie!!!

 

LEGALISEER CANNABIS NU!!!

 

Rooie Indiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, ik vind dat een plantje legaliseren moeilijk is.

Liberaliseren, terug naar normaal.

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja, ik vind dat een plantje legaliseren moeilijk is.

Liberaliseren, terug naar normaal.

:wOOt

 

@suffie63:

In de wet staat wel dat het plantje illegaal is (en dat is niet de vreemdelingen wet!)

Liberaliseren = bevrijden, als je iets wilt bevrijden verkeert het niet in "normale" omstandigheden maar in gevangenschap.

Wat bedoel je nou precies met "terug naar normaal"???

 

LEGALIZE CANNABIS NOW!!!

Rooie Indiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat onderstaand artikel dicht bij de werkelijkheid komt waarom wij de gewone normale hobby kwekers de dupe van zijn geworden:

 

"Met een hennepkwekerij valt in korte tijd veel geld te verdienen. Maar er is ook een fors startkapitaal nodig. Kapitaal wat veel mensen zelf niet hebben. Ze worden daarmee een gemakkelijke prooi voor criminelen die de benodigde apparatuur voorschieten. Daarin schuilt een groot risico; deze financiers willen wel ‘waar’ voor hun geld. En bij ontdekking gaat de exploitant in wiens woning de kwekerij is aangetroffen voor de bijl. De financier op de achtergrond blijft daarbij meestal buiten schot. Onduidelijk is bovendien of de financiers bij ontdekking genoegen nemen met hun verlies of later alsnog verhaal komen halen bij de exploitant. Maar ook als ontdekking uitblijft, vallen exploitanten in handen van criminelen. Ze moeten de hennep immers kwijt en de financiers bieden hiervoor een kanaal. Zo komen mensen terecht in een crimineel circuit. Waarbij het zeer twijfelachtig is of je eruit kunt stappen op het moment dat je dat zelf wilt. Feit is dat de opsporingsmethoden sterk verbeterd zijn en de snapkans daarmee aanzienlijk is toegenomen.

 

Om deze ontwikkeling het hoofd te kunnen bieden hebben alle betrokken partijen (gemeente, politie, Essent en Woningcorporaties) afspraken gemaakt om gezamenlijk op te trekken tegen hennepkwekerijen.

 

Als een hennepkwekerij wordt ontdekt, komen alle partijen in actie. De gevolgen kunnen voor exploitanten van een hennepkwekerij ingrijpend zijn:

 

1. de kwekerij wordt ontmanteld en zowel de hennepplanten als de apparatuur worden in beslag genomen. Weg

geïnvesteerde kapitaal!

 

2. de politie maakt proces verbaal op en stuurt dit door naar de officier van Justitie. Deze start een strafrechtelijke

 

procedure. Mogelijk een strafblad!

 

3. als er met de elektriciteit is geknoeid wordt de woning afgesloten. Heraansluiting vindt eerst plaats na herstel van de

 

meter en betaling van de aansluitkosten. Bovendien volgt een navordering van illegaal afgetapte elektriciteit. Forse extra

 

kosten!

 

4. Woningcorporatie start een gerechtelijke procedure om de huurovereenkomst te ontbinden en de woning te ontruimen.

 

Mogelijk geen woonruimte meer!

 

5. als de exploitant een uitkering via de gemeente heeft volgt een korting of zelfs stopzetting van de uitkering. Mogelijk

 

minder inkomsten!

 

De exploitant wordt geconfronteerd met een reeks maatregelen die hem/haar aan het einde van het traject misschien wel veel meer kosten dan de hennepkwekerij heeft opgeleverd. Wat blijft er dan nog over van deze lucratieve bijverdienste?

 

Waarom ontruiming van de woning?

 

Van verschillende kanten wordt betwijfeld of de Woningcorporatie wel een gerechtelijke procedure moet starten om de huurovereenkomst te ontbinden en de woning te ontruimen. Zijn de betrokken huurders immers niet al genoeg gestraft? Welk belang heeft de woningcorporatie dan nog bij een ontruiming?

 

 

 

Wij hebben verschillende redenen om op te treden tegen exploitanten van hennepkwekerijen. We willen vooropstellen dat we ons realiseren dat het vaak gaat om ‘gemakkelijke slachtoffers’, mensen die in financiële nood zitten en hopen op deze wijze uit hun problemen te komen. Er zijn echter andere en betere manieren om problemen op te lossen. Huurders dienen zich te realiseren dat zij een verantwoordelijkheid hebben tegenover de verhuurder en hun woonomgeving.

 

Voor Woningcorparaties als verhuurder gelden met name de volgende argumenten, waarom wij van mening zijn dat we wel op moeten treden:

 

1. de wijze waarop een hennepkwekerij wordt gerund is niet bevorderlijk voor de staat van de woning. Er is

 

sprake van een aanzienlijke vochtproductie. Er is een voorbeeld bekend waarbij de tussenwand met de

 

naastliggende woning zo vochtig werd, dat bij de buren de verf niet bleef zitten. Het is daarmee ook

 

schadelijk voor het leefklimaat in de woning.

 

2. vaak wordt geknoeid met de elektra-installatie en wordt op onvakkundige wijze elektra in de kweekruimte

 

aangelegd. Daarmee ontstaat een brandgevaarlijke situatie, niet alleen voor de betrokken bewoners maar

 

ook voor de directe omgeving.

