Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fakkeltijd

1x Lowrider Onder Spaarlampen

Recommended Posts

Hier de de nieuwe update.

 

Hoelang denken jullie nog dat de toppen moeten voordat ik ze kan knippen???

 

 

gallery_14850_4901_131947.jpg

 

gallery_14850_4901_1141793.jpg

 

gallery_14850_4901_1404421.jpg

 

gallery_14850_4901_1155531.jpg

 

gallery_14850_4901_1283803.jpg

 

gallery_14850_4901_1392701.jpg

 

De zon doet ze erg goed zoals jullie zien dus het is nu spaarlamp en zon :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf nu zou ik zeggen, nog 2 a 3 weken, want de toppen zijn nog niet echt aangdikt, maar je moet zelf bepalen wanneer je gaat knipen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey fakkeltijd

 

gaat lekker man

ik ga jouw foto's aan mijn planten laten zien.weten ze hoe ze er it moeten komen te zien.de zon is idd lekker momenteel voor ze.doet het bij mij ook goed.zet jij ze naast de zon ook nog onder de lamp??dus 24/0??

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze heel de kweek al op 18/6 staan. Als ik ze nog op 24/0 zou zetten zouden ze dan nog dikker worden of maakt datr niet zo uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

ik vroeg me af hoe je dah doet de zon en lampen?de mijne staan gewoon op de vensterbank en niet meer onder de lamp.

maar als ze heel de kweek al onder 18/6 staan zou ik ze daar lekker op laten.das geen stress dus altijd beter.vind alleen knap hoe je die tijden zo kan houden met de zon en lampen.

succes

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze uit de groei haalt en weer in de bloei gaan ze in de lengte groeien, lijkt mij niet wat je in dit stadium wil he, of os het een biologie project?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mustang

 

Ik denk dat je bedoelt: "uit de bloei haalt en weer in de groei gaan". Groei en bloei niet door elkaar halen hé ;)

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat Lowriders geen groei hadden, enkel bloei. Als Fakkeltijd z'n lichttijden zou veranderen zou dit dus geen nieuwe groeifase inzetten.

 

@ Fakkeltijd

 

Ik sluit me aan bij Twindaddy80. Hou je licht maar op 18/6. Ik heb hier ergens op WF gelezen dat als je 24/0 licht geeft dat je plant toch niet al dat licht zal gebruiken. Er zal dan een overdaad aan licht zijn = lichtpolutie = stress. Plus ook het feit dat je plantje al 7 weken 18/6 staat wat het nu ook al gewoon geworden is. Verander je dit, dan moet het zich weer aanpassen = stress. Dus hou het maar 18/6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx voor de reply's.

 

Ik laat hem maar op 18/6 staan want ze worden steeds dikker. Zal morgen even een update maken met foto's. denk dat ze nog een aantal dagen kunnen want het bruine gaat steeds verder.

 

@twindaddy.

 

Ik heb me timer zo staan dat ze overdag gewoon licht hebben en in de nacht donker.

Dus als ik wakker wordt staan me lampen al aan. Dan haal ik me plantje uit me kast en zet hem in de zon. In de avond rond half 9 knal ik hem weer in me kast waar hij tot 12 uur nog licht krijgt. Zo onderbreek ik de cyclus dus niet. Vind het ook makkelijker als het overdag brand en in de nacht donker. Zo hoefde ik me kastje ook niet helemaal licht dicht te maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

inderdaad ook een optie.

zou wel de lampen uitzetten als je ze voor het raam zet.scheelt stroom ;) hahahaha

ik wacht verder wel af tot nieuwe foto's

succes

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik je settup even mogen weten :D?

 

-Hoeveel wattage aan lampen (welke, warm / cool - white?)

-Hoeveel literpotjes?

-Grondmix? Voeding? Water?

 

 

Ik zie dat het echt goed ging bij jou, dus ga ik in hoeverre het mogelijk is u wat na-apen ;). Heb momenteel 1x 18W & 1x 15W warmwit spaarlampjes liggen, alle andere dingen buiten ph-meter & ec-meter heb ik. Zou ik in een kastje van 30-35cm breedt & 20-25cm diep 2 vrouwen kunnen plaatsen? Of is dit niet ruim genoeg? Ik heb er geen idee van hoe breedt deze planten komen :X.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wouter,

 

Mijn Specs.

 

4x 14 Watt Philips Spaarlamp. Geen idee welke kleur maar heb ze bij de Gamma gekocht.

 

Kastje

Lengte = 50 CM

Breedte = 40 CM

Hoogte = 70 CM

 

Moet zeggen dat ik me kastje toch aardig klein vind aangezien me plantje bijna tegen het dak zit.

 

Heb gewoon potgrond gebruikt wat 3 weken voorbevoed is bij de Gamma vandaan haha.

 

Verder geef ik ze iedere dag mineraal water (spa) niets afgezuurd of dergelijke.

Verder heb ik van Plagron Grow en Bloom deze heb ik eigenlijk bijna niet gebruikt.

 

Potje is een 4 liter pot.

 

 

Denk dat dat wel te klein is aangezien je je pot ook moet meetellen in de berekening.

Zou als ik jou was nog 2 lampjes erbij kopen want dat brengt de opbrengst ten goede.

Heb je ook een fan???

 

Ik heb er een 12v pc fan ingegooit voor de uitvoer van oude lucht.

