Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gwiedo

Northern Lights En White Widows

Recommended Posts

@Gwiedo

ja ziet dr heel mooi uit .

krijg je wel moi vol..

 

mooije ruimte heb je eeh

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb geluk Afgaan.

Dat plekje op zolder leek me zo vanzelfsprekend. Ik moest gewoon mijn lamp hangen en de bakken plaatsen en gaan met het zaad ;)

Voorlopig gaat het goed, maar ik heb een vraagje :

 

Als ik het schema van Plagron bekijk en volg, zou ik op een constante ec van ongeveer 1,5 zitten ofzo.

Maar velen onder jullie, ik ook trouwens op dit moment, volgen een schema startend van een ec van ongeveer 1,2 oplopend naar 2,0 op het einde bij een kweek op aarde.

 

Nu twijfel ik of ik verder zou stijgen met de ec of verder blijf voeden aan 1,5 . Ik zit nu namelijk aan 1,4 en het gaat eigenlijk prima, dus waarom verhogen ? Heb je daar zelf ervaringen mee ?

 

Zo, ik ga er nog ene paffe en daarna crashen, morgen gaan ik met mijne maat, ne non-blower (niemand is perfect :P ) parapentevliegen en dan wil ik clean en uitgerust zijn. Tot hoors en succes ook.

 

Groetjes

Gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, als je dit leest ben je waarschijnlijk al aan het vliegeren geweest.

wat een mooie dag om te vliegeren gast..

mooiste dag van het jaar, dus ga dr vanuit dat je heb genoten.

 

denk over dat ec gebeuren, dat je veel kanten op kan gaan.

zal eerlijk zeggen dat ik hier ook nog niet helemaal thuis ben in de ec.

 

ik heb mijn ec vrij hoog staan, 1.6 maar ze groeien als gekkeh.

tot nu toe constand 1.6 vanaf dag 1, maar ik zit nu 5 dagan in de bloei en ga zo nieuwe voeding aanmaken.

dus ben benieuwd hoe de ec dan staat.

 

ph is een makkie verder, maar dat vraag je ook niet hehe.die heb ik tussen de 5.8 en 6.2

zodra 6.2 is bereikt, zuur ik af tot 5.8

 

dus naar mijn idee mag i wel hoger, maar weet niet hoe anderen erover denken.

zijn zoveel verschillende meningen erover.

 

gr afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Net terug van parapentevliegen in Valmorange Noord-Frankrijk en het was inderdaad een superdagje. ;) Wel veel volk in de lucht, ne man of veertig, maar er was discipline onder de piloten, dus zalig slalommen tussen de parapenteschermen. 't Leek wel Zaventem luchthaven met momenten :D

 

Minpuntje, bij mijn eerste start heb ik wat ribben en linkerschouder flink bezeerd. Nu op de avond, voelen beide pijnlijk, stijf en verstramd aan. Maar wat pijnstillerzalf en twee flinke joints later, kunnen we er al weer flink mee lache :D

 

Dit is de eerste keer in drie jaar dat ik met deze sport trouwens iets van pijnlijke blessure oploop en 't was dan nog flink mijn eigen fout ook. Er zijn twee dingen oneindig volgens Einstein, het universum en de menselijke dwaasheid. De vent had gelijk op de twee punten, ik heb één van die dingen vandaag met overtuiging bewezen :D

 

Maar ik ga ni ligge zage want het is lente manne :D

 

Zit nu begin week 3 bloei. Ik stijg verder tot 1,5 ec voeding en kijk hoe het loopt. De ph-waarde op een volle gieter van 10 liter zal bij ons leidingwater (met begin-ph 8.0 tot 8.1)automatisch rond de 6.2 à 6.3 uitkomen, vermoed ik. Dus ga ik niet afzuren.