 

3. Woningcorporaties lopen een verzekeringsrisico, namelijk dat onze verzekeringsmaatschappij ingeval van

 

brandschade de schade niet (volledig) vergoed omdat er ‘misbruik’ is gemaakt van de woning.

 

4. een woning is bedoeld als woonruimte. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen mogen in de woning

 

bedrijfsmatige activiteiten worden uitgevoerd en dan nog alleen na voorafgaande schriftelijke aanvraag

 

en toestemming. Door de woning gedeeltelijk een andere bestemming te geven wordt ook in strijd

 

gehandeld met het bestemmingsplan.

 

5. een ander, belangrijk argument is de grote waarschijnlijkheid dat exploitanten van hennepkwekerijen in

 

het criminele circuit verzeild raken, waardoor zij het woonklimaat voor de omwonenden ernstig in gevaar

 

brengen.

 

 

 

Deze overwegingen hebben ertoe geleid dat de woningcorporaties participeert in een gezamenlijke aanpak van dit in omvang toenemende probleem teneinde te garanderen dat al onze huurders een optimaal woonklimaat hebben en houden. Hennepkwekerijen vormen door hun aantal en organisatie een veel grotere bedreiging voor het woonklimaat dan een individuele huurder die overlast veroorzaakt of er een afwijkend leefpatroon op na houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frequency_of_Art

 

Alles wat hier wordt aangedragen is alleen maar meer reden om Cannabis te legaliseren.

Vanuit mijn gezichtspunt is alle criminaliteit rondom ons geliefde kruidje alleen maar uit te roeien door legalisatie, dat wat niet verboden is, is ook niet meer zo spannend en al die mensen, die met hun mega kweekerijen en zakkenvullerij nu de sfeer verzieken, kunnen dan opzoek gaan naar iets anders waarmee ze hun criminele inslag kunnen botvieren.

 

Het artikel gaat voorbij aan al die mensen die geheel ter goedertrouw een blowtje willen roken en helemaal niet crimineel zijn en ook helemaal niets met criminaliteit te maken willen hebben.

Door die mensen over één kam te scheren houdt men de mythe in stand dat alle blowers criminelen zouden zijn.

 

Deze discussie echter, gaat niet over criminaliteit maar over de legalisatie van cannabis.

 

Cannabis is alomtegenwoordig in onze maatschappij. Ons land telt talloze kleinschalige kwekers.

En dat terwijl het kweken van cannabis bij wet nog steeds verboden is.

Als we een invloed willen hebben op de markt en op de kwaliteit van het product, zit er niets anders op dan cannabis legaal te maken.

In het belang van de volksgezondheid moeten we ervoor zorgen dat cannabisgebruik, dat anno 2008 nu eenmaal ingebugerd is, zo weinig mogelijk risico’s inhoudt.

Overheidstoezicht op de productie en de distributie zal zorgen voor redelijke prijzen en een kwaliteitsverbetering.

Zolang de cannabisteelt illegaal blijft, zal de situatie oncontroleerbaar blijven.

 

Daarom moeten de blowers in opstand komen tegen de overheid, die door alles illegaal te houden, alleen maar in de hand werkt dat deze mensen slachtoffer kunnen worden van dergelijke criminelen.

Zo'n opstand kan alleen maar effectief zijn als blowers zich verenigen en er een harde achterban is die bereid is om actie te voeren.

 

Dáár gaat deze discussie over, over het aanzetten tot actie bereidheid van hen die er voor kiezen te blowen,

niet over de criminele uitvloeisels van een, tot nog toe, mank overheidsbeleid.

 

WIJ ALLEN ZÍJN DE DEMOCRATIE, WIJ ALLEN HEBBEN EEN STEM, WIJ ALLEN ZIJN IN STAAT OM MISSTANDEN AAN DE KAAK TE STELLEN, WIJ ALLEN HEBBEN DE MACHT OM VERANDERINGEN TE DOEN PLAATSVINDEN.

GEBRUIK DIE MACHT, DIE STEM EN HELP MEE DE BLOWERS TE VERENIGEN EN DE DEMONISERING VAN CANNABIS TOT HET VERLEDEN TE LATEN BEHOREN.

 

LEGALISEER CANNABIS NU!!!

Rooie Indiaan.

 

Ps. Ik ga er in mijn stelling vanuit dat de meeste growers ook blowers zijn, zeker de kleinschalige, zij worden dus niet apart genoemd.

 

Kijk hier maar even als je meer wilt weten over de straffen die er op cannabis staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Chief smoker / rooie indiaan ......

Weinig animo voor dit topic zeg ... valt me een beetje tegen.

Maarja ... bij Cannabisme, het ware geloof ? loopt het ook niet zo.

 

Ik was dus al langzaam bezig wat mensen te organiseren om met Cannabisme

officieel de status van GELOOF/(wereld)RELIGIE af te dwingen.

Op die manier zou men het NOOIT MEER kunnen verbieden om dat elk "vrij"/democratisch land

vrijheid van geloofsovertuiging / geloofsuiting heeft.

 

Ik geloof namelijk in Cannabis zoals ook Jack Herer , dominee Phillips en vele anderen dat doen...

en ben hier in Amsterdam mijn ideeen onder kunstenaars en artiesten al een beetje aan het verspreiden.

(binnenkort maar weer eens "sticknikken" in Ruigoord :wOOt )

Een aantal van hen heeft al geopperd om eerst maar eens een stichting op te richten... waar we op dit moment

serieus over nadenken. We zijn het er wel over eens dat deze "ludieke?" actie :

Cannabisme als RELIGIE presenteren ... alleen kans van slagen heeft als we het in een keer goed doen

dus ben ik op het moment met twee andere (rokende/kwekende) taalkunstenaars druk bezig aan de

"officiele" HIGHlige geschriften der Cannabisme.

