Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GanjaMang

Kweken Zonder Potten??

Recommended Posts

Hallo,

 

ik ben nieuw hier op het forum en heb al een tijdje rondgekeken, alleen ik kan hier nergens iets vinden over het kweken zonder potten. Daarmee bedoel ik gewoon aarde op het vijverzeil en zonder potten kweken. Ik heb hier namelijk een aantal vrienden over gehoord maar ik weet neit of dit in de praktijk gaat werken en of het voordelig is ten opzichte van kweken met potten.

Weet iemand hier daar iets van??

 

 

 

GANJAMANG

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom GanjaMang

jij bedoelt denk ik kweken op grote aardebakken ipv potten?

ik denk dat als je even rondsnuffelt in het topic indoor bij indoor kweekverslagen dat er daar genoeg staan die met aardebakken werken.

zelf werk ik met potten en hou het daar voorlopig wel even bij :spliff:

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een keer een kweeksysteem gezien, waarbij de planten rechtstreeks in de aardezak worden gezet. Dus, zak plat neerleggen, insnijden, en plantjes erin. Weet niet precies meer waar ik het gezien had, .....maar het blijft slepen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt die zakken zijn er wel maar blijft inderdaad slepen en bij het opruimen geeft het een gigantische bende. Heb ook wel es gedacht aan een aarde bak en dan gewoon hergebruiken iedere keer maar persoonlijk blijf ik bij gewoon slepen en iedere keer nieuwe potgrond. Maar heb wel hele goeie kweekjes hier gezien in aardebak en dan gewoon iedere keer grond opwaarderen tja blijft je eigen keus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opruimen leek me juist makkelijk :spliff: Planten afknippen, en de zak met wortels en al in de kliko.

Maar ik heb er geen ervaring mee,..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets? dit is mijn bak werkt perfect veel wortel ruimte +- 320 liter

 

hij is bekleed met piepschuim en vloerverwarming en daarover wortelfolie en natuurlijk drainage buizen

en ja het heeft veel voordelen onder andere betere constante vochtigheid , tempratuur, en wortelruimte

 

 

med_gallery_12285_3604_153739.jpg

 

 

 

en gevuld er zit aarde,cocos,klei in en ik waardeer elke ronde de aarde op

 

med_gallery_12285_3604_323457.jpg

 

 

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opruimen leek me juist makkelijk :spliff: Planten afknippen, en de zak met wortels en al in de kliko.

Maar ik heb er geen ervaring mee,..........

In theorie wel maar die zakken scheuren zo kapot en lekken als de neten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...