Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scarr

Kweek Spaarlampen

Recommended Posts

hey hey

 

ik heb het volgende op marktplaats gevonden:

http://link.marktplaats.nl/138364027

hij beweert dat deze 200W lampen de zelfde lichtopbrengst hebben als een 600W lamp

heeft iemand hier ervaring mee? of info over?

want als het waar zou zijn dan zal je dus in plaats van 2x600W 6x die 200W lampen in een hok kunnen hangen met 3x meer opbrengst en dezelfde stroomrekening???

graag zou ik hier wat info,voordelen,nadelen van willen weten

alvast bedankt grzz scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me sterk...

1watt is 1watt en of die watt nou uit een spaarlamp of uit een andere lamp komt zou volgensmij niet zoveel uit moeten maken.

Het gaat natuurlijk om het aantal lummen dat de lamp afgeeft en misschien hebben deze lampen iets waardoor ze meer lummen afgeven.

Dit zou je kunnen testen.

Maar dan nog lijkt het me wel erg sterk dat deze lamp het aantal lummen heeft van een 600watter.

 

Je zou de echte spaarlamp-experts van het forum even om info kunnen vragen, die kunnen je wel verder helpen denk ik.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij beweert dat deze 200W lampen de zelfde lichtopbrengst hebben als een 600W lamp

*kuch*BULLSHIT*kuch*

 

Ik heb onder een ander model "200W" spaarlamp (opgenomen vermogen ± 160W) eens twee dames gekweekt en dat ging wat trager dan normaal, maar verder prima. Misschien dat zo'n lamp tijdens de eerste weken van de groei nog te vergelijken is met een 600W, maar dan enkel wanneer de lamp op enkele centimeters van de plant gehangen kan worden. Zodra de plant begint te groeien wordt de lichtopbrengst relatief gezien al snel minder omdat de te overbruggen afstand tot de plant steeds groter wordt (aangezien deze groeit) en het licht van een spaarlamp gewoon niet diep doordringt.

 

Het verkooppraatje moet je dus met een flinke korrel zout nemen. Deze lampen kunnen goed gebruikt worden om onder te kweken, maar dan wel met inachtneming van de nodige randvoorwaarden. Met een 600 watter zijn ze absoluut niet te vergelijken en zeker niet in de opzet waarin men HPS lampen normaal gesproken gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS lamp: 50-60% rendament.

Spaarlamp: 35-45% rendament.

 

Trek je eigen conclusie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar voor als je toch voor de spaarlamp kiest. Heb ik hiet nog een linkje want ik had bij toeval het zelfde gevonden....

 

200 watt spaarlamp

 

Gr Dezolder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

Ik wordt duizelig met twee dezelfde topics.

 

Deze gaat dicht

 

Jullie kunnen hier de draad weer oppakken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...