Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

7 Liter Potten Van Onder Bewateren

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag over een manier van watergeven die ik nog niet eerder heb gedaan: van onderaf.

 

Ik heb een U vorm bak gemaakt van 25cm hoge stroken underlayment. Bij elkaar 4m2.

 

Het is vrijwel waterpas. Als ik nu water wil geven van onderaf, hoeveel moet ik dan geven? Er staan 64 potten 7ltr. En hoe vaak, als je bijv 30 ltr erin gooit gaan ze er toch wel even op teren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er aan hoe lang je ze hebt staan he.

Dus hoe vel ze gaan op nemen.

 

In week 4 zuipen ze wel een een halve liter per dag.

 

Maar neem een halve l per plant en kijk het dan ff aan.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoe oud ze zijn en hoe groot (zaailingen of stekken...) maar een halve liter per plant vind ik nog wel rijkelijk veel hoor, zeker voor zaailingen. Dat hangt van zoveel factoren af. Je kunt het het beste zelf beoordelen door het gewicht van je potten te voelen, en in één ter referentie een tensiometer te plaatsen. Bedenk dat je vocht makkelijk kunt toevoegen maar nooit kunt verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de hoeveelheid zal je zelf moeten uitvogelen.maar als je ze gegeven heb moet al het voedings water naa een uurtje of 12 weg zijn ligt er dan nog wat op de bodem dan heb je te veel gegeven.in de eerste weken is om de 3 dagen zat ,daarnaa om de dag .koop een goede weegschaal en hou het gewicht bij van de planten dan kan er weinig mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan pas twee dagen. eigenlijk was het de bedoeling sproeiers te plaatsen met een 150l vat.

Maar dit neemt teveel plek in. Achteraf gezien lijkt met de gieter me beter. Ik kan makkelijk om de dag gaan kijken. Pomp maakt ook weer herrie ed. dus ga ik dit maar eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wappie

 

Maar ik bedoel ook niet vanaf dag een he ;)

 

Maar gewoon na een week of 2. Dan geef ik ze vol aan van onder af.

Water is binnen een uur weg, en anders vind ik dat ik teveel heb gegeven.

 

En das al heel lang niet zo. Wel eens tekort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...