Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
achterlijkeharry

2 X Lowrider & 1 X Fem Ice Onder 2 X 11 Watt Spaarlamp

Recommended Posts

ja gelukkig is de schimmel weg :huh:

 

de bovenkant van de aarde is lekker droog en aan de onderkant komen zelfs al wortels naar buiten :D

nu ik ze op de weegschaal heb gezet en gewogen heb geef ik ze 20 gram water(hoe stom het ook klinkt)per dag en dan weegt het potje nog bijna niks maar ze lijken er goed op te reageren.

 

ik zal morgen even wat foto's maken.

 

groeten A.harry :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ze in het begin beter iets te zuinig op het water hebben dan teveel. Ik merk altijd bij teveel water direct een lichtere kleur, stagnatie in de groei en geen wortels die onderuit het potje komen. Lekker het plantje laten zoeken, als ze echt uitdrogen zie je dat echt wel.

Dat wegen heb ik nooit gedaan, maar het is inderdaad een vernuftige manier om te kijken hoeveel water er verdwijnt.

:verrygood Keep it green Harry! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo mensen sorry voor het lange wachten :lol:

 

ik heb dit kweekje moeten stoppen want ik ben er achter dat 2x 11 watt gewoon teweinig licht geeft.

het opkweken en ontkeimen gaat perfect maar zodra de plantjes aan het 3e setje blaadjes beginen blijven ze slap hangen.

hoe weet ik dat het door het licht komt?

ik heb de lowriders in tl kast op zolder gezet en na 3,5 uur stonden de plantjes mooi met hun blaadjes horizontaal en mooi open gevouwen dus ligt het volgens mij aan het licht.

 

jammer maar helaas. ;)

 

mvg A.harry :verrygood

 

edit:ik zal straks nog een paar foto's maken om het verschil te laten zien tussen de groei van de planten onder spaarlamp 11 watt en de tl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de plantjes nu weggegooit? Of heb je ze onder TL gezet?

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik heb ze niet weg gegooit,dat kon ik ze niet aandoen ze hebben zo hun best gedaan onder het weinige licht wat ze hadden dus mochten ze van mij onder de tl lekker bij komen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan, mooi zo! Zien we ze dan terug in een ander verslag?

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ziet de fem ice eruit,onder spaarlampjes(staat inmiddels ook onder de tl)

gallery_13668_4651_113660.jpg

 

de lowriders zagen er net zo uit,maar na 3,5 uur onder de tl zagen ze er zo uit.

gallery_13668_4651_95240.jpg

 

gallery_13668_4651_29822.jpg

 

geen hangende blaadjes meer. ;)

 

mvg A.harry :verrygood

 

@ thomson

je gaat ze zeker terug zien in een ander verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat weer de goede kant op dacht ik zo, gewoon goed vertroetellen, dan komt alles goed :verrygood!

 

Succes,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef je niet te veel water !!

dat wegen dat is niet dat die plant 20 gram heeft gedronken dat komt later pas

dat is waarschijnlijk verdampt het ziet er erg nat uit !!

ok ik moet toegen 2 x 11 watt is wel wat weinig !!

ziet er niet teveel voeing in je pot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen er wel door, maar je zal er toch eventjes je werk moeten instoppen... Als de onderste bladen geel worden, en derest een beetje of blijven groen, dan wijst dit op 'n voedingstekort... Ook zorgen dat je je planten niet verdrinkt, als je ze nu 1x per 2 dagen genoeg water heeft, zou dit nog moeten volstaan, het is pas in het bloeistadium dat ze echt supperveel gaan zuipen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wouter

daar ben ik het niet helemaal mee eens wouter. Bruine bladpunten en gele bladeren kunnen op heel veel zaken wijzen. Het kan inderdaad een voedingstekort zijn, maar ook zeker overvoeding. Daarnaast kun je ook in de growguide kijken waar het nog meer op kan wijzen. Te nat of te droog is ook zeker een optie.

 

Harry,

Zorg voor goede ventilatie en genoeg licht. Als je eenmaal het evenwicht hebt gevonden in je hokje en het draait eenmaal goed, dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Nu gewoon nog even uitproberen. Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

misschien een tipje bij mij heeft het gewerkt

even de puntjes af knippen van de gele en bruine bladjes.

als het over voedind is dan moet je het weer gaan zien bij de rest van de blaadjes lijkt my.

dus even bij knippen die puntjes.

 

greetz bobkeu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dan.

sorry voor de late reactie :D had het even erg druk.

thnx voor de reacties mensen.

 

@ricop2

dat lijkt maar zo ik geef altijd eerst water en gan dan foto's maken..vandaar :D

de voeding moet goed zijn (universelepotgrond van de praxis)

 

@sjaak

gelukkig was :nerd het nog maar 1 zaadje van jou.

de andere zaadjes daar staan er al een paar van overdag buiten van het zonnetje te genieten. B)

verslag staat bij outdoor kweekverslagen.

@bobkeu

dat is een hele goede tip van jou..thnx :P

ik hoef hem nu niet meer toe te passen want ik weet wat het euvel was,het lag niet aan de plant maar aan mij. :P

 

het euvel... :bier

 

het kastje stond voor een radiator die nooit aanstaat,de lucht inlaat van het kastje zit door precies voor.

nou vond ik het de laatste tijd nog al koud in die kamer en heb dus met mijn stomme kop de verwarming aangezet,stom,stom,stom.

dus alle warme lucht van de radiator werd gelijk het kastje ingezogen...eikel dat ik ben.

en ik had de temometer even ergens anders voor nodig dus heb het ook niet gezien...ja te laat(en overal waar "te" voor staat is niet goed),dat blijkt wel weer...R.I.P lowrider en ice.

maar goed ik heb heel de zomer de tijd om alles tot in detail te perfectioneren en gaan we het van de winter gewoon DOEN.

want nu is het tijd voor buiten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...