 

 

Mocht je nog meer info nodig hebben dan hoor ik het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo fakkeltijd

 

4x14watt???haal tog 23watt.zijn niet veel duurder in aanschaf maar leveren wel beduidend meer licht.verder heb ik ook gewoon aarde van de gamma maar heb er wel rseramis door gemengd zodat de wortels lekker kunnen ademen.

dan nog een tip voor je potten.ga kijken voor rozenemmers.die zijn lekker hoog.en andrs als je met je hoogte in de knoei kom neem dan van die vierkante bakken.zo zit je vrij snel aan veel liters inhoud en kan je in jouw hokje wel mooie 7,5literse kwijt.

 

 

@wouter

 

maak een mooie aarde bak en je kan er wel 2 dames in kwijt.maar als je grote planten heb kan je er net zo goed 1 inzetten.ook vanwege de beperkte hoeveelheid lampen zal het weinig verschil maken lijk mij.

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben sinds het eerst begonnen met kweken binnen. dacht eerst gewoon ff wat op de venster bank te zetten maar met de opkomende geur en de grote van de planten leek het me beter om een soort gelijke opstelling te bouwen. de afmeting van mijn kast zijn :

 

50 cm breed

40 cm diep

80 cm hoog

 

ik moet nog even kijken hoe ik de lampen aan moet sluiten enz enz ... maar ik zit dus te twijfelen tussen kleine TL balken of spaarlampen ...

 

iemand die daar een aanbeveling in kan doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

herbalx

 

lees gewoon even goed hier en daar en dan kan je zelf tot de conclusie komen.de ene zweert bij tl en de ander bij spaarlampen.het makkelijkst is om tl te gebruiken omdat je dan heel simpel met de kleuren licht kan spelen.dat word bij spaarlampen moeilijk omdat die eigenlijk altijd in 827 zijn(groei).

waarom kijk je voor zon klein hokje niet voor een 100 of 150 watt hps??dat lijk mij dan het beste.

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even een update!

 

Ze zijn de laatste weken flink aangezwollen me bovenste top is echt een knuppel :(

 

Hieronder de foto's

 

 

Deze zijn afgelopen zondag gemaakt (18-5)

 

gallery_14850_4901_355856.jpg

 

gallery_14850_4901_684217.jpg

 

gallery_14850_4901_1534597.jpg

 

 

Sinds dinsdag zijn er weer witte haren verschenen hier ben ik dus erg blij mee.

Deze pics zijn vandaag gemaakt.

 

gallery_14850_4901_790456.jpg

 

gallery_14850_4901_586090.jpg

 

gallery_14850_4901_802828.jpg

 

gallery_14850_4901_912440.jpg

 

gallery_14850_4901_1005434.jpg

 

gallery_14850_4901_985862.jpg

 

gallery_14850_4901_1225872.jpg

 

Ben erg blij met hoe alles nu gaat. Ookal roepen veel mensen dat het te weinig watt is de spaarlampen vind ik dit toch geen slechte opbrengst.

 

Er zijn weer witte haren aangemaakt zoalsn jullie zien. Verder is er al veel bruine haartjes. Alleen is mijn vraag moet ik ze nu al omhakken aangezien ik een wietje wil hebben waar ik lekker high van wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit Fakkeltijd :(

Je hebt er echt mooie topjes aan weten te krijgen, echt heel netjes :(

Wat ik zo kan zien is hij zo goed als klaar :rofl

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan man.

 

Heb je nu een koolstoffilter geplaatst ofni?Viel de geur wat mee?

 

Je plant mag om zo te zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd fakkel je heb echt een mooie opbrengst voor zon lage wattage.doe je goed.maar waarschijnlijk zal je dan van zwaardere lampen een nog hogere opbrengst gaan redden.maar op het moment ben je gewoon toppie bezig.ik geniet van je foto's ga zo door

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjullie wel voor de complimenten. Vandaag heb ik hem omgehakt en geknipt. Helaas had ik in me knuppel rot :( dus hier is een gedeelte gesneuvelt.

Ik vond wel dat ik redelijk wat overhield. Afval heb ik in de vriezer liggen. Hier ga ik nog ff mee schudden :( kijken wat hier vanaf komt.

 

Ik zal zodra het droog is ff een rookverslagje maken.

 

 

@ Medical,

 

Ik heb geen koolstof filter dit was eerst wel het plan. Stank viel voor mij redelijk mee. De rest van me familie was niet zo blij :rofl aangezien heel de bovenverdieping naar wiet rook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjullie wel voor de complimenten. Vandaag heb ik hem omgehakt en geknipt. Helaas had ik in me knuppel rot :( dus hier is een gedeelte gesneuvelt.

Ik vond wel dat ik redelijk wat overhield. Afval heb ik in de vriezer liggen. Hier ga ik nog ff mee schudden :( kijken wat hier vanaf komt.

 

Ik zal zodra het droog is ff een rookverslagje maken.

 

 

@ Medical,

 

Ik heb geen koolstof filter dit was eerst wel het plan. Stank viel voor mij redelijk mee. De rest van me familie was niet zo blij :rofl aangezien heel de bovenverdieping naar wiet rook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoeveel droge grammen je gaat over houden van deze lowryder.

Jammer van die rot in de hoofd top, maar verder is het zeker een geslaagde kweek :(

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal netjes uit man, na aanleiding van deze topic en een aantal ander ben ik nu ook gestart met een klein hokkie. ben begonnen met spaar lampen maar misschien dat ik in de tussen tijd ook is ga kijken of dat ik er voor de kleur TL bij moet hangen gezien de reactie van hier boven is dat verstandig al moet ik zeggen dat jou resultaat er goed uit ziet !

 

 

@medical

 

bedankt voor je vraag man, aan zijn reactie te merken moet ik snel een koolstof filter aanschaffen. moet alleen nog ff uitzoeken hoe ik zoon ding goed moet gebruiken!

Edited by Herbalx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...