Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Delirium

Vanalles Wat?

Recommended Posts

Mijn plantje heeft dus bladproblemen. Ik heb hierover alles op het forum gelezen, maar nu ik het zelf eenmaal heb kan ik er toch niet wijs uit worden. Hij begon met het krijgen van raar vervormd blad, sinds kort waren er kleine hapjes uit bladeren(nergens insecten te vinden) en nu begint een blad zelfs te verkleuren(op de oudste bladeren). ;) Ik geef om de dag water totdat de grond lekker vochtig is. Als ik de halve liter spray weer moet vullen, doe ik er om de keer voeding bij(ook universeel van het tuincentrum. Deze voeding gaf ik minder zelfs dan aangeven in de hoop dat hij dan niet ziek werd)

 

Soortje: Sweet Durban

Week Bloei / Groei : 5/6e week groei.

Zaaiing of stekje: Zaaiing

Medium(aarde/mapito enz): Potgrond tuincentra universeel.

pH van het medium :

EC van het medium : (geef water met 6.0 of iets minder/meer)

Temperatuur : rond de 27 graden

Luchtvochtigheid : De wand van de kast zit onder druppeltjes....lijkt me vochtig genoeg?

 

dsc00074eh6.jpg

 

 

 

dsc00077cb4.jpg

 

 

 

dsc00076kz0.jpg

 

 

 

 

Enig advies of hulp zou welkom zijn:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is behoorlijk gestrekt en als je sproeit als het ligt aan is dan verbranden je bladeren en die vlekken lijken me bladverbranding door voeding

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt. Vebranden de bladeren ook als je niet op de bladeren sproeit maar direct op de grond dan, want dat is wat ik doe. Bladverbranding door voeding, te veel of te weinig?

Gewoon stoppen met voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het makkelijk te verhelpen door te stoppen met de voeding of moet ik dingen gaan bijgeven, zoals kalium?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

In de potgrond zit voeding genoeg om de plant nog even te voeden. Zitten er kleine bruine puntjes aan te uiterste puntjes van elke bladvinger? (1 mm is al genoeg) Dit is het eerste teken van overvoeding.

 

Bespaar jezelf een hoop problemen en koop in de growshop een fles groei en een fles bloeivoeding. Of bestel in een online shop. Daar zit alles in voor een cannabis plant, welke toch anders is als een geranium :D

 

Dan weet je gelijk een beetje een voedingschema. Want met de voeding van het tuincentrum heb je geen schema voor een groeiende/bloeiende cannabis plant. En zoiets als geconcentreerde voeding komt dus best wel nauwkeurig.

 

Heb je PH meter? Want je schrijft een PH waarde bij de EC vraag ;) Want ook de ph van het voedingswater kan je problemen geven.

 

Het is dus allemaal een combinatie van factoren die goed moeten zijn. Bij jou is er meer anders en dus is het moeilijk aanwijzen wat een oorzaak is. Maar je moet het zoeken in de voeding, ph of overbewatering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...