Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

saxmachine

1e Kweek Binnen, 5 X Amnesia Haze

Recommended Posts

@kozztje, ik kan nog een stukkie de hoogte in, dus hier wacht ik nog wel even mee. :verrygood

 

@Mr.Kennedy, In het begin waren ze nog zo klein, toen dacht ik dat het nooit wat zou worden. Nu zijn ze ineens heel snel gaan groeien, vooral de laatste week. Ik vind ze ook kaal, heeft iemand en idee of dit nog bijtrekt?

 

 

Ik zal straks even nieuwe foto's maken met de camera dan zal het een stuk duidelijker zijn. Het is mijn eerste kweekje dus het zal wel niet al teveel worden vermoed ik. Maar ik ben al blij dat ik topvorming heb. Ik vraag me nog wel af of mijn doel van 250 gram droog nog te halen is.

 

En mijn laatste vraag: heeft iemand een idee welk soort dit is?

 

 

Bedankt voor jullie reacties, altijd leuk als er mensen naar je kweekje en effort kijken en deze beoordelen.

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd gelijk maar even de nieuwe foto's gemaakt:

 

Dag 30 van de totale kweek nu, 19 dagen op 12/12:

 

Bovenaanzicht:

 

med_gallery_14630_4162_3155838.jpg

 

 

 

Bovenaanzicht links:

 

med_gallery_14630_4162_2940705.jpg

 

 

 

Lange dikke stammen:

 

med_gallery_14630_4162_370410.jpg

 

Topje links voor:

 

med_gallery_14630_4162_3319722.jpg

 

 

 

med_gallery_14630_4162_1667525.jpg

 

 

 

Totaal plaatje

 

med_gallery_14630_4162_3010218.jpg

 

Zou iemand nu mijn vragen hierboven beter kunnen beantwoorden? Wat ik bedoel: kan iemand vertellen welk soort het is?

 

 

Greetz sax :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

je plantjs gaan goed , kleur van de bladeren is diepgroen :verrygood houden zo!

tja welk soortje !dat kan niemand vertellen, er besaan 1000 den soortjes

ik hok op en sativa

over je opbrengst :als je wiet lekker smaakt valt de opbrengst altijd mee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

och ja 250gr

he tis je eerst kweek.

top de volgende keer en sluit al je fouten uit die je nu heb gemaakt. en dan kun is je 250gr volgens mij goed haal onder je 600w lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Plantjes staan nu precies 45 dagen. waarvan 11 op 18/18 en 34 op 12/12.

 

Het gaat steeds beter, gewoon niet teveel aan doen vind ik, en ze zijn mooi van kleur. Af en toe zit er onderaan weleens een geel blad, maar die knip ik dan gewoon weg. Verdere info haal ik van het forum hiero, ik denk dan ook dat het straks goed te roken is. ;)

 

Onderstaand wat foto's, ook heb ik de macro stand ontdekt van mijn camera. Ik hoop dat jullie nog tips en of commentaar hebben.

 

Foto zonder de macro stand van een topje:

 

med_gallery_14630_4162_1804038.jpg

 

 

Omdat het nogal hoge planten zijn een gemikte foto van het bovenaanzicht :D

 

med_gallery_14630_4162_1112260.jpg

 

 

Totaalaanzicht van het dunbezaaide bos, volgende keer laag houden en toppen!

 

med_gallery_14630_4162_1511102.jpg

 

Nog een gemikte :D

 

med_gallery_14630_4162_1568671.jpg

 

 

De macro stand gevonden met flitser!

 

med_gallery_14630_4162_79976.jpg

 

 

De macro stand zonder flitser

 

med_gallery_14630_4162_1661490.jpg

 

 

Uiteraard vind ik het leuk om reacties te krijgen zowel goed als slecht ;)

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

he gozer

 

ik zie dat t inmiddels bij jou ook lekker gaat :D

begint er zeker goed uit te zien ;) goed door gaan zo ;)

 

ik hou je in de gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx voor je reply Skunky2,

 

 

als ik zie hoe het er nu allemaal bij jouw uitzoet, ook mijn respect man!

 

vooral voor een eerste kweekie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zijn nu in totaal 52 dagen onderweg, tot nu toe geen problemen, geen beestjes en een aantal verzorgde plantjes. Alleen vind ik dat ik hele smalle toppen heb.

 

Klopt het dat de aanzwelling van de toppen in de aankomende (laatste) 2 weken moet gaan gebeuren? Dan zit ik dus op 66 dagen totale kweek. De planning was 10 weken, voor deze (blijkbaar) haze soort. dus nog niets te klagen maar ik zie af en toe cola flessen voorbij komen en blikjes en flesje vergelijkings materiaal. Ik denk dat mijn toppen een diameter hebben van ongeveer 30 a 35 mm breedte in de hoofdtop.