 

Voila, de lente is eigenlijk op 10 december vorig jaar al begonnen, met het kiemen van zaadjes, maar vandaag hebben we hem zalig buiten gevoeld. Geniet ervan dit weekend :P

 

Gerroeten :D

Gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_14817_4523_818229.jpg

 

med_gallery_14817_4523_1570266.jpg

 

med_gallery_14817_4523_608001.jpg

 

med_gallery_14817_4523_922330.jpg

 

 

Begin week 3 bloei. Net water gegeven met ec 1.5 en ph 6.2.

RLV ligt beneden de 50 % en hieronder ga ik hem ook proberen te houden.

Met 3 mannelijke planten verwijderd is er terug wat ruimte vrij gekomen die wel vlug zal ingenomen worden door de overblijvende 6 jongedames, hoop ik.

Eind deze week start ik met PK13/14 mee te geven volgens het Plagronschema en dan zal het toppenvormen wel beginnen opschieten zeker ?

Tot nu toe gaat alles positief.

 

Vriendelijke groeten

Gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Vanaf zaterdag, begin 4de week bloei, moet ik volgens het Plagron grondschema PK13+14 gaan toevoegen, wat ik ook ga doen.

De ec-waarde zal dan rond de 1,6 liggen, vermoed ik. Ph wordt op 6,2 à 6,3 gehouden al van bij het kiemen van het zaad.

RLV ligt onder de 50 procent. Temperatuur nog steeds 24 à 25 met lampen aan, 20-21 met lampen uit.

Enkele beeldjes :

 

Luchtig onder de rokken :(

 

med_gallery_14817_4523_116573.jpg

 

 

De blaadjes van de northern light en de white widow op deze foto verschillen sterk van vorm en kleur.

Linksonder zie je de duidelijk donkerder, slanker bladeren van de nl.

 

med_gallery_14817_4523_1368190.jpg

 

 

De toppen beginnen te komen :lol:

 

med_gallery_14817_4523_1152484.jpg

 

 

Het veldje begint terug dicht te groeien nadat er drie mannetjes werden uitgekieperd enkele dagen terug.

 

med_gallery_14817_4523_1429565.jpg

 

 

Nog een week of 5 - 6 te gaan, ik vind het een tophobby :lol:

 

med_gallery_14817_4523_1867262.jpg

 

 

Groetjes

Gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gwiedo,

 

vanwege je uiterst positiefe commentaar in mijn topic, ben ik de jouwe gaan zoeken. En gevonden!

Je hebt inderdaad eenhele ander stijl ontwikkeld als ik mbt het kweken. Vooral voor de eerte keer maak jij het jezelf een stuk moeilijker dan dat ik dit gedaan heb denk ik. Het ziet er wel heel mooi uit.

 

Een mooie scrogg en een mooi volle ruimte heb je daar. Ik zou het zelf niet goed durven denk ik, want ik zal met mijn motoriek weer wel het een en ander teveel afknippen. Jammer dat je eerste foto's weg zijn. anders had ik een mooie info bron gehad voor de 2e ronde. Ik denk dat ik dit de volgende keer ook ga proberen.

 

succes met je kweekie en ik kijk ook stiekem mee tot het eind :lol:

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie bak heb jij daar vol met planten.

kweekt vast erg fijn dat je er zo makkelijk omheen kan lopen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties saxmachine en twismG.

Ik heb het zo lowbudget mogelijk gehouden, daarom moest het kinderparkje van ons zoontje eraan geloven, om als scrograam te gebruiken en werden wat goedkope metserskuipen in de Gamma gekocht. Ondertussen is onze zoon bijna 8 en laten we hem af en toe eens buiten :specool dus het kinderpark mocht eraan geloven.

 

Ik zit nu in de 4de week bloei, ga morgen wat pica's maken. De toppen beginnen zich te vullen met haartjes. Eigenlijk ongelofelijk als je ziet hoe zo'n klein zaadje, met de kracht van licht, voeding en heel veel liefde ;) zich ontplooit. De Schepping is een wonderbaarlijke rit op de roetjsbaan :huh:

 

Alleen zit ik nog met wat onduidelijkheid naar het einde van de oogst toe. Na 8 weken bloei, staat er op het Plagron schema nog een 9de week, de oogst.

