Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sam

I think I know I mean a "Yes" but it's all wrong

Recommended Posts

Soms kan je stilstaan bij zaken of zinnen, soms ook niet. Mijn favoriet is Strawberry Fields Forever, na jaaaaaaaaren dit nummer gehoord te hebben, weet ik nog altijd niet helemaal waarover deze song gaat.

 

Zinnen zoals "Always, no sometimes, think it's me, but you know, I know, when it's a dream..." doen vragen opkomen die niet te beantwoorden zijn, al zal iedereen voor zichzelf wel bepalen wat het allemaal kan betekenen.

 

Wat wel geweten is, is dat Strawberry Fields geschreven werd onder invloed van acid en dat het de hallucinante periode van The Beatles inzette. Toen kwam Sgt Peppers album, de vele kleuren en gekleurde kleren, de psychofilm Yellow Submarine en Magical Mystery Tour (" a trip of a lifetime!").

 

Om iedereen de kans te geven de tekst te verstaan wanneer ze naar het liedje luisteren zijn hier de lyrics:

 

Let me take you down, 'cos I'm going to Strawberry Fields

Nothing is real, and nothing to get hungabout

Strawberry Fields forever

 

Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see

It's getting hard to be someone but it all works out, it doesn't matter much to me

Let me take you down, 'cos I'm going to Strawberry Fields

Nothing is real, and nothing to get hungabout

Strawberry Fields forever

 

No one I think is in my tree, I mean it must be high or low

That is you can't you know tune in but it's all right, that is I think it's not too bad

 

Let me take you down, 'cos I'm going to Strawberry Fields

Nothing is real, and nothing to get hungabout

Strawberry Fields forever

 

Always, no sometimes, think it's me, but you know I know when it's a dream

I think I know I mean a "Yes" but it's all wrong, that is I think I disagree

 

Let me take you down, 'cos I'm going to Strawberry Fields

Nothing is real, and nothing to get hungabout

Strawberry Fields forever

Strawberry Fields forever

Strawberry Fields forever

 

 

 

What the hell does it mean?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind aardbeien ook lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou leg het nummer dan maar uit.

 

Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see

It's getting hard to be someone but it all works out, it doesn't matter much to me

Let me take you down, 'cos I'm going to Strawberry Fields

in een droom is alles fantastisch, ook in een wiet-roes

met je ogen open zie je de werkelijkheid and that sucks.

'in real life' moet je presteren....zal allemaal wel, kan mij niet schelen.

en dat zouden meer mensen moeten doen

(ik doel niet op de cupasoup)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat het volgens mij wilt zeggen? Een hele goeie vraag!

 

Wanneer het slecht gaat moet je aan positieve dingen denken, zodoende "let me take you down". Je komt naar een plek waar alles onwerkelijk (nothing is real) is en waar je geen zorgen moet hebben (hungabout). Strawberry Fields is zo'n plek voor Lennon.

 

Het leven is makkelijk zonder jezelf te realiseren wat er allemaal aan de hand is, het leven is onbewust makkelijker dan wanneer je bewust bent. Wanneer je echter bewust genoeg bent of nadenkt over de zaken zie je alleen maar en krijg je alleen maar onbegrip te horen. Het is dan moeilijk om een betekenis te vinden voor het leven, maar je kan je beter afvragen of dat wel iets uitmaakt (it doesn't matter much to me). Realiseer jezelf eventjes dat niets echt is, dit gevoel heb ik ervaren na een te grote dosis paddo's. Een slechte trip bestaat niet, maar wél een te heftige voor je brein/ziel waardoor je téveel gaat nadenken. Op zo'n moment weet je het verschil niet meer tussen realiteit en fictie, je trekt alles in twijfel (nothing is real). Op zo'n moment is de beste uitweg denken dat het je allemaal niets uitmaakt.

 

Over de zin

No one I think is in my tree, I mean it must be high or low

That is you can't you know tune in but it's all right, that is I think it's not too bad

Heb ik géén idee wat het wilt zeggen (ik begrijp de taal wel maar de betekenis niet). Straks beetje blowen en eens nadenken.

 

Het is belangrijk te weten wat echt is en wat niet, maar altijd - neen soms - denk ik dat het aan mezelf ligt. Dat ik gek ben, totdat je je realiseert dat het allemaal maar een verzinsel is. Tenslotte weet je nooit wat echt is en wat niet (I think I know I mean a yes but it's all wrong).

 

Tot zover mijn beknopte verklaring. Maar een prachtige song die me al heel wat malen gered en geholpen heeft!

 

 

Ik ben het echter niet eens dat de werkelijkheid sucs, werkelijkheid is zalig, maar de échte werkelijkheid zie je pas wanneer je stoned bent. Beetje de Everybody Must Get Stoned spirit van Bob Dylan. Je bent pas nuchter als je geblowed hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auw, me hoofd doet nu zeer en me ogen zitten in de knoop :lol: snap dr geen bal van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat liedje is zalig!! the beatles zijn wel goed!! en aangezien men leeftijd is dit wel raar, want ik ben 15, en luister af en toe naar de beatles :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

silverhaze, dat was een posting in een "bewuste" bui inderdaad. Of zoals men het ook wel eens zegt: nuchter...

 

En denk dan eventjes bij het woordje "nuchter" aan het liedje Everybody Must Get Stoned, waar ik ook een nieuwe topic begin binnen de vijf minuten... Als zal het wel wat tijd vragen alvorens deze geschreven is...

 

:-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bangelijke schijf " Everybody must get stoned"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bangelijke schijf " Everybody must get stoned"

 

Darn! Heb je natuurlijk gelijk in :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...