 

Foto's zal ik nog wel maken, ook al vraag ik me af of er wel naar gekeken wordt....... :lol:

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de foto's, genomen op dag 58 van de totale kweek. met 47 dagen op 12/12.

 

 

med_gallery_14630_4162_1178525.jpg

 

 

med_gallery_14630_4162_819740.jpg

 

 

med_gallery_14630_4162_28440.jpg

 

 

med_gallery_14630_4162_474432.jpg

 

 

med_gallery_14630_4162_284851.jpg

 

med_gallery_14630_4162_1727596.jpg

 

 

med_gallery_14630_4162_1711927.jpg

 

med_gallery_14630_4162_214456.jpg

 

 

Ik heb mijn best gedaan mooie foto's te maken, nu hoop ik dat er reactie komt.

 

Een aantal vragen resten mij nog:

 

- Hoelang moeten ze nu nog ongeveer? Ze staan nu namelijk 8 weken, maar 2 weken lijkt me nog te vroeg om ze om te hakken.

 

- Zwellen de toppen nog aan?

 

- kan ik bijvoorbeeld touwen aan de toppen binden om knakken te voorkomen?

 

 

 

Greetz sax ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goeg uit saxy ;)

Maak je maar geen zorgen, je hebt het bij mij gezien was eerst ook zo en nu worden het al aardige knuppels.

Dat komt wel goed.

Wat geef je ze nu PK, Topbooster??

 

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx Dj

 

ik blijf je volgen ;) ik geef de plantjes nu PK13/14 en de laatste bloei voeding beide van Canna. voor de rest maar rustig afwachten denk ik zodra de haartjes bruin gaan worden maar afwateren denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit !;) mooie kleu rook

 

hopen dat ze nog een stukkie dikker worden!

 

 

JandemanR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je minimaal wel weekje of 5 kan staan nog! ;) (lijkt veel sativa-invloed in te zitten!) :D

 

kusjes fotografe

 

p.s. vind dat je ze nog knap groen hebt gehouden! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ JandemanR: thanx voor je reply ook . Ik hoop zelf uiteraard ook dat ze nog een stukkie dikker gaan worden. ;)

 

@ fotografe: jij ook bedankt, een weekje of 5 is wel lang nog. maar ik zou het echt niet weten. ik heb voorheen wel buiten gekweekt en weet dus niet goed wat te verwachten van de laatste weken van een binnen plant. Ik hoop nog op een 14 a 20 dagen.

 

dan staan ze totaal tussen de 10 en 11 weken.

 

 

 

Thanx voor de complimenten over de kleur van de planjes, in het begin werden ze snel geel. nu heb ik mijn voeding en pH goed onder controle.

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi sax, ik dacht ik kom even buurten in jouw topic :D

ze zien er inderdaad nog mooi uit wat kleur betreft :P

laatste weken kunnen ze nog ontzettend hard gaan groeien in de dikte, dus ik denk dat wel goed komt ;)

je hebt er in ieder geval het geduld voor en je hebt denk ik niet het idee waar sommige andere al mee lopen om ze al met 7 weken om te hakken :D

wat het opbinden betreft, dan kun je eventueel doen als ze teveel gaan buigen.

gewoon een ruim lusje onder de bloemen en hoppa aan het dakkie vastmaken :D

 

succes en ik blijf je volgen :D

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx voor de comments PP-er. altijd leuk als je reactie krijgt op je hobby :D

 

Momenteel heb ik er stokken naast geprikt. en deze met een bindbandje aan de plant vast gemaakt, dit helpt ook veel voor de stevigheid. voor wat betreft gedult.... tjah, als je niet lang genoeg wacht heb je ook minder rendement natuurlijk. En ik ga toch wel voor het rendement dus afwachten maar ;)

 

greetz sax :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

 

Vandaag staan de planjes 63 dagen totale kweek. Waarvan 51 dagen op 12/12. En waar bij de vorige update de bruine haartjes uitbleven zie ik op zommige foto's toch al wel de eerste verschijnselen. De luchtvochtigheid en Ec Ph weet ik nog altijd op het juiste pijl te houden alleen had ik van de week een probleem met de temperatuur. Het was nogal koud buiten :lol: en ik had de tijdschakelaar van de kachel eruit gehaald. De temperatuur is dus 2 dagen lang gezakt naar net onder de 10 graden.

Ik zie geen plotselinge blad verkleuringen of stress, maar goed zal het niet zijn.

 

Onderstaand een aantal foto's:

 

med_gallery_14630_4162_1487921.jpg

 

med_gallery_14630_4162_1779629.jpg

 

med_gallery_14630_4162_908709.jpg

 

med_gallery_14630_4162_1866296.jpg

med_gallery_14630_4162_585889.jpg

med_gallery_14630_4162_1935131.jpg

 

med_gallery_14630_4162_1148436.jpg

 

med_gallery_14630_4162_1967095.jpg

 

med_gallery_14630_4162_664245.jpg

 

med_gallery_14630_4162_63816.jpg

med_gallery_14630_4162_1280666.jpg

med_gallery_14630_4162_260729.jpg

med_gallery_14630_4162_1624666.jpg

 

 

 

dit keer was de laatste keer dat ik een groot aantal foto's geplaatst heb. Ik zal er nog enkele plaatsen net voor het knippen, dan van het drogen en uiteindelijk het resultaat.

 

 

Comments zijn welkom

 

En ook bij mij mag er natuurlijk een gooi worden gedaan naar het eindresultaat :lol:

 

 

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, proficiat me je eerste kweek. Ik zit in hetzelfde schuitje met een eerste kweek van 4 NLX en 2 White Widows, begin 4de week bloei. Ik gebruik onder andere je verslag om m'n eigen resultaat aan af te meten, waarvoor dank :lol:

 

Raad van een andere beginner als mezelf is misschien wat dwaas en arrogant, maar ik zou net zoals jij nog maximum een weekje of twee verder gaan vanaf nu. Gewoon ff blijven kijken hoe het er op dat moment op staat. Ik kweek zelf vanuit zaad onder een 400 wattertje in scroggopstelling.

 

M'n plan is 6 weken van kiemen tot begin bloei, dan 8 weken de toppen laten bloeien met als finale een weekje nawateren zonder voeding. Hakken en drogen en smuuren dien handel :lol:

De planten zijn allemaal getopt en met zes dames is het echt een mooi gevuld handeltje.

 

Je merkte zelf al het op dat je wil gaan toppen volgende keer. Ik kan dit aanbevelen, het is poepsimpel en geeft lage plantjes die mooi breed kunnen begeleidt worden in hun groei.

Mijn lamp hangt van in het begin op 35 cm tot 40 cm boven het zaad, nu op dezelfde afstand boven de planten. Nooit verkleuring, uitdroging of wat dan ook van impact gezien op de planten.

Zaailingen zouden sterker zijn dan stekken op dit vlak, dus hier moet je wel voorzichting mee zijn. Ik

heb nul ervaring met stekken.

 

Veel succes, ik hoopte voor mezelf met mijn 400 watt op minimum 150 gram als beginner, maar nu durf ik 200 gram voor mezelf aanhouden, alles meer is meegenomen.

Met wat ik gezien heb en vergeleken heb op dit forum zit je goed voor 300 gram of meer, maar ik dacht dat je een 600 watt hebt hangen ?

 

Heel veel succes, ik merk dat je even veel plezier aan je nieuwe hobby hebt als ikzelf. :(

En het is niet omdat je geen post hebt, dat je niet gevolgd wordt, heel wat mensen kijken zonder iets te melden. Toch normaal, je doet het prima :(

 

Groeten

Gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze zijn stevig aan het zwellen nu !! :lol:

hoop dat mijn dames dit ook nog gaan doen in hun laatste weken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx voor de leuke reacties allemaal!

 

Ik hoop dat ze nog een beetje doorzwellen, deste meer plezier heb ik er van :lol:

Ook ik heb bij 1 van de planten een nieuwe internode ontdekt op de hoofdtop. gewoon weer een uitschieter. Dus ik denk dat de plantjes nog wel even mogen staan.

 

IIg leuk dat er toch nog mensen meekijken, ik hoop op een goed resultaat!

 

 

Greetz sax :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb toch nog iets raars:

 

mijn planten zijn natuurlijk aan het afbloeien nu ze halverwege de 9e week zitten. Ik heb ze zojuist bekeken en het lijkt er toch sterk op dat de onderste toppen meer bruine kleur vertonen dan de hoofdtop. Normaal is het toch dat de hoofdtop bruin van kleur wordt, je deze knipt en dat de onderste nog een dag of 2, 3 staan om wat meer van het licht te genieten?

 

Ik heb effe geen foto, maar als jullie naar deze wat oudere foto kijken snappen jullie het wel denk ik:

 

med_gallery_14630_4162_1280666.jpg

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 't zowiezo nog een weekje uitstellen.

Des te meer plezier heb je ervan :verrygood

Maarja aan jou de keuze, je plantjes zien er erg mooi uit, en

het zal zowiezo een lekkere opbrengst brengen :specool

 

ik gok op 170G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...