Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Risky

Bladproblemen

Recommended Posts

Sinds een aantal weken kamp ik met bladproblemen :verrygood Het begint met een klein geel puntje op het uiteinde van het blad en gaat dan verder zoals op de foto te zien is. Voeding heb ik één keer gegeven en dan wel de helft van de minimaal aangegeven hoeveelheid. Volgens de tensiometer is het medium niet te nat of te droog.

Ik heb een tijdje een ventilatieprobleem gehad door een te kleine afzuiger maar heb ik sinds een paar dagen opgelost. Merkte wel dat de planten na het plaatsen van de nieuwe afzuiger een groeispurt namen. Zou dit bladprobleem nog de naweeën kunnen zijn van het ventilatieprobleem?

Bij de growguide kon ik niet de exacte problemen vinden dus hoop dat iemand een idee heeft.

 

med_gallery_15547_4763_41724.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op verbanding, hoe heet is het bij je plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net nog gekeken en was 26,4°C in schaduw. Dit blad kwam trouwens uit het midden van de plant waar het ook schaduw is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi risky

 

kan je iets meer vertellen: medium, welke voeding/hoe vaak/hoeveel, en welke afzuiger+filter. Gebruik je actieve of passieve inlaat?

 

Greetz

 

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CannaDanny,

 

Sorry voor de sumiere informatie maar hier alsnog wat meer informatie. :verrygood

 

  • Soortje: PP
  • Bloei: dag 16 op 12/12
  • Waren stekjes
  • Medium: Plagron Lightmix
  • pH van het medium: Onbekend
  • EC van het medium: Onbekend
  • Temperatuur: 27,5°C / 19,9°C
  • LV: 64% / 38%
  • Ruimte: XL tent 1,20x1,20x2,00 meter
  • Afzuiger: 1130kuub
  • Filter: Odorsok 1142kuub
  • Passieve inlaat van tent
  • Potgrootte: 20 liter
  • Voeding: Terra Flores > 1x meegegeven op 29/2 > 10ml/5liter
  • Voeding: Hesi Superfit > 1x meegeven op 29/2 > 1 druppel/5liter

Hoop dat dit voldoende info is maar anders hoor ik natuurlijk graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem opgelost :o

Dacht steeds aan te veel water maar was het tegenovergestelde. Goedkoop tensiometertje gaf aan dat er voldoende vocht in de aarde zat maar heb het metertje eens even totaal genegeerd en aan de kant geknikkerd en van onder veel meer water gaan geven en mijn plantjes vonden dat erg prettig :P Dus al weer veel geleerd, potten voelen en meer naar de dames gluren :smoke

 

Thanx voor het meedenken :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...