Ik zie dat jullie ofwel doorgaan met water geven zonder voeding in die 9de week, ofwel laten sommigen hun planten in die week gewoon teren op het restwater in de bodem.

Kan iemand me daar mee helpen ?

 

Ga proberen te pitten, wa geen sinecure is met nog altijd enkele pijnlijk knagende ruggewervels. Ongelukje, een val 10 dagen terug met men parapentescherm. Kan moeilijk neerliggen. Slaap maar een paar uur per nacht plat, de rest half slapend in zittende houding. Inwendige bloedingen en kneuzingen.

 

Ben ik ff blij dat ik de afgelopen week en half wa joints kon paffen, anders had ik zware pijnstillers moeten slikken en ik heb een bloedhekel aan pillen. Ziek zijn is me gelukkig zo goed als onbekend gebleven in bijna 45 jaar den indioot uithangen B) . Als het niet anders kan oké, maar liever met wat dampende natuurproducten dankuwel merci :verrygood

 

Smoert se en val niet uit de lucht, het kan echt zeer doen B)

gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo blowboys en -girls

 

De situatie naar het einde van de 4de week bloei.

Ik heb van in het begin de grote fanbladeren weggeknipt, onder het scrograam is zo goed als alle blad verwijderd.

 

med_gallery_14817_4523_1189727.jpg

 

 

Ec-waarde ligt op 1,6 met een ph van 6,2. Temperaturen liggen nog steeds 21-22 met lamp uit, 25 met lamp aan. De vochtigheid is iets gestegen door het vochtige weer de laatste dagen en komt iets boven de 50 % uit.

Ik heb één verluchtingsraam gesloten, zodat de lucht op zolder wat uitdroogt en ik terug onder de 50 hoop te komen.

 

med_gallery_14817_4523_307124.jpg

 

 

Op de foto hierboven zie je beneden nog net Adolf, mijn huislieveheersbeestje. Echte topkerel :verrygood

maar crasht als eens tegen de lampdeflector. Klotepiloot, net zoals ik :specool Wij steunen elkaar :huh:

 

med_gallery_14817_4523_572822.jpg

 

 

Nog een 5-tal weken te gaan. Ik hoop dat het verder loopt zoals nu, ik heb de indruk dat het redelijk de juiste richting in gaat, maar ik weet dat er nog veel kan mislopen.

 

med_gallery_14817_4523_1277595.jpg

 

med_gallery_14817_4523_2041431.jpg

 

 

Als iemand nog iets weet over die laatste week ? Bijwateren zonder voeding of laten uitdrogen ?

Alvast bedankt en kweek ze

 

gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Begin 5de week bloei. De 4 Northern Lights gaan het beste, met vorming van mooie toppen :verrygood

De 2 White Widows doen het wat minder, maar nog 5 weken gaan kan de boel nog doen uitbloeien hoop ik.

Het waren dan ook 10 €uro zaadjes, de NL kostten 25 €uro. Ook niet overdreven.

 

Voor de volgende keer ga ik iets kwalitatiever zaadjes kopen, weer 2 andere soorten van 10 zaden om hopelijk terug met een 5 à 6-tal over te blijven. Dat vind ik genoeg voor mezelf.

Mogelijk ga ik wel een 600 watter kopen op termijn.

Eerst nog een rondje 400 watt met beter zaadjes. Probeer ook verschillende soorten wiet in mijn "snoepkabinet" te krijgen :huh:

 

Gaf ze 1,6 ec voeding tot gisteren, vanaf volgende week gaat dit naar 1,7 met ph zoals van in het begin 6,2 - 6,3. Ik geef ze nu een dag voeding, dan een dag niets, daarna ongeveer een liter per plant. Daarna terug voeding en zo verder. Nu sproei ik zo goed als niets meer. De vochtigheid ligt iets boven de 50 procent.

 

Maar in de natuur heb je ook ochtenddauw, dus een flauw neveltje kan ik niet laten. De blaadjes zijn dan ook diepgezond groen, zij het voor de ww iets lichter, maar dat zal wel de variëteit zijn.