 

Maar de plannen voor een, op dat "officiele" geloof gebaseerde, politieke organisatie zijn er ook al ...

al sta ik daar personelijk niet zo voor te springen... zeker als ik kijk hoe t met GroenVrij is gegaan de afgelopen keer.

 

Ik blijf dit topic volgen hoor opperhoofd... maar ik hoop wel dat het hier snel wat drukker word...

t lijkt wel of iedereen het maar best vind dat ze als "crimineel" gezien worden :wacko:

NOU ...IK NIET !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Guy's,

 

mijn zegen hebben jullie en die desintresse, het probleem wordt zo ook wel duidelijk hé?

 

Op wietforum zitten veel mensen die er aan verdienen en zich als het ware hebben neergelegd bij het feit dat het verboden is. Van mij mogen ze hoor, daar niet van. Ze doen tenminste wát, ze verzetten zich. Anderen willen er liever niet al te veel over nadenken en gewoon lekker met de plantjes klooien. Hun angst is b.v. dat legalisatie inhoudt dat de staat de teelt overneemt en de gewone burger alsnog verbiedt om te telen, want dat heet dan ineens accijns ontduiken hé?

 

In de coffeeshop wereld kwam ik toen ik bezig was voor Groen Vrij shophouders tegen die zeiden:

als mijn collega's dicht gaan krijg ik meer klanten, dus legalisatie, pfff.

 

De cannabis wereld zit dus als het ware gevangen in een rare looping waar heel moeilijk uit te komen valt.

Als je je wendt tot de consument ontdek je dat die niet echt in beweging komt, want die zijn véél te relaxed van die wiet. Cannabis is tegenwoordig geen sociaal statement meer, zoals in de hippie tijd, maar bijna een gewoon genotsmiddel. Daar gaat die looping weer!

 

De zakenwereld neemt iedereen te grazen met de stelling dat biobrandstoffen óók slecht voor het millieu zijn, want de teelt van mais, soja en nog zo wat hebben hun nadelen. Het blijft een probleem.

De media blaten dit soort nonsens trouw na.....

Ik heb een dergelijk onderzoeks instituut al eens benaderd met de stelling dat dit oude koek is. Er zijn al vaker dit soort onderzoeken geweest, al jaren geleden. Je krijgt nu eenmaal altijd dezelfde negatieve uitkomst als je consequent via de verkeerde gewassen in de verkeerde richting blijft zoeken.

Als je de boel bekijkt met Hennep als basis gewas krijg je heel andere uitkomsten....

Het antwoord? Tja meneer Bruining, Hennep is nu eenmaal illegaal en sociaal controversioneel, dus dáár gaan we geen aandacht aan besteden.

 

Hoppa, gaan we weer over de kop!

Truc is natuurlijk dat het bedrijfsleven en trawanten niet naar echt groene oplossingen zoeken maar naar methoden om de energie voorziening exclusief, ingewikkeld en dús in de klauw te houden.

We dienen wel afhankelijk te blijven van Shell hé?

 

De enige oplossing is mischien om je te richten op de jeugd, die heeft de toekomst en hun duidelijk te maken dat ze het niet moeten pikken? Of moet het gewoon eerst zo erg worden dat het schapenvolkje echt in paniek raakt?

 

De politiek, het zakenleven en de media gaan hun eigen gangetje en het volk wordt geexploiteerd als loonslaven.

 

Ik dacht dat deze vicieuze circel alleen te doorbreken was door de basis van de politiek zelf te veranderen.

Internetpolitiek bedrijven met behulp van de bestaande forum software.

Nu gaat dat ook wel gebeuren hoor!

Ik durf de stelling aan dat: in de komende 25 jaar alle politieke partijen gedwongen zullen worden om hun achterban meer inspraak te geven via internet. Dat gaat gebeuren, niet omdat ik het zo graag wil, of het idee propageer, maar omdat de technische voorwaarden daarvoor aanwezing zijn. Het kán, leverd voordeel op, dus het gáát gebeuren. Er komt binnenkort een partij, mischien die van Rita wel, die inziet dat je met Internet democratie meer stemmen mee kunt winnen en dan zal de rest wel moeten volgen.

Read my lips......

 

To be continued, Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn genoeg mensen op deze wereld die het met je eens zijn rooie indiaan.

 

Het probleem is dat niet niemand zijn nek uit durft te steken, omdat je dat niet gewaardeerd wordt in deze maatschappij waarin naievieteit, media, massacommunicatie en nog vele andere omstandigheden een rol spelen.

 

Aangezien het volk liever dom gehouden wil worden en liever naar antidepressiva en andere lichaamsvernietigende stoffen wil grijpen (want dat brengt immers geld in het laadje o.a. via de pharmeutische industrie) Men wil natuurlijk niet iets legaliseren wat zo voor de hand ligt. Gewoon een plantje wat medisch gezien zoveel waarde in heel de wereld toevoegd. Het is jammer. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had op het moment geen samples ...

maar een paar ideeen uitwisselen kan ook zeer productief zijn :wOOt

 

 

Ik herken ook een hoop in Wernards verhaal ... en ben er idd ook van overtuigd dat

"we" ons het best op jongeren kunnen richten. Alleen moeten we oppassen dat we straks

niet krijgen van: "ja ... hunnie helpen onze jeugd aan de drugs" .

