Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rob69

Wiettaxichaufeur Gaat Vrijuit

Recommended Posts

Chauffeur van wiettaxi vrijuit

 

Gepubliceerd op 10 maart 2008, 15:02

Laatst bijgewerkt op 10 maart 2008, 15:03

alkmaar -

 

Ondanks een bekennende verklaring is een 23-jarige chauffeur van een wiettaxi uit Alkmaar vrijgesproken van dealen in soft drugs. Politierechter A. van der Perk deelde de mening van advocate E. Hoekstra, dat de aanhouding van de man door de politie op 11 juli onrechtmatig was geweest.

 

 

De agenten beschikten volgens het proces verbaal over niet veel meer dan een anonieme melding, toen de chauffeur in zijn groene Fiat werd aangehouden. Dat was volgens de verdediging en de rechter te vage informatie om iemand met zijn auto aan de kant te mogen zetten.

De chauffeur had na zijn aanhouding zelf tegen de politie bekend dat hij sinds de zomer van 2006 een wiettaxi had. Hij werd gebeld op zijn mobiel en leverde de bestelling dan aan huis af. De verdiensten waren zo'n 600 euro per maand, maar er zaten uitschieters van 800 à 900 euro bij. Die 11de juli had de man 16 gram hasj en 47 gram wiet bij zich. Ook had hij 530 euro aan contant geld op zak. Door de vrijspraak ontliep de wiettaxichauffeur ook een vordering ter ontneming van de illegale winst.

Stad & Streek | Alkmaar e.o. |

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm, jurispedentie ?

 

Waarop baseert de rechter vrijspraak!?

 

Anders begin ik nu ook een wiettaxi en beroep ik me op deze uitspraak...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hadden hem op basis van van een anonieme melding nooit aan mogen houden en dat is de rede voor vrijspraak geweest. Met andere woorden oom agent is zijn boekje te buiten gegaan de persoon in kwestie is een hele goede bekende van mij en je snapt natuurlijk wel dat we ons hier dood om gelachen hebben. Gr Rob69

Share this post


Link to post
Share on other sites
De agenten beschikten volgens het proces verbaal over niet veel meer dan een anonieme melding, toen de chauffeur in zijn groene Fiat werd aangehouden. Dat was volgens de verdediging en de rechter te vage informatie om iemand met zijn auto aan de kant te mogen zetten.

 

Dat wil dus zeggen procedurefout. Kun je je niet op beroepen als de agenten bij jou geen procedurefout maken. Pech :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, dat kun je allemaal terugvinden...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...