Ze zitten in grote kuipen en ik wil de grond overal voeden, daarom die volle liter per plant. De wortels zitten echt tot aan de randen en er verdampt nog altijd een groot gedeelte.

 

De grond voelt vochtig aan, zonder nat te zijn. Mijn vochtmeter slaat maximum uit tot waarde 7 op een schaal tot 8. Onder de waarde 6 geef ik water bij en deze procedure komt overeen met bovenstaand waterritme van een dag voeden, niets, water, voeden, niets, water,... Het schijnt te lukken in mijn condities.

 

Keeping our fingers crossed :specool

 

med_gallery_14817_4523_13585.jpg

 

 

med_gallery_14817_4523_1421633.jpg

 

 

med_gallery_14817_4523_1155260.jpg

 

 

vriendelijke groeten

gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou echt stoppen met sproeien en neveltjes...in de natuur is in deze periode de strijd tegen meeldouw en toprot begonnen. Dat wil je niet in je indoor tuintje, en voorkom je door de LV zo laag mogelijk te houden

Volgens mij zie ik al wat meeldouw op de 2e foto trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

5de week bloei. De situatie zie je hieronder. De NLX doen het best, de WW die meerdere keren getopt zijn, doen het wat trager in toppenvorming, maar lijken nu ze op 1,7 ec staan ook wel op te schieten.

Ph hou ik tussen 6,2 en 6,3. Er gaat al een tijdje PK3+14 met de voeding mee en dat merk je ook in het bloemen maken.

 

Temperatuur tussen 20 en 24°C licht uit/aan. Vochtigheid 50 procent relatieve waarde, maar met een temperatuur die niet boven de 24° C stijgt geeft dit geen hoge absolute vochtigheid van de lucht.

Dus toprot en meeldauw maken niet veel kans. Ik hou dit scherp in de gaten.

 

Tot nu toe heb ik nog geen ongedierte of problemen gehad. De bladeren staan van in het begin mooi fris, donkergroen, met de ww een iets lichtere tint, maar geen verkleuring, verdorring...

 

Met nog een dikke 4 weken te gaan voor oogst, probeer ik een schatting te maken.

Ik hoopte op 150 gram voor een 1ste experimentje, maar 200 moet er in zitten.

We zien wel.

 

Groetjes

Gwiedo

 

med_gallery_14817_4523_708936.jpg

 

 

 

med_gallery_14817_4523_502051.jpg

 

 

 

med_gallery_14817_4523_574254.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrienden :o

 

Eind 6de week bloei. Nog 3 weken te gaan en dan moeten ze theoretisch om volgens het groeischema.

De 4 NLX's doen het best met mooie toppen. De 2 WW's die extra getopt werden, zijn iets minder dik.

Volgende keer ga ik opnieuw voor 6 planten, maar betere kwaliteit zaadjes en slechts 1 keer toppen.

 

Ze krijgen vanaf vandaag, begin 7de week bloei, Plagron bloeivoeding opnieuw met 0.1 verhoogt tot ec 1.9 en met een ph 6.2. Die hou ik van in het begin al op die waarde. Nooit geel blad, spint, meeldauw of andere problemen gezien. Alleen erg plakkerig en heerlijk geurend hars :(

 

In de 8ste week gaat het naar de maximum voeding met een ec 2.0. De 9de nog alleen afgezuurd water op 6.2-6.3 tot ze omgaan. Temperatuur op zolder is 22 graden lamp uit, een 26-27 graden lamp aan.

 

Relatieve luchtvochtigheid ligt tussen 45 en 50 %. Ik ben nu gestopt met licht te nevelen.

De laatste drie weken wil ik geen toprot. Afwachten en hopen op toch een 200 gram voor een eerste kweekje.

Iemand een gokje naar het gewicht of is dit nog te vroeg ? :smoke Foto's kreeg ik helaas niet scherper.

 

Groetjes

Gwiedo

 

 

med_gallery_14817_4523_967087.jpg

 

med_gallery_14817_4523_686970.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...