Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dixie

voorgebouwde kweekkast

Recommended Posts

als geld geen probleem is 8) je kan er beter zelf een bouwen,tis echt nie moeilijk,en je kan alles naar wens maken :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga volledig akkoord met Hex. Ben trouwens zelf juist begonnen aan een kastje van 1.5*1.5*2...:lol:

 

gr33tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep, hoeveel kost zo'n kast wel niet? voor dat geld kan je zeker een kas bouwen voor 250 planten :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne is 1.8 * 1.8* 2.0 en ik raad iedereen aan als het kan groter te gaan :!: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hex : hoeveel planten staan erin bij u ? Ik zou het graag weten want ik zie het echt niet zittten om daar mee 25 planten in mijn kot te staan...:lol:

 

Ik had gedacht aan 1.5*1.5*2 maar ben nu aan het twijfelen of ik niet 1*1*2 zou nemen. Kwestie van alles wat in te perken enz...

 

Dus dan toch geen goed gedacht ??

 

en neen ik ben der dus nog nie aan begonnen...:lol:

 

gr33tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker leuke kast, maar beetje te (duur) lijkt mij.

 

En wat betreft het overige, een zo groot mogelijke kast is in mijn ogen altijd aan te raden, niet alleen je planten hebben de ruimte, maar je apparatuur en jijzelf ook, en dat is toch wel fijn.

Maar meestal is men ruimtegebonden en zijn daardoor genoodzaakt klein te bouwen. Ben zelf nu ook doende een grotere kast te maken voor hetzelfde aantal planten, en waarschijnlijk dat dit zelfs (nog) minder planten gaan worden (worden dan toch ook weer groter).

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 dames staan erbij mij onder en het gaat goed,maar mijn volgende tokkooo word 2 maal zo groot :!: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja idd als ge dan toch bezig zijt en plaast hebt...:lol: beter een halfvolle kast (die dan toch volgroeit..:lol: ) dan een volgepropte...:P

 

gr33tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je een grotere ruimte neemt heeft de afzuiger al wat minder effect op je planten. Minder windcirculatie rond je plant dus. Daarom is het eigenlijk beter van een kast te bouwen waarvan je de ruimte volledig benut voor je planten.

 

vb. voor een kast met een 400W-lamp, en een 250m³ afzuiger met koolstoffilter. Afmetingen van de kast : 1,20*1,20*2

Zoals wietkoning zijn kast :wink: .

 

Alle onderdelen van deze kast kan je (als je wat opzoek gaat naar een van de goedkopere growshops) krijgen voor een totaal prijsje van 160euro. Maak het liever zelf, dan heb je er nog meer genot van :wink:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is het nu 1*1*2, 600watt natrium, 450m³ afzuiging, is dity goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. Het zal wel lukken denk ik.. maar euh 450m³... zet er dan toch maar een dimmer op. Denk niet dat je je planten wilt zien zweven.

Probeer je ruimte volledig te vullen met potten voor zoveel mogelijk opbrengst eruit te halen. vb. 9 potten van 10L.

Een afvoer voor het water dat uit je potten loopt als je spoelt is ook wel heel handig. Dan kan jeje plantjes rustig laten staan als je gaat spoelen. Think about it ...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

450m³=zweven? ik wil gewoon een otimale luchtcirculatie, zou ik beter een 250m³ nemn ofwat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...