 

Maar ik denk dat we met het internet , humor en een goed verhaal (en wat is er beter als DE WAARHEID ???)

een heel eind kunnen komen... en als die jeugd eenmaal massa heeft ... volgen de oude hippies e.d. vanzelf wel.

En Cannabisme als religie ??? t klinkt zo gek nog niet... t voeld iig lekker :wacko:

Is op z'n minst een Sociaal/politiek/religieus STATEMENT te noemen ... niet dan jongens :engel ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relax Rooie Indiaan, je jaagt de mensen van het Wietforum op deze wijze de kast op, in het harnas, of hoe je dat ook noemt.

Blijf lekker lid van WF, ze kunnen je input goed gebruiken!

 

Beste WF is het een idee om een apparte catagorie politiek te maken?

Die kan dan ooit evolueren tot een politieke beweging.

 

We hebben nu wel nieuws/media maar dat is eigenlijk niet meer dan een bron van informatie.

Het is verstandig om aan politiek te gaan doen want anders haalt de realiteit ons in voor we de kans hebben gehad om onze achterban te politiseren.

 

Als WF denkt dat dit haar eigen positie in gevaar brengt kan een politiek forum ook compleet nieuw en onafhankelijk worden opgezet. Dan kan dit in de toekomst ook niet verboden worden, want dat komt er natuurlijk ook aan hé?

 

We moeten iets aan politiek gaan doen want de reden dat we in de wiet zitten, zoals we zitten is te danken aan de politiek die alles wat riekt naar geestelijke vrijheid stelselmatig gaat opvreten.

 

Gaan we daar naar zitten kijken?

Nederland dankt zijn ontstaan en zijn welvaart aan geestelijke vrijheid en die wordt langzamerhand steeds meer ondermijnd. Jullie hebben al die wiet toch niet voor niets verstookt? Doe wat met die verkregen inzichten.

Sta nu op, eis je vrijheid op, of blijf voor altijd zitten en ga het leven van een slaaf tegemoet.

 

Staat er in het Nederlandse wapen voor niets een leeuw, of gaan we die vervangen door een schaap?

Gaan jullie blaten of brullen?

 

Groen vrij!

Niet legaal of illegaal, maar vrij! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brul ... brul !!!

(in het wapen van Amsterdam staan er 2 Wernard :smoke )

 

Het is verstandig om aan politiek te gaan doen want anders haalt de realiteit ons in voor we de kans hebben gehad om onze achterban te politiseren.

Als WF denkt dat dit haar eigen positie in gevaar brengt kan een politiek forum ook compleet nieuw en onafhankelijk worden opgezet. Dan kan dit in de toekomst ook niet verboden worden, want dat komt er natuurlijk ook aan hé?

We moeten iets aan politiek gaan doen want de reden dat we in de wiet zitten, zoals we zitten is te danken aan de politiek die alles wat riekt naar geestelijke vrijheid stelselmatig gaat opvreten.

 

Ben het hier helemaal mee eens ... maar er was toch al een canna/politiek domein Wernard (Groen Vrij) ???

 

Mijn personelijke mening is dat politieke filosofieen ook onder het subforum psycho/filo vallen...

het is en blijft immers filosofie ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brul ... brul !!!

(in het wapen van Amsterdam staan er 2 Wernard :smoke )

 

 

 

Ben het hier helemaal mee eens ... maar er was toch al een canna/politiek domein Wernard (Groen Vrij) ???

 

Mijn personelijke mening is dat politieke filosofieen ook onder het subforum psycho/filo vallen...

het is en blijft immers filosofie ???

 

 

@ cyberskunk

Ik ben het met je eens dat het subforum beter is maar zoals je kunt lezen in mijn eerdere post (waarvan ik dus geen link kan plaatsen!!!) wil "men" van het forum dat het hier geplaatst wordt. ik heb er geen bezwaar tegen als het verplaatst wordt.

 

gallery_13511_4844_18403.gif

 

 

 

Rooie Indiaan.

 

 

//edit by mikeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

back to basics: hiphop4hemp

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx suffie :P helemaal toppie dit.

Ik ben zowel HipHopper (wij zijn in weze gewoon "next gen. hippie's" :P )

als overtuigd Cannabist ... voor deze Actie (en uiteraard om mijn hiphop collectie uit te breiden)

maak ik speciaal een paypall aan... en ik roep alle andere HipHoppers en/of Cannabisten op dat ook te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind inderdaad dat weed (in belgie) zou moeten verkocht kunnen worden . In het eerste geval zou het een hele daling zijn in het zogenaamde 'drugstoerisme' aan de randgemeente van nederland. Het zou ook volgens mij een hele goede zaak voor de economie in belgie zijn mits 1/5 van onze bevolking wel eens weed rookt.(kweken,verkopen enz)

 

ik vind het eigenlijk ook niet meer dan juist dat ze deze verkoop legaliseren want alcohol namelijk is een veel zwaardere drugs en deze is legaal zelfs vanaf 14/16 jaar en dan denk je ook kom man waar zijn we meebezig----> ik heb nog nooit iemand zich zien dood roken maar heb heb er toch al enkele gezien die zich bijna doodgezopen hadden......

 

En als ze het toelaten vanaf 21jaar zou dit niet mis zijn op deze leeftijd weet je al welke beslissing je neemt zonder invloed van anderen.

