Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Escaper

Aantal Lampen

Recommended Posts

Door een drukke periode op het werk even stil gelegen met bouwen maar ben vandaag weer begonnen. Nu ga ik volgende week beginnen met de inkopen voor de inrichting en ben al in een paar Growshops geweest. Nu wou ik 4x600w gaan hangen in mijn ruimte in een ruimte van L240*B190*H200cm. Nu zeggen ze bij elke growshop dat ik ook best wel 6x600w zou kunnen doen. Nu weet ik ff niet meer wat ik moet doen. Ik was van 4x600w uitgegaan maar zou 6x600w niet veel meer opbrengen met de oogst? Of wordt het dan ook niet veel te warm?

 

Bedankt voor jullie tips! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x600W is natuurlijk mooi voor een grotere oogst, maar ook lastiger om te maken, je hebt namelijk een extra groep nodig. 4x600 kan je nog wel kwijt op 1 groep, maar 6x gaat lastig worden.

 

Qua warmteontwikkeling kan ik niets zeggen, dat is aan jezelf, je moet gewoon een afzuiger van voldoende capaciteit ophangen, hiet liefste overcapaciteit, dan zit je een stuk fijner, als de afzuiger in de zomer maar op 80% max hoeft te draaien, een tropisch klimaat is leuk, maar niet bij je planten.

 

Als ik zou naar jou maten kijk vind ik 6x600 wel aan de ruime kant, het kan best, maar die GS wil gewoon verkopen natuurlijk. Wat je wel zou kunnen doen is een soort U vorm maken, als je deur op het midden van een muur zit, en dan 2x600W aan iedere kant handen, en in het tussenstuk een 400W lamp hangen, of desnoods een 600W lamp. Dit moet je maar even zo bekijken.

 

4x600 is ook wel het meeste wat je over de meter kan verantwoorden, en ik neem aan dat je gewoon je stroom betaald dus dan is het wel het veiligste als je ook een tijdje zou willen kweken.

 

Begin anders gewoon met 4x600W, dan kun je later altijd nog één of twee lampen bijhangen. Als ik je nog een tip mag geven qua afzuiger, dan zou ik sowiso voor 3000m3 gaan, en als je toch voor 6x600W gaat, hang dan 4500m3 op, dat helpt je wel door de warme zomermaanden heen, pas wel op, je deur kan er wel bijna uitgetrokken worden :verrygood ;) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je voor 4X600 gaat , geef dan wat meer uit en neem diamand kappen :verrygood je straalbereik is ca. 100X150 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x 600w had ik zeker niet gedaan!

 

Je kan natuurlijk ook voor 4 x 600w adjusta wings gaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop lekker Diamond reflektoren.

Scheeld je de helft van de kosten.

 

 

Ik vind ze beter als de A-wings, maar ja wie ben ik :verrygood

 

En 4 is zat, je kan er altijd bij kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...