Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nicolai

Wat Is Er Met Mijn Planten?

Recommended Posts

goeie morgen!

 

ik heb een probleem met mijn planten, ik heb het nog niet eerder gehad.

ik groei nu voor het eerst op hydro, steenwol omdat dat mij makkelijker lijkt en dan hoef ik minder te sjouwen met die zware potten ;)

 

de info:

 

de bladeren verschropelen helenmaal, worden geel en grijs en zijn helenmaal verdroogd.

 

mijn timer was stukgegaan 2x (2 verschillende :S) en nu heeft het licht ook een paar keer te lang aangstaan, maar volgends mij zijn ze niet terug de groeifase ingegaan.

 

Week 5

 

De voeding:

BN hydro super mix (4 op 1)

BN pk 13-14 (1 op 1)

BN zym

BN x-cel

BN n-27%

 

PH = 6.5, die heb ik nu naar 6 afgezuurd.

vocht = 33%

temp = 23 graden

 

Foto's:

 

med_gallery_5486_4102_81033.jpg

 

med_gallery_5486_4102_49271.jpg

 

med_gallery_5486_4102_3734.jpg

 

med_gallery_5486_4102_135356.jpg

 

med_gallery_5486_4102_101614.jpg

 

 

Alvast vriendelijk bedankt :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai foto's met hps aan en dan is het moeilijk te zien in ieder geval de onderste bladeren. Nou ben ik beslist geen hydro kweker maar als ik zo kijk dan is het teveel voeding. Als het met aarde of hydro is de sympthonen blijven hetzelfde denk ik. Bij een voedingsoverschot word de water opname en bepaalde voedingsstoffen geblokkeerd met dit als gevolg. Misschien is meer info over je ec en hoe vaak je voeding meegeeft misschien wel handig om mijn theorie te bevestigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog hangt je lamp en hoeveel watt is die? Het lijkt erop dat alleen de middelste plant er last van heeft. Wat is je ec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen ec meter, de lamp staat extra hoog voor de zekerheid (80cm)

 

ik zal ze een weekje alleen afgezuurd water met zym en pk13-14 geven, kijken wat er gebeurd.

ik zal vanavond ook even foto's maken zonder de hps lamp.

 

Groeten, Nico..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je je medium wel is gemeten op ph waarde? ik denk ph probleem

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep,

 

Zo te zien inderdaad een combinatie van de belangrijkste dingen op hydro die fout zijn gegaan. Het ophopen van de voeding omdat er niet gemeten wordt en dus ook niet je waarde kan bepalen van je drain. Deze is ver op gelopen qua voedings waarde in samenwerking met het niet verdampen kunnen verdampen van de planten zelf en dus te droog staan. De lamp erboven maakt dat ze gaan verbranden en dat zie je het eerste in de bovenste regio van de plant. Het gedeelte onder is nog wel redelijk als je kijkt.

Mocht er enkel een voedingsprobleem zijn dan zou de eerste symtomen onder verschijnen en door trekken naar boven , nu anders om. De Ph staat normaal voor hydro op een 5.6 / 5.8 met een max van 6.0 om lekker te draaien. Overigens zijn er gevallen waar dit iets hoger is, maar in de regel gaat het dan ook niet al te denderend.

 

Jouw voeding staat 4:1 + ec verhogers van een Bn27 en de PK 13 14 weet je niet welke waarde dit totale goedje heeft. Als je met super mix al op 1.8 / 2.0 staat kan je er vanuit gaan dat als je de andere er ook nog eens aan toe voegd dat de voeding veel hoger wordt dan je zelf in gedachte had.( Gokje 2.6 / 2.8??? )denk. BN geeft dit aan, maar meten is nog veel belangrijker dan zo maar te doen ook al schrijven ze het voor. Als de bovenbladeren wat droog en krakend worden heb je uitdroging en moeilijk te corrigeren. Er uit halen de bladeren en doseringen verlagen, spoelen dus eigenlijk met 1.0 /1.2 EC en 5.6 PH. Daarna kan je weer proberen om het op te voeren als de planten er beter uitgaan zien.

Eigenlijk naar mijn idee een meerdere factoren probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de donkere bladeren tezien denk iets teveel voeding en wat tomas al zei beetje warm?

 

gr. Trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de slab nu al een paar dagen doorgespoeld, maar het verdrogen gaat gewoon verder.

alle blaadjes worden langzaam grijs.

het is mij wel opgevallen dat de ph omhoog is gegaan, dus die heb ik weer verlaagd.

 

gr, Nicolai..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...