 

 

grtz :P

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 1998 startte de VN een 10 jaren strategie. Er zouden ‘meetbare resultaten’ bereikt gaan worden in de bestrijding van drugs, waaronder een ‘aanzienlijke vermindering’ van de kweek van cannabis, coca en opium voor het jaar 2008. Van 10 tot 14 maart kwam de VN Drugscommissie in Wenen bijeen om de resultaten te bespreken...

 

De oorlog tegen drugs is de afgelopen tien jaar geïntensiveerd. Nóg meer geld pompten overheden in opsporingsmethoden, wetten werden gewijzigd en gevangenissen stroomden vol. ‘Meetbare resultaten’ zijn er in de activiteiten dus zeker wel behaald, maar hoe zit het met de productie, het gebruik en de handel zelf? Is daar iets in veranderd? Nou nee; drugs zijn nog steeds overal verkrijgbaar, wat politici ook mogen beweren. Sinds 1998 is de wereldwijde productie van cannabis, coca en opium zelfs gestegen.

Het gebruik van drugs kan problemen veroorzaken, maar het verbod op drugs veroorzaakt rampen. Miljoenen mensen worden gecriminaliseerd, miljarden worden besteed aan een zinloze en contraproductieve oorlog. Pogingen om schadelijk gebruik te verminderen en mensen verantwoord te laten gebruiken met behulp van voorlichting, worden actief tegengewerkt door regeringen. Ondertussen blijft de drugsmarkt in de handen van criminelen, die enorme winsten opstrijken. Geld dat weer wijdverbreide corruptie in de hand werkt.

 

Recht om te kweken

Drugsbeleid zou een zaak van volksgezondheid moeten zijn, niet van justitie. ENCOD (European Coalition for Just and Effective Drug Policies) maakt zich hier hard voor. Het platform vraagt de VN om het recht van elke volwassene te respecteren om natuurlijke planten te kweken voor eigen gebruik en niet-commerciële doeleinden. Ook moeten landen toestemming krijgen om te experimenteren met drugsbeleid dat niet gebaseerd is op een verbodsregime.

De VN-vergadering in Wenen was natuurlijk dé gelegenheid om deze urgente boodschap te laten horen. Van vrijdag 7 tot en met zondag 9 maart liet ENCOD de mislukte afloop van de VN 10 jaren strategie niet ongemerkt voorbij gaan, middels een demonstratie, (pers)conferentie, filmvoorstelling en natuurlijk de nodige afterparty’s.

 

Doodstraf afschaffen

Vanaf het plein Praterstern, met het beroemde reuzenrad op de achtergrond, vertrekt vrijdag een bonte stoet demonstranten. Busjes en een aanhanger met soundsystems zorgen voor de juiste vibe; de DJ’s toveren iedere denkbare drugsplaat tevoorschijn. De groep is niet erg groot, een paar honderd man, maar aan spandoeken en borden met leuzen geen gebrek. Ook mooi om te zien hoe divers de groep is; jonge anarchisten en oudere dames lopen gebroederlijk naast elkaar.

Drie dagen later komt de VN Drugscommissie bijeen in Wenen. Gezien de feiten die voor een ieder open en bloot op tafel liggen, is er toch een reeële kans dat deze vergadering een mijlpaal in de drugsgeschiedenis gaat zijn. Want hoe kan de wereld nu nog zijn kop in het zand steken?! Maar de openingsspeech van Antonio-Maria Costa, directeur van het drugsbureau van de VN, voorspelt niet veel goeds... Volgens hem zijn er ‘significante’ resultaten bereikt waar men trots op mag zijn, alhoewel veel mensen deze niet willen erkennen, ook al zijn er harde feiten. Positief is de nadruk die hij legt op het belang van mensenrechten en zijn roep om het afschaffen van de doodstraf voor drugsmisdrijven.

 

Afleidend verhaaltje

Maar minder sympathiek en hoopvol is zijn reactie op een vraag van Freek Polak, bestuurslid van ENCOD en Stichting Drugsbeleid: als verbod de enige manier is om het drugsprobleem aan te pakken, hoe verklaart u dan dat het gebruik van cannabis in Nederland ondanks de coffeeshops lager is dan in de buurlanden? In plaats van een duidelijk en eerlijk antwoord te geven, begint Costa over de recente plannen in Nederland om coffeeshops te sluiten. Een onzinnig afleidend verhaaltje natuurlijk; politieke besluiten dienen op bewijs gebaseerd te zijn, maar zouden niet als bewijs gebruikt moeten worden! Freek laat het er niet bij zitten, en eist een eerlijk antwoord. To make matters worse, wordt zijn microfoon vervolgens simpelweg uitgeschakeld...

 

Weten hoe het in Wenen is afgelopen? Check: www.encod.org.

 

BRON.

 

En voor een leuk filmpje waarin Antonio-Maria Costa te kakken wordt gezet door Freek Polak:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ben nog niet zo lang lid hier, maar heb inderdaad gemeen dat ook ik verzot ben op zowel het roken, als het kweken van het lieve leuke plantjes(woorden van me huisbazin, zag me plantjes, direct haar kop er in en maar vragen, en positief zijn over de lekkere geur :P , en ik maar liegen dat oude mensje :) ).

 

Oké, ben een klein beetje denker, maar geen doener(zeker nie op zo'n computerdinges),

maar heb misschien ideetje, want alle kleintjes kunnen helpen.

 

Het probleem is dat iedereen( ook ik!) altijd maar roept en van z'n kl""" maakt, dat ze moeten legaliseren.

Maar niemand staat te springen om met z'n kop bij die zeikers het eens uit te leggen :o

 

Misschien dat iets annoniems wel wat schot in de zaak brengt.

 

Een soort stemming.

Als er hier iemand met verstand van computers eens een affiche maakt met de boodschap over het legaliseren van ons plantje, en met de verwijzing naar wietforum, waar je dan voor of tegen kan stemmen.

 

Ieder kan dan enkele van die affiches uithangen( stamcafé, growshop, misschien zelfs warenhuis, het is een vrij land)

Misschien een plan die niet zal slagen, want affiches hangen en stemmen doe ik , maar om ze te maken ben ik wat ouderwets en dom op zo'n ding.

 

Het is maar idee, we zien wel wat er hier van gedacht wordt

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen gek idee El Fish :o

 

Misschien dat ik (als kunstenaar)

en Rooie Indiaan (met de computerskills)

hier iets mee kunnen doen ???

Wat jij opperhoofd ??????

 

input van anderen is natuurlijk ook van harte welkom.

 

O ... en we zullen met de "WF leiding" in gesprek moeten of we hierheen

of toch naar een ander (nieuw) forum (mogen/) moeten linken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben echt niet goed in politiek en hoe dat in z'n werk zit(zakken vullen en hun eigen postje veilig stellen, da ken ik er van).

Maar als je met de stem en verhaal van de mensen gaat(kleine vragenlijst bij de stemming ofzo), en kunt aan tonen dat de gewone man van de straat het gebruikt en niet perse alleen minderjarigen, werklozen, holigans,...

Maar ook je bakker, je buur, het lief van je dochter en eventueel je advocaat.

 

Laat de mensen iets anoniems doen en dat loopt wel los.

Het is niet zoals met alcohol, vlug enkele trekjes en een grote muil opzetten.

Neen wij zijn rustig, stil, en stukken stiller dan alcoholdrinkers.

 

hopelijk zit er iets in, kzie me al bij me mama thuis komen, ma kga affiche hangen é(ze komt zot :P )

aan me eigen venster zou ik best geen hangen zeker :)

 

Ben al blij dat iemand er iets in ziet, dacht wat heb ik nu weer zitten zeveren, ma komt goed.

 

El Fish :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een poster maken is niet zo moeilijk, doe ik graag, maar of het iets zal toevoegen aan wat er al is op dat gebied is maar de vraag.

 

Destemeer ik me verdiep in deze materie destemeer sites ik op het internet tegenkom die zich bezighouden met de wens tot legalisatie.

Google maar eens wat steekwoorden zoals "legalize cannabis" of "legaliseer wiet" je wordt overspoeld met informatie en ook acties, in België binnenkort, in augustus in Berlijn de Hanfparade en dan al die legalize sites uit de VS.

 

Maar nergens zie je concreet iets gebeuren op het politieke vlak behalve dan D66 die nu met het legaliseren van mediwiet een wit voetje bij de kiezer probeert te halen.

 

Ik ben het eens met Elfish, blowers blijven liever in de annoniemiteit als het om dat soort dingen gaat.

Ze hebben echter niet door dat ze door annoniem te blijven, de poten onder hun eigen stoel vandaan zagen.

 

Al die vermenging met criminaliteit zal er op een gegeven moment toe leiden dat het hele gedoogbeleid op de schop gaat, dan mag jij je wietje weer, net als in de zestig en zeventiger jaren, bij een of ander louche figuur zien te scoren en zullen er weer meer junkies komen want dat is waar die criminelen op uit zijn, dat jij van hen afhankelijk bent, revival of the pushers!

 

Dat was trouwens een van de hoofdredenen van het gedoogbeleid, zien te voorkomen dat cannabisgebruikers in handen vallen van meedogenloze pushers.

Daarom hebben mensen zoals ik jarenlang gestreden, om zoiets al koffieshops te krijgen hoewel ik daar ook niet graag kom, maar het is beter dan uitgeleverd te zijn aan een of andere pusher.

 

Dat achteraf de achterdeur niet werd gereguleerd is alleen maar aan justitie te danken met als gevolg dat er geen enkele controle is op de herkomst van wat je blowt!

Zo krijgen vrouwen- en wapenhandelaren het nog steeds voor mekaar een afzetgebied te vinden voor de wiet die ze in hun mega kwekerijen kunnen kweken of dat laten doen door mensen die zij onder de plak hebben.

 

Legalisatie zou al die wanstoestanden in een keer uitwissen, dan zouden de ware criminelen hard aangepakt kunnen worden.

Maar je vraagt je soms af aan welke kant de politiek staat, het lijkt erop dat zij er alles aan doe om die criminelen in de kaart te spelen.

 

Even terug naar het legaliseren.

Ik zou het best wel leuk vinden als er een poll zou komen bij dit topic maar ik weet niet hoe dat moet.

Is er iemand die ons hiermee verder kan helpen?

 

Tot zover,

 

Rooie Indiaan.

 

gallery_13511_4844_9544.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blowers en vooral kwekers(eigen gebruik) anoniem willen blijven is logisch natuurlijk.

Als ik als kweker voor eigen gebruik me bek ga gaan open doen en vrij alles vertel, zoals we hier kunnen,

en het haalt iets uit ! Dan weet ik , dat ik wel 5/10jaar mezelf niet kan voorzien van me eigen, zo geliefde, rokertje.

Ze laten je kop niet gerust tot je die bek weer toe doet en weer mee gaat blaeten in de weide, bij de rest van de ja knikkers.

 

En zoals je al door hebt waarschijnlijk ben ik niet zo goed in al die technologie van computers, gsm, gps(is dat veel groter of een konijn???),..., maar dat is wel het heden é, babbelen met je gebuur op een chat, sms'en van de ene kant van het café naar de andere om te vragen waar ze de volgende gaan drinken, en ne gps aan je ruit hangen om naar de winkel te gaan om dat stoer is zeker of in de mode.

 

Waarom zit er op het speelplein waar ik 15jaar gezeten heb met heel de buurt geen kat meer?

 

Wil je mensen bereiken moet het via zoiets als internet, en media en mensen werken graag met zo'n dingen en het is anoniem é, echt belangrijk!

 

Ik ben een vaste studio brussel luisteraar, een zeer gerespecteerde radiozender in belgie, wel er word daar "open" over een jointje roken gepraat, deze week(weet niet wie of wat) was er iemand( bekende vlaming) die zei dat je een moest roken om dat bepaalde liedje te beluisteren.

heb bij het aankondigen van dat zelfde liedje nog 2x horen spreken over dat jointje.

 

bedoel maar, zo horen niet rokers dat ook , andere mensen moeten gewoon weten dat het iets doodgewoons is, wat alle duizenden jaren gebruikt word.

 

Mensen die het niet kennen moeten inzien dat er "weinig" verschil is tussen bouwvakker willy die na ze werk enkele potten tot zich neemt om te ontspannen en die gasten met hun haar in de war en wijde broekjes aan 1 smoren in zonnetje .

 

We mogen niet vergeten dat een politieker zijn kiezers moet kopen é, laat de mensen maar eens positief doen over wiet tegen een schepen van het stadsbestuur(meestal toch ook weer aan een toog met een varenrouwmug of wast een

vlieg in hun oog), hij gaat er zeker al eens over opsmijten in z'n partij.

 

Als die oudere politiekers, die misschien ook wel eens gerookt hebben in hun studententijd, weg zijn word het pas echt bespreekbaar, maar het was te strafbaar in hun tijd.

De generatie die nu opkomt moet nu nog even naar hun oudjes luisteren, maar zij hebben het strenge nu niet meegemaakt en gaan daar soepelder in worden, maar dat duurt nog enkele jaren natuurlijk.

 

Dus moraal van het verhaal:

anoniem aktie voeren van uit de zetel zie ik wel zitten, maar wil me eigen rokertje niet in gevaar brengen.

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik besef me ineens weer hoe "goed" ik het hier in Amsterdam (nu nog!) heb.

(ik schijn het nog wel eens te vergeten omdat het naar mijn zin nog lang niet GOED GENOEG is :P )

 

Ik bedoel ... ik loop al meer als 10 jaar ongegeneerd rond met een joint in mijn smoel,

kan roken wat ik wil (lekkere goed (biologisch) gekweekte soortjes)

en heb al jaren plantjes in de tuin of op t balkon...

zonder dat er ooit een haan naar gekraaid heeft.

 

Helaas begin je hier ook de verandering te merken inmiddels ... en hoe !!!

In het Vondelpark (of all places !) word je tegenwoordig beboet voor cannabisgebruik.

 

De ene coffeeshop na de andere verdwijnt ... niet alleen vanwege overtredingen

(waar ik nog in kan komen, al is het natuurlijk bullshit als 1 persoon in je shop een paar grammetjes illigaal poeder

in zijn jas/tas heeft zitten de shop dicht moet ... waar honderden tot duizenden mensen die zich WEL NETJES AAN DE WETJES HOUDEN dan onder moeten lijden !!!)

maar ook omdat ze geen nieuwe vergunning krijgen als ze moeten verhuizen wegens sloop of renovatie van het pand waar ze inzitten.

 

Om nog maar te zwijgen van de "war on drugs" waarin ze blijkbaar geen onderscheid willen/kunnen maken tussen

een homebox/kweektentje met "3" en een GARAGEBOX met 300 planten !!!

al moet ik er wel bijzeggen dat dat vaak aan de (micro) kweker zelf te wijten is ivm stankoverlast...

(een goede droogruimte is dus zeker geen overbodige luxe boys & girls !!! :D ook niet met 3 plantjes dus.

En anders gewoon wat langer wachten met de volgende kweek en je kast/tent als drooghok gebruiken.)

en/of "handel" vanuit huis. (die dus weer "overlast" veroorzaakt of iig de aandacht trekt) ... sukkels! .

 

Een paar reacties op Rooie indiaan en El fish:

Ik ben het eens met Elfish, blowers blijven liever in de annoniemiteit als het om dat soort dingen gaat.

Ze hebben echter niet door dat ze door annoniem te blijven, de poten onder hun eigen stoel vandaan zagen.

Al die vermenging met criminaliteit zal er op een gegeven moment toe leiden dat het hele gedoogbeleid op de schop gaat, dan mag jij je wietje weer, net als in de zestig en zeventiger jaren, bij een of ander louche figuur zien te scoren en zullen er weer meer junkies komen want dat is waar die criminelen op uit zijn, dat jij van hen afhankelijk bent, revival of the pushers!

Dat is idd waar we naar toe gaan als we op deze weg blijven ...

als ik het gemak zie waarmee "de jeugd" tegenwoordig al een grammetje coke of een paar pilletjes (wat dan ook???)

kan krijgen door middel van een simpel smsje ... geleverd op t schoolplein !!! ben ik diep geschokt.

En dan bedoel ik niet alleen t gemak waarmee ze het kunnen krijgen (terwijl ze drank en softdrugs NIET MEEKRIJGEN

bij supermarkt/slijter of COFFEESHOP) maar ook de vanzelfsprekendheid waarmee ze op zo'n vroege leeftijd massaal aan de drank en de harddrugs zitten ... liefst nog elk weekend ... op van die feestjes waar "hoertjes" van 15/16 zich

laten neuken voor een lijntje of een paar breezers !!!

 

Ondertussen zitten er misschien een paar klas/leeftijdsgenootjes relax een jointje te roken... gehaald door een ouder of grote broer :) :o ... omdat je ze liever "GECONTROLEERD" een jointje laat roken op de bank bij je thuis ... als dat ze gaan lopen "experimenteren" op zon zo net genoemd feestje .

Begrijp me niet verkeerd hoor ... de toegang tot de coffeeshop vanaf 18 is prima hoor ... zou van mij zelfs 21 mogen zijn ... maar het lijkt me niet RAAR om het roken vanaf 16 ONDER BEGELEIDING wettelijk toe te staan.

(ik bedoel ... vanaf die leeftijd mogen ze zelfs sex hebben met meerderjarigen ... en deelnemen aan t (gemotoriseerd)verkeer )

Zou een hoop Alcoholisten en "junkies" schelen volgens mij.

Legalisatie zou al die wanstoestanden in een keer uitwissen, dan zouden de ware criminelen hard aangepakt kunnen worden.

Maar je vraagt je soms af aan welke kant de politiek staat, het lijkt erop dat zij er alles aan doe om die criminelen in de kaart te spelen.

Idd ... legalisatie zou een hoop in positieve zin veranderen !!! Als het Legaal is/word/blijft om 5 (tot 10) plantjes voor eigen gebruik te houden helemaal.

Alle mensen hier op WF die zo hard roepen dat LEGALIZEREN niet hoeft ... zijn gewoon bang dat ze er straks MINDER

aan kunnen verdienen !!! Minder dus ... en niet NIKS !!! Ik weet dat ik nu aan aantal medeforummers RUW tegen de haren instrijk ... maar ik daag hen bij deze uit om me een andere GOEDE REDEN TEGEN LEGASLISATIE te geven behalve die FINANCIELE . Kom maar op met die goede reden(en) dan.

Dat blowers en vooral kwekers(eigen gebruik) anoniem willen blijven is logisch natuurlijk.

Als ik als kweker voor eigen gebruik me bek ga gaan open doen en vrij alles vertel, zoals we hier kunnen,

en het haalt iets uit ! Dan weet ik , dat ik wel 5/10jaar mezelf niet kan voorzien van me eigen, zo geliefde, rokertje.

Ze laten je kop niet gerust tot je die bek weer toe doet en weer mee gaat blaeten in de weide, bij de rest van de ja knikkers.

 

Ik hoef niet anoniem te blijven hoor El fish ...

Als jullie "vanuit de luie zetel" actievoerders bereid zijn om mij ,

als mijn plantjes ivm met "onze" acties in beslag genomen worden,

van +/- een gram per dag te voorzien...(meer mag ook :) )

ben ik berijd om het kweken tijdelijk (tot de legalisatie) op te geven

en publiekelijk onze WOORDVOERDER te zijn hoor ... geen probleem :)

 

Een ding wat ik NOOIT zal doen is met (de rest van) de kudde meeblaten...

je hebt nu eenmaal herders en schapen...

3 x raden wat mijn rol is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalize Hemp to Save the Planet!

 

Deze link leidt naar een Engelstalige site waarop nog eens goed uit de doeken wordt gedaan waarom overheden vinden dat hun bevolking niet in aanraking mag komen met Cannabis.

 

A brief history of the criminalization of cannabis.

Many people assume that marijuana was made illegal through some kind of process involving scientific, medical, and government hearings; that it was to protect the citizens from what was determined to be a dangerous drug.

The actual story shows a much different picture.

Those who voted on the legal fate of this plant never had the facts, but were dependent on information supplied by those who had a specific agenda to deceive lawmakers.

You’ll see below that the very first federal vote to prohibit marijuana was based entirely on a documented lie on the floor of the Senate.

You’ll also see that the history of marijuana’s criminalization is filled with:

 

 

Racism

Fear

Protection of Corporate Profits

Yellow Journalism

Ignorant, Incompetent, and/or Corrupt Legislators

Personal Career Advancement and Greed

 

Al deze reden gaan ook op voor Nederland waar we zien dat ministers (premier + justitie + volksgezondheid) aan de leiband lopen van de Amerikaanse politiek.

 

Rooie Indiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racism - Fear

Protection of Corporate Profits

Yellow Journalism

Ignorant, Incompetent, and/or Corrupt Legislators

Personal Career Advancement and Greed

 

Ik denk niet dat we hier al net zulke Amerikaanse toestanden hebben hoor R.I.

(NOG niet iig.) en zeker niet op de zelfde schaal.

Ook ben ik er van overtuigd dat onze Christelijke "vrienden" in het pluche er

HEILIG VAN OVERTUIGD ZIJN dat ze werkelijk iets heel kwalijks bestrijden...

iets engs, demonisch ... misschien wel de ultieme creatie van HET BEEST

(thnx beest :o )

Niet eens zo heel raar als je je bedenkt dat slechts een paar eeuwen terug de voorouders van de Bushes en Balkenendes nog onschuldige "kruidenvrouwtjes"

op de brandstapel zette.

 

Ik ga dat linkje nog wel ff bekijken trouwens ... maar ben nu ff druk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...