Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zeiksnor

Worden We Niet Al Heel Ons Leven , Een Poot Uit Gedraaid Door De Energiebedrijven ?

Recommended Posts

ik zou graag bij deze , een nieuwe discussie openen door de vraag :

 

worden we niet al heel ons leven , een poot uit gedraaid door de energiebedrijven ?

of te wel bestolen van onze zuur verdiende centjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jeroen1972,

 

Zelf zijn we van 1973/1974 maar bij ons is het gevoel van onbehagen ingeslopen sinds de liberalisering van de Energiemarkt.

 

Zeker als men de liberalisering van de Energiemarkt van de afgelopen 5 jaar bekijkt, dan is het volgens ons toch zeer gerechtigd om af te vragen in hoeverre de belangen van consumenten zoals leveringszekerheid en prijsbepaling worden behartigd.

 

Voor ons blijft de rol van de plaatselijke gemeenten als aandeelhouders van het Netwerk, o.a. bij de tarievenvaststelling, een wijze waarbij de overheid wel de vinger in de pap wil houden, maar zich de zorg voor de burgers in het algemeen heeft afgeschoven onder het mom van "Marktwerking".

 

Maar een poot?

Soms zijn we wel een rib uit ons lijf kwijt. :spliff:

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleine man word altij een poot uitgedraait op elk gebied. En ja de markt werking werkt in os nadeel helemaal mee eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er net zoals bij de bouwbedrijven, etc prijsafspraken worden gemaakt door de energie leveranciers.

Gewoon kartelvorming :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mijn hokje draait op groene stroom, van een bedrijfje dat maar 7 werknemers heeft en waar ik zelf aandeelhouder van ben. En dan betaal ik nog steeds minder dan wanneer ik het van een grote speler zou kopen (Belgium). Dus ja, 'jullie' wordt al geruime tijd een poot uit gedraaid. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da`s het ei van Colombus, rookbommetje: Wietforum als stroomleverancier ;)

AS, kom er maar in. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich wel suffie, je kunt als organisatie wel een bepaalde hoeveelheid stroom inkopen van een groot energiebedrijf.

 

Wat wil zeggen. Je koopt het groot in en verdeeld het dan onder je afnemers, ze rekenen jou aan en de rest is dus allemaal jou zorg.

 

Vorige week trouwens zo'n nieuwe meter gezien... Ik vind het maar een eng ding :spliff: ;) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic starter & Silver & misterXL :

 

Wees blij dat je de keuzevrijheid hebt om zelf te kunnen kiezen waar jij je energie vandaan wilt halen. Het is een feit dat de stroom prijzen na de liberalisering van de gehele energiemarkt niet zijn gestegen ten opzichte van de periode dat je nog geen "libra" qua keuze had. Ofwel, de prijsstijgingen hebben meer te maken met de brandstof (lees olie) prijzen en belastingen. Dat zijn de voornaamste redenen dat de boel zo prijzig is geworden.

 

Kartelvorming is in deze branche niet mogelijk. De DTe (de toezichthouder/waakhond in de energiesector) bekijkt of het allemaal netjes gaat, en dat er geen prijsafspraken gemaakt worden. Want het blijven halve overheidsclubs, die onder strenge controle staan en blijven staan. Het hele interessante van de DTe (Economische Zaken is een grootaandeelhouder in deze club) is, dat ze dus ook boetes kunnen geven en in kunnen grijpen mochten er partijen zijn die de "branche" bedonderen, lees onredelijke tarieven vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Kleenex dat is een duidelijk verhaal.

Dat er toezicht is op die markt zegt eigenlijk ook niet zoveel aangezien de toezichthouder(Dte) ook aandeelhouder is en dus een hele dikke vinger in de pap heeft.

Of zie ik dit nu erg zwart/wit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nergens last van digtale meter pas aangesloten door het energie bedrijf je kan netjes je kw bij houwe en gewoon betalen heb je nergens last van toch?? :spliff: greetz pablows

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar kunnen zij ok een net grafiekje plotten en een of ander vaag algoritme je energiematrix langs laten lopen en 12 en 18 urige cyclussen ven 4-600 en meervouden van deze wattages ontdekken ? Ik kan zelfs met excel zoiets simpels. Als die meter één keer per maand of één keer per 3 maanden de stand door geeft via sms of wat het ook is dan prijs ik ze de hemel in. Als het echter een grafiekje wordt dan vrees ik het ergste.

 

Hoe komt het ook alweer dat er nog zo weinig joodse mensen over waren in Nederland behalve die schoftige NSB ? Wel, omdat wij onze gemeenteregisters zo goed op orde hadden.

 

Het zelfde verband zie ik nu met rekeningrijden, ze kunnen straks precies zien waar je heen bent gegaan. Straks hangen ze een keer een bedekte camera op bij de gs en dan gaan ze nummerborden checken. En als iemand er iets te regelmatig komt met een grote tas naar binnen loopt en met een doos weer naar buiten loopt, er toch eens een bezoekje aan brengen.

 

Goed heeft weinig met het topic te maken maar goed.

 

Kees.

 

(Jammer dat ik geen rivier achter me huis heb, een goede dynamo is niet zo duur, een rad bouwen kan ik ook wel... Klein omzettertje bouwen en je hebt free energy.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De euro die had er nooit moeten komen, de keiharde gulden was beter, maarja zoals zoveel dingen in ons democratische landje wordt het gewoon door je strot gedrukt.

 

De energieprijzen is ook om misselijk van te worden, jammer dat ik geen plek meer heb voor een wind molen

 

 

amen

 

